/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Sende e-mail til anden bruger?
Fra : dux_delux
Vist : 347 gange
50 point
Dato : 13-07-05 11:50

Hej med jer!"

Genial side! Virkelig!

Jeg har en idé... ved ikke om det allerede går...
men hvis jeg vil sende en mail til en af de andre brugere og kun kender dennes användernavn - så kan jeg klikke på dennes profil og se info osv... men såklart ikke e-mail. Min idé er at man i sin egen profil kan krydse for hvis man vil at andre skal kunde sende mail til én. E-mail adressen skal ikke stå på ens profil, men derimod skal jeg hvis jeg går ind på en andens profil, kunne trykke på en knap "send e-mail til bruger" derved sende en mail til brugeren - uden at hans mail vises for mig. Herefter kan brugeren selv bestemme om han vil svare eller ikke... men når jeg sender en mail til ham, så kan jeg ikke sende anonymt - min mail vises for ham. (Derved undgår man hademails osv....)

Hvad synes I?

Mange tak for en skön site!

/ Dux

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-07-05 11:54

De brugere, der ønsker deres e-mail synlig, skriver det i deres profil.

Jeg er tilfreds med, at man på kandu kan være anonym.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-07-05 11:58

Uanset hvad.... så vil det tage Kanduteamet 3 - 4 år at implementere dette

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-07-05 12:00

Dårlig ide.

Hvis folk ønsker mail oplyser de deres emailadresse i deres profil.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-07-05 12:01

Ja det må jeg gi' Ans ret i. Dog er forslaget om at kunne E-maile uden at kende selve mailadressen, måske ikke så tosset.
Det kan jo kobles fra og til i profilen, som det er på nogle forum.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 13-07-05 12:30

Enig i, at det er fint nok, at man kan vælge / fravælge at opgive e-mailadr. i profil. Skulle der opstå behov for at komme i kontakt med én eller flere af brugerne, opretter man vel bare en Hotmail-adr. til dette formål.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-07-05 12:45

Jeg ville aldrig benytte mig af muligheden for at brugerne kunne maile til mig.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 13-07-05 13:19

I enkelte tilfælde kunne det være meget rart - men omvendt er dette fora vel netop lavet til at hjælpe hinanden - og dermed f.eks. også til at søge om ens spørgsmål allerede er besvaret. Går man over til at besvare mand til mand (K/K) (m/k) (k/m) fjerner man jo netop andres muligheder for også at få de gode tip ..

Kommentar
Fra : dux_delux

Dato : 13-07-05 13:32

Jeg gir helt ret i at man skal ha ret til sin anonymitet... men det ville alligevel väre smart hvis jeg selv kunne krydse for og bestemme om jeg vil modtage mails i fremtiden eller ikke...

...exempel... hvis jeg vil i kontakt med en bruger efter at mit spörgsmål er lukket... fordi han vidste meget om det emne jeg spurgte om... man har måske ikke lyst til at lägge sit tlf eller mail på siden for at han skal kunne maile til mig... derfor ville det väre smart med en mail som via profilen går direkte til ham...

...ja ellers kan jeg jo oprette en "kandu-hotmail" Dux

Kommentar
Fra : dux_delux

Dato : 13-07-05 13:32

Jeg gir helt ret i at man skal ha ret til sin anonymitet... men det ville alligevel väre smart hvis jeg selv kunne krydse for og bestemme om jeg vil modtage mails i fremtiden eller ikke...

...exempel... hvis jeg vil i kontakt med en bruger efter at mit spörgsmål er lukket... fordi han vidste meget om det emne jeg spurgte om... man har måske ikke lyst til at lägge sit tlf eller mail på siden for at han skal kunne maile til mig... derfor ville det väre smart med en mail som via profilen går direkte til ham...

...ja ellers kan jeg jo oprette en "kandu-hotmail" Dux

Kommentar
Fra : dux_delux

Dato : 13-07-05 13:33

Jeg gir helt ret i at man skal ha ret til sin anonymitet... men det ville alligevel väre smart hvis jeg selv kunne krydse for og bestemme om jeg vil modtage mails i fremtiden eller ikke...

...exempel... hvis jeg vil i kontakt med en bruger efter at mit spörgsmål er lukket... fordi han vidste meget om det emne jeg spurgte om... man har måske ikke lyst til at lägge sit tlf eller mail på siden for at han skal kunne maile til mig... derfor ville det väre smart med en mail som via profilen går direkte til ham...

(Normalt blir folk også trätte af én om man begynder at diskutere andre ting end det som tråden oprindeligt startede med... og det vil man jo heller ikke....)

