/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hvilken Icemat er bedst?
Fra : flames
Vist : 333 gange
100 point
Dato : 14-07-05 14:25

Hvilken er bedst er Icemat 2.. Grey eller Black.. eller er de lige gpde til optiske muse?

Mvh
Mads

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-07-05 14:43

2eren er bedst til spil (større), men ellers er der ingen forskel bortset fra størrelsen.

Kommentar
Fra : flames

Dato : 14-07-05 14:49

hmm mente nu farven.. ikk størrelsen.. hehe..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-07-05 14:53

Det kommer jo lidt an på det bord den skal ligge på.

En optisk mus må jo ikke kunne "kigge" gennem bordpladen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-07-05 15:01

Hvis ikke det er en glasbordplade, så er det smag og behag hvad du bedst kan lide.

Kommentar
Fra : flames

Dato : 14-07-05 15:23

hmm.. er da lige meget hva underlag.. det er jo ikke den hvide!.. altså den gennemsigtige!... den "grey" er jo også malet ligesom den "black"!!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-07-05 15:37

Det er da korrekt, men min erfaring siger at jo lysere farve jo dårligere fungerer en optisk mus.
Men det er da muligt det er indbildning.........

Kommentar
Fra : flames

Dato : 14-07-05 15:41

dvs. du vil råde mig til at købe den sorte?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-07-05 15:46

Yes - hvis du bruger optisk mus..

Kommentar
Fra : flames

Dato : 14-07-05 15:49

gør jeg da self.. ;).. hehe MS Intelli 4.0 har da oss 3.0:P

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-07-05 15:53

Så køber du den bare - det fortryder du ikke.....

Kommentar
Fra : flames

Dato : 14-07-05 16:03

hehe okay.. har den "lille" af dem i sort, men den er hjemme malet pga. et lille uheld.. hehe.. og overfladen er blevet.. ja.. anderledes med tiden.. hvordan vasker du din/dine?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-07-05 16:17

Jeg tørrer den bare af med en fugtig serviet

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-07-05 16:24

Jeg har en stor sort, men jeg ville hellere have haft en hvid eller evt. grå. Jeg tror at musen er ligeglad med farven. Jeg har haft forskellige interimistiske hvide underlag, og nogen virker, andre virker ikke.

Årsagen til, at jeg hellere vil have en hvid er, at den reflekterer lidt mere lys fra skærm og omgivelser. Min computer står i et mørkt hjørne af stuen, og en lampe mere ville genere skærmbilledet. Mange af de nye computere og tilbehør er jo sorte eller mørkegrå, så resultatet kan godt blive, at man kun kan se skærmbilledet og ikke ret meget mere.

Men jeg er megaglad for min icemat alligevel..

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-07-05 17:34

Nu er rød farve jo som regel den farve optikken i musen har! Alle andre farver vil så være godt nok til selve måtten, da det jo kun vil være en rød farve på musemåtten der vil annulere en rød optik farve på musen!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-07-05 18:56

Det er så ikke helt min erfaring.
Det er som sagt - at jo lysere farve jo dårligere kører pointeren, men som sagt er det da muligt det er lidt indbildning.

Kommentar
Fra : flames

Dato : 14-07-05 19:01

tror sq ikk helt på den der med det røde.. hehe.. det er jo ikke censoren der lyser rødt!.. det er kun den diode der sørger for at der er lys nog på underlaget til at dioden kan affotografere overfladen, også derved finde ud af at der sker en bevægelse til den ene eller anden side

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-07-05 22:04

Det er muligt du har ret flames! Men hvis musemåtten er rød vil den absorbere det røde lys istedet for at kaste det tilbage til optikken så den kan affotografere bevægelser er min teori! Har lige prøvet med en gammel rød musemåtte jeg har liggende, og ok musepilen bevægede sig men ikke så effektivt som på andre farver underlag, men det kan jo osse være selve overfladen!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-07-05 22:06

Hmm? og Icemat 2 fås osse i rød kan jeg se så der røg min teori!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-07-05 22:11

Icemat 2 fås i "næsten" alle farver

Men har som sagt bedst erfaring med de lidt mørke farver.

Men lillemor går jo nok efter hvad der passer til "møblementet"

Kommentar
Fra : flames

Dato : 14-07-05 22:51

hehe;).. grå og sort passer jo altid godt til sit tastatur eller computer.. hehe:P

Kommentar
Fra : flames

Dato : 14-07-05 22:51

og for resten.. hvordan laver i smileys?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-07-05 22:53

Kig oppe foroven til venstre i "kom godt igang"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-07-05 22:54

Den nederste blå tekst viser dig hvordan - Du kan jo bare udskrive den - så har du dem.

Kommentar
Fra : flames

Dato : 14-07-05 23:12

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-07-05 23:15

DYGTIG

Kommentar
Fra : flames

Dato : 14-07-05 23:20

hehe