/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Luftfilter til Puck Maxi
Fra : gunnarb
Vist : 466 gange
50 point
Dato : 12-07-05 16:16

Hej, jeg har købt et nyt luftfilter til min Puck Maxi hos thansen, men det passe
sku ikke. Afgangsstudsen ser ud til at være ca. 5-8 mm længere end det gamle, og det bevirker at jeg ikke kan monterer/ - trykke det på plads. Indsugningsstudsen på luftfilteret skal trykkes en i et stort rundt hul på stellet.

Nogen der kender til det problem?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-07-05 16:41

Som du kan se af kataloget fra thansen, bruges der kun et filter, som kan passe på både ny og gl. model.
Du får også en bøsning til gammel model.
Skal du ikke bare have den over karburatoren først, før den trykkes ind i stellet?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : gunnarb

Dato : 12-07-05 17:34

Nej, det har jeg prøvet.
Jeg kan sammenligne det gamle og det nye luftfilter, og det nye filter er altså længere i studsen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-07-05 21:17

Så skær noget af med en nedstryger/hobbykniv, hovedsagen er det virker.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : gunnarb

Dato : 12-07-05 22:15

Ja det har jeg også tænkt på, men der er et invendigt stop og det skal også gøres dybere så, ellers hjælper det ikke. Bøvl. Der for dårligt, jeg tro jeg vil klage over det, jeg skal alligevel ned til thansen i morgen.

Pallebhansen se lige mit andet spørgsmål vdr. tomgang. tænding

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 16-07-05 20:56

Ha ha jeg har sku haft samme problem, jeg prøvede også med at skære og gøre ved, men det fik jeg den kun øgelagt ved..... surt nu kan jeg ikke bytte den.... Øv.... mit problem var også at den var for lang og lidt for tyk til at kunne trykkes ind på plads

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-07-05 21:54

Det er for lang tid siden jeg har købt et luftfilter til Maxi, men kan man ikke varme enden med en varmluftpistol, så den bliver blød og kan give sig?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : gunnarb

Dato : 16-07-05 22:20

Man kan sikker mange ting, for at få det til at passe, men sagen er at thansen ikke skal sælge noget der ikke passer. der sku for dårligt. Jeg fik pengene tilbage, men hvad nu, jeg søger efter et rigtigt luftfilter som passer, hvor kan jeg købe det???

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 17-07-05 09:42

tja.... det bliver vel ved den lokale knallertværksted & reservedels forhandler.......

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-07-05 10:52

Ja, han får dem fra THansen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 17-07-05 11:44

Ej ikke hvis man forlanger en original reservedel, eller hvad????

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-07-05 12:35

Det er jo en 30 år gl. knallert, jeg tvivler på at der findes nye dele, derfor har THansen jo bekostet et plaststøbeværktøj, som sprøjter "de nye filterkasser ud". Og derfor er de største aftagere fra ham, netop knallermekanikerne.
Uden THansen, var der masser af gl. knallerter der aldrig kom til at køre.
Og han er altid flink til at tage varen retur uanset hvad.
Take it or leave it.
Selvfølgelig kan man også sætte et powerfilter på, hvis der er plads til det.
VH Palle Hansen