...ja ellers kan jeg jo oprette en "kandu-hotmail" Dux

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-07-05 13:39

Du kan da så bare oprette et nyt spørgsmål stilet til den bruger.

Det skal nok blive set hvis vedkommende er her.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-07-05 15:08

Heller ikke mig Ans LOOL

Så må jeg jo smutte ind til dig ....Jeg kører jo tit forbi

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-07-05 16:34

synes idéen er rigtig god -men tror aldrig det ville lade sig gøre

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-07-05 16:44

Systemet findes på www.din-debat.dk
Der går kontakten via dette forum uden at mail-adresse kendes af andre end mailrobotten. Man kan også der fravælge denne mulighed.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-07-05 16:46

Det tror du ikke selv på ville/kunne blive lavet på KANDU.....

De har kvaler nok med alm. mails

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-07-05 16:48

holder med refi (selvom det irriterer mig )

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-07-05 16:49

Hov hov, her tales principper - og ikke om stakkels Kandu skal bøvle med endnu mere.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-07-05 16:51

hov hov spørgeren snakker om muligheden via kandu !!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-07-05 16:52

Så er jeg mere rolig

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 22-08-05 22:01

Hvis du stadig er med her, så får du lige min erfaring med, hvad angår privat kontakt med andre kandubrugere..Selvom kandu ikke har funktionen du efterlyser, så hænder det jo at man finder ud af en kontakt alligevel

Jeg har haft kontakt med i alt 6 brugere herinde..

Den første var en profil, jeg vidste der havde et kendskab til en af mine bekendte IRL- og vi udvekslede af den grund en fire fem mails frem og tilbage, hvorefter kontakten naturligt gled ud..

Profil nummer to handlede i den grad om hademails. Èn profil havde opsnappet min mailadresse i en tråd - og sendte efterfølgende ca 4-5 hademails til mig..

Profil nummer tre var en fadæse af de store (fra min side) ..Profilen, som jeg havde en meget kortvarig kontakt med - viste sig at være en fuldkommen psykopat!! (og er det stadig)..

Profil nummer fire, har jeg måttet sige farvel til, da vedkommende på sigt ikke kunne magte, at skille vores private kontakt fra kandukontakten..

vedkommende prøvede i flere sammenhænge, at styre min adfærd på kandu, hvilket var ret belastende..
Her skal lige tilføjes, at når/hvis du vælger at tage kontakt til andre brugere herinde, så vær meget opmærksom på, at det IKKE kan undgåes, at kandu bliver en del af jeres fællesoplevelser - og dermed et af samtaleemnerne i kontakten..

Profil nummer fem har jeg stadig kontakt til - og tror det vil vare evigt han er sød, sjov og hamrende dejlig!

Profil nummer seks, har jeg også stadig kontakt til, dog i langt mindre grad - og det er ligeledes en profil jeg fornemmer, er kommet på min liste for at blive

********************************

Hvad er det så jeg vil fortælle med alt dette?!

Tja, som det første at jeg forstår dig, når du ytrer det kunne være rart at tage kontakt til brugere man mener, kan hjælpe en videre i et mere indviklet problem..

Dernæst skal jeg da gerne indrømme, at jeg en gang imellem får lyst til at lære visse profiler bedre at kende.. Der er jo unægtelig profiler man sympatiserer mere med end andre, men jeg ved også, at man skal passe meget på med ikke at blive for "gode venner" .. (her tænker jeg på profil nummer fire )

Heldigvis er de to profiler jeg stadig har kontakt til af samme mening - og vi passer hver især meget på med ikke at lade det private venskab påvirke os i kandusammenhæng. Kan man det, så er kontakten ved siden af til gengæld en fornøjelse..

Alligevel kan jeg ikke rigtigt finde ud af om jeg mener det er godt eller skidt?!
De to brugere jeg stadig har kontakt med vil jeg nødig undvære, dog ville jeg da gerne have undværet bl.a de første hademails, samt psykopaten..

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 08-09-05 20:45

Hej Dux

Jeg er en af dem der har min mail adr. under min profil, så jeg vil også lige komme med min mening....

Hvis man tager Kandu.dk som det videndelingsforum det ér, er det ikke nødvendigt med email adr. - men den måde kandu har udviklet sig på, har gjort at der er et personligt islæt over det og nogle brugere skriver mere personlige kommentarer i trådene, -og så er det da hyggeligt nok, at nogle vælger at skrive privat sammen Dog mener jeg, som andre, at de der ønsker "privat kontakt" nok skal finde en løsning på det...

Personlige erfaringer har jeg også, og kun positive Jeg har aldrig modtaget hademails og dem jeg skriver sammen med på mails er kun ren hygge.

Jeg har kun nogle få Kanduer på msn og den ene er den samme som nr. 4 i Creamygirls indlæg. Af min "nr. 4" har jeg et andet indtryk, nemlig som en humoristisk, kærlig, ærlig, empatisk person som både kan give og modtage kritik med et smil.... Min pointe ér, at det godtnok handler om kemi men også om, med hvilken forudsætning man starter den private kontakt. Man skulle jo gerne have samme formål og reelle tanker, hvis det er en person man vil vedblive at skrive sammen med... Fx. så har jeg fået mails fra nogle vedr. et spørgsmål, og når jeg så har fået hjælpen, er mail udvekslingen stoppet, - andre har skrevet for hyggens skyld og det er så fortsat. Man kan jo godt mærke om man "taler samme sprog" og om kemien er dér, hvis det er hyggesnak man er ude efter..

// Toupie

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 08-09-05 23:56

Det må jeg nok sige!

Er du clairvoyant, telepatisk, og måske oven i købet telekinetisk, siden du kan være så skråsikker?! Jeg er ked af det Toupie, men idet jeg er ret overbevist om, at din pludselige tilstedeværelse her er affødt af, at du enten er ledt hertil, eller har set denne liste omtalt andet sted, så er jeg desværre nødsaget til at rive dig ud af din vildfarelse, og oplyse dig om, at din nummer 4, er nummer 3 på min liste.

Så ved du det!

At du mener han er humoristisk, kærlig, ærlig, empatisk, og en person som både kan give og modtage kritik med et smil, må være sukkervand i hans ører. Det er så afgjort ikke min opfattelse, så mon ikke han har meget brug for, at én kom forbi og trøstende fik sutten samlet op?!

Min opfattelse er, at han fører sig frem som en ægte internet- jihadist med både fordomme og snæversyn..

Alt imens han selv udviser store doser af begge begreber, skøjter han rundt og klandrer andre for at være snæversynet og fordømmende ved at skrive småtskårne - meget småtskårne – kommentarer til profiler han ikke lige sympatiserer med!

Ret interessant, ik?! ..At to mennesker kan opfatte en fælles bekendt så forskelligt!

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 09-09-05 18:07

Jeg syntes nu det er meget naturligt, at to mennesker kan opfatte den samme person så forskelligt - specielt når man tænker på, at størstedelen af kommunikationen er foregået på skrift. Det er jo gerne sådan med folk man skriver med, men ikke kender udover dét, at man læser de skrevne ord ud fra sit eget eget "univers" og ikke ud fra afsenderens. Det er derfor langt lettere at misforstå de skrevne ord, specielt hvis man samtidigt ikke "taler samme sprog".

Nr. 3-4 stykker er jo nok ikke den eneste vi opfatter forskelligt

// Toupie

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 09-09-05 18:17

PS: Jeg havde regnet med at det var A.J du havde som nr. 3 - men det frikender vel A.J for at være en psykopat så??!!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 09-09-05 20:03

Ja, du havde "regnet med", men regnede forkert Toupie!

Og nej det frikender ikke AJ for at være en sociopat

Derudover er det vel ikke så interessant/vigtigt at gætte på/snage i HVEM de forskellige på min kontaktliste er..Det er jo spørgsmålet aldeles uvedkommende..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-09-05 21:07

.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 09-09-05 23:51

For lige at vende tilbage til mail under sin profil, det er da helt fint med mig, de kan sgu også få mit telefonnummer for den sags skyld, hvis det er noget jeg ikke gider læse, smider jeg det ud, hvis der er een der finder på at bombardere min post kasse (gud være med ham/hende) er det da også til at omgås.
Med hensyn til telefonnumre, ja, hvis der er en der ringer, jeg ikke gider tale med, hvad så, så lægger jeg sgu da røret på. Det ser ud til der er nogen der lider af paranoia, nå ja, men så må de jo gøre hvad de finder rigtigt.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 10-09-05 17:20

Paranoia er jo ikke det samme, som at udvise respekt for privatlivets fred Keldd.
Det håber jeg dog du er klar over!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-09-05 23:15

var det klatten der lige ramte creamy ??????????

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 10-09-05 23:30

Creamy, ham der ringer op, skal udvise respekt, klart nok, men jeg går ikke rundt og lider af paranoia (forfølgelse et
eller andet) så hvem der vil, kan få mit telefonnummer eller mail, hvis de har lyst, så jeg er helt klar over det.
Dog vil jeg ikke skrive mit telefonnummer her, med alle de idioter der er løs på KanDu, men min mail er under min profil,
der kan hvemsomhelst skrive til mig, og ha ha ha udbede sig en samtale.
Og nej, jeg kom ikke til Århus i denne omgang, så det må blive en anden gang creamy
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 10-09-05 23:42

Man kan ellers godt blive lidt paranoid hvis man syntes alle andre er psykopater eller sociopater....

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 10-09-05 23:49

UPS..........forkert tråd/vindue men den passer nok også ind her....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-09-05 23:55

toupie

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 12-09-05 13:42

Citat
var det klatten der lige ramte creamy ??????????

Øhhh, jeg kan vel dårligt være den der er ramt af en klat, idet jeg er én af dem, der har en mailadresse stående i min profil..

Prøv i stedet at læse mit indlæg 10-09-05 17:20, som at jeg mener det er chikane, hvis/når man uopfordret henvender sig via en mailadresse kun med ubehageligheder for øje! ..Det er respektløst i mine øjne, men du har da ret til at mene noget andet!

Citat
Man kan ellers godt blive lidt paranoid hvis man syntes alle andre er psykopater eller sociopater....

Jo din kommentar kan da sagtens passe ind her, men er det for at få et svar, så er min uforbeholdne mening, at det jo nok er de færreste (hvis nogen overhovedet) mener at ALLE andre i deres omgangskreds er sociopater.. At de findes er der ingen tvivl om, men det behøver jo ikke frembringe en paranoid psykose..

Faktisk så tror jeg, at man skal være meget ensom og isoleret både fra arbejdsmarkedet og i al almindelighed for at det når så vidt! ..

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 12-09-05 14:26

Man kan da godt være paranoid uden at være psykotisk, og udover det mener jeg, at isolation fra både arbejdsmarkedet og i al almindelighed opstår pga. paranoia og ikke omvendt.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 12-09-05 16:20

Jamen nu er det jo ligesom heller ikke mig der kobler de to begreber sammen. Jeg skriver faktisk lige det modsatte, hvilket du vil opdage, hvis du prøver at læse mine indlæg med de rigtige briller på..

Citat
og udover det mener jeg, at isolation fra både arbejdsmarkedet og i al almindelighed opstår pga. paranoia og ikke omvendt.

Altså mener du, at bliver man arbejdsløs, så er det fordi man er paranoid, eller hvad?!

Til det kan jeg fortælle, at jeg gennem mit arbejde har set utallige eksempler på, at arbejdsløse er en udsat gruppe, når det kommer til at udvikle en paranoid psykose..

Generelt synes kronisk arbejdsløshed at svække de sociale kompetencer hos den enkelte. Et gennemgående træk er nemlig, at arbejdsløsheden får dem til at føle sig ensomme og udenfor. Nogle isolerer sig og formår ikke at vedligeholde sit netværk eller at anvende det positivt.

Isolationen medfører ligeledes, at rigtig mange ender i en eller anden form for misbrug, i et mislykket forsøg på at opretholde en social tilværelse sammen med ligestillede - og lige præcis HÉR går det galt, idet både alkohol og hash er en udløsende faktor for at udvikle en paranoid psykose..

Så nej, jeg er tilbøjelig til at tro, at du tager fejl, når du mener at paranoiaen er til stede allerede inden man isolerer sig..

Selvfølgelig kan det være tilfældet, men generelt er det den anden vej rundt..

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 12-09-05 17:20

Citat
Altså mener du, at bliver man arbejdsløs, så er det fordi man er paranoid, eller hvad?!

Nej da overhoved ikke, man kan sagtens blive arbejdsløs uden at være paranoid Man kan også være paranoid uden at blive arbejdsløs...

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 12-09-05 17:42

Åh Gud, er det virkelig rigtigt Toupie

Lidt vagt, men den godtager jeg...Dog ikke uden at fastslå, at langt de fleste med paranoide tendenser er gruppen jeg har omtalt, samt at paranoian hos dem der har et arbejde netop pga denne psykiske tilstand på sigt ender i statistikken som arbejdsløs... eller førtidspensionist

Og så er det vist på tide, at forlade denne tråd, idet de sidste mange indlæg nærmest kan kategoriseres som værende spam..

Og dog! Spam findes vel IKKE på Kandu.dk, idet spam er uopfordret e-mail. Har man meldt sig til på Kandu - har man jo samtidig accepteret at modtage mails omkring de spørgsmål/kategorier man har meldt sig til