/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Socialpolitik / Spørgsmål
10  snaptil 500
Prostitution.Umoralsk at købe sex?
Fra : signemeister
Vist : 791 gange
78 point
Dato : 06-07-05 14:56

Hvis man konsulterer en prostitueret er det så umoralsk?

Eller er det ok, i og med de fleste piger selv vælger det?

Kommentar
Fra : WalkingChicken

Dato : 06-07-05 15:20

Problemet er jo at mange piger netop *ikke* selv vælger det! De er ofte tvunget af omstændighederne....
Og så er det umoralsk. Men har en pige helt frivilligt selv valