/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
Nok benzin ?
Fra : dksel
Vist : 771 gange
50 point
Dato : 08-07-05 21:59

Har et problem med min påhængsmotor.
Det er en 60HK Mercury, og jeg har en indbygget tank foran. Båden er 15fod
Ind imellem får den for lidt at leve af.
Hvad er problemet ? Er der for langt fra tank til påhængsmotor eller hvad.
Jeg har skiftet benzinfiltre.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 08-07-05 22:20

Hej, tror det er varmen, eller også er der for langt til BP.
Har selv problemer med for varm benzin, ved ikke hvorfor,,,,,,,

Kommentar
Fra : janing

Dato : 09-07-05 01:37

Hej. En ting der er helt sikkert, det er ikke de 15 fod der er skyld i det. Prøv at undersøge bensin pumpen, det plejer normalt at være den der er slidt.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 09-07-05 09:23

prøv at ringe her til
Triton Marine Service
Hvidovregade 32
2650 Hvidovre

Tlf. +45 36 75 46 18
Fax. +45 36 75 49 05

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 09-07-05 10:02

Har du tænkt over om du kan risikere at den trækker luft i benzinslangen...
Hvis den trækker bobler ind går der jo lang tid før du ser problemet da luftboblen skal vandre 15 fod først.... Det kan jo også være at der står lidt kondensvand der suges op fra tanken....
Så det du oplever kan jo godt være noget der er sket længe før det giver problemer...
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : janing

Dato : 09-07-05 17:17

Der vil altid komme lidt kondensvand i tanken, derfor bruger man et filter til at fjerne vandet, så er det problem væk.
Det er selvfølgelig en mulighed, at der findes små revner i benzin slangen som kan suge lidt luft eller ved studserne hvor spændebåndene sidder. Men man må da gå ud fra, at der hvert forår bliver foretaget et lille service eftersyn ???.
Men prøv at kontrolere alle slanger fra tanken og til motoren, så kan det da blive udelukket. Så er der jo kun benzin pumpen tilbage og måske skal den bare skilles og renses.
Og al den snak om de 15 fod, for almindelige mennesker lyder det måske af meget, men det er jo kun en meget lille båd m. en stor motor. Mvh. Fiskeskipper Jan Hansen

Kommentar
Fra : gumuk

Dato : 14-12-05 22:48

hej
jeg havde samme problem engang
og det var den snapkobling du sætter på tanken der sidder en lille o ring og modsat oppe ved motoren , snapkoblingen , sidder der også en o ring
de sluttede ikke tæt, så der bilver suget falsk luft ind
ellers som der er blevet skrevet tjæk slangen for revner
mvh
gumuk