/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
kokkeelev?? får jeg nogensinde den lærep~
Fra : kokkeluna
Vist : 6521 gange
50 point
Dato : 07-07-05 18:25

Er der nogen af jer der har erfaring med hvordan man bedst søger et job som kokkeelev..! da jobbet ikke helt er som alle andre job så er jobsøgningen det nok heller ikke. Er der nogen af jer der har personlig erfaring inden for det felt..??
jeg har fået afvide at det er klogt at blive ved med at skubbe på når du ikke får svar, er der nogen der er uenige..??

håber i kan hjælpe mig da jeg virkelig bare gerne vil have den udd... mad er mit et og alt

Hilsen Luna

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-07-05 18:33

skub på - mød op - kom igen - det skal nok lykkes

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 07-07-05 18:57

Tag rundt til de restrauranter som du har mest lyst til at arbejde i og forhør dig om mulighederne der. Hvis du ikke er i arbejde nu, så forhør dig om et feriejob eller et job som køkkenmedhjælp. Så får du også snust til arbejdet og stemningen i et køkken.

Hvis du gør det på denne måde, er jeg sikker på det ikke varer længe før der er gevinst.

God jagt.

qfha

Kommentar
Fra : frueyde

Dato : 07-07-05 20:24

hvor i landet bor du??
Mød op personligt, der er gået mode i at ville være kok, og de kan vælge og vrage som de vil, så gå ud og vis hvem du er, har du taget grundførløbet og hvor gammel er du??

Kommentar
Fra : jonassr

Dato : 07-07-05 21:36

Lige for tiden er det møg svært at få læreplads.. jeg ved at inde for tømmer, murer og maler er det så godt som umuligt at finde en læreplads.. Da jeg selv skulle finde en plads som murer var jeg 35 steder rundt og søge.. jeg tror det er lidt det samme du skal til.. jeg kan kun give dig et råd og det er at tag ud og mød op og snak med dem.. hvis du bare sidder ved din skærm og regner med de ringer til dig kan du godt tro om igen.. Op på cyklen og igang

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 08-07-05 07:28
Kommentar
Fra : bne

Dato : 08-07-05 07:51

Mød op først på arbejdsdagen - evt. lidt før - vær velsoigneret, vær kvik (både psykisk OG fysisk - følg med når der vandres fra sted til sted - hvis du er langsom, får du IKKE job i den branche), vær velorientert (om firmaet OG jobbet), vær venlig, imødekommende og hjælpsom, OG vær dig selv (du kan alligevel ikke spille skuespil i 3-4 år som læretiden er).
Har du taget 'Grundforløbet' ? Hvordan er dine karakterer derfra ? Kunne du forbedre nogle fag ? Hvilke muligheder er der for aftenskole-kurser ?
VIS din kommende arbejdsgiver at du GØR noget for at blive dygtig til jobbet.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 20-07-05 12:29

Fik du en læreplads - ellers mangler man kokkeelever her: http://www.borbjergmoelle.dk/ - jobannoncen er oprettet d.d.

Kommentar
Fra : Bakuda21

Dato : 15-08-05 18:08

Hvis du bor i nærheden af Kongensbro søger de der en kokkeelev

Kommentar
Fra : Bakuda21

Dato : 15-08-05 18:08

Hvis du bor i nærheden af Kongensbro søger de der en kokkeelev

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 21-01-06 20:36

kendte en som rejste til sweiz for at gå i lære hun kan få alle de job hun ville, det foregik gennem AF.

Peter