/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Salt i beton trappe????
Fra : knas
Vist : 3621 gange
200 point
Dato : 11-07-05 21:50

Hej jeg har købt et hus hvor der er en der har hældt masser af salt på om vinteren og nu vil jeg godt ha pusset den op og lagt nye fliser på.. der er så meget salt at det er begyndt at kommer ud af trappen neden under og i siderne.og de fleste filise sedder løst så det er sku farligt at gå på den.. Så er spørgsmålet hvordan får jeg det hele ud inden jeg begynder og lave den. ellers står jeg jo bare med samme problem igen.
"har hørt at urea kan tage det."

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 11-07-05 22:04

urea vil bare forvære problemet
bank det øverste lag beton af , svum derefter trappen med en tynd blanding af betonbinder , cement og lidt sand
når det er tørt kan du lægge et nyt puslag på , og så nye fliser

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-07-05 23:43

I dette tilfælde som du her nævner tror jeg heller ikke på noget vidundermiddel. Det er bare gang i mejslen og få banket i bund og så bygge op på ny ligesom bredker foreslår

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 12-07-05 13:02

Er du sikker på at det er salt der trækker ud. Jeg har set mange pudsede fundamenter, trappesider og lignende hvor der trækker hvidt "støv" ud.
Jeg har fået fortalt hvad det hed, men kan ikke lige huske navnet, men det dannes inde i cementen og tækker ud år efter år, det er især i æidt ældre byggerier. Jeg har det selv i kælderen og det kan ikke stoppes med maling eller lapning med ny cement, det bare skubber på.
Strør du salt på en cement trappe så går cementen til grunde, men jeg mener ikke at salt kan gå ind og så senere trække ud igen

Kommentar
Fra : knas

Dato : 12-07-05 17:45

Hej her er et billede af det. så det lidt letter at se.

http://dk.msnusers.com/hv60l5q6pl18gh0u1uivehh5c7/Dokumenter/Billeder%2Fbillede1%2FDSC00037.JPG

Mvh Langholm

Kommentar
Fra : Else12

Dato : 31-07-05 14:34

Det hvide støv er "salpeterudtræk) kan fjernes med saltsyre i en tynd blanding. Gør som bredker han skriver.

Kommentar
Fra : janik

Dato : 20-09-05 22:59

hej knas
Du skal ALDRIG bruge saltsyre på beton ,det ødelægger betonen og den smulere væk.
Jeg har været murer i 20 år så LAD være .
Du skal bruge en tør kort når den er tør og børst til det meste er væk.
Så skal du lave en tynd blanding af alfix combifix og tynd mener jeg
så tynd at du kan pensel det på .
Når det er tør kan du lægge fliser overpå i combifix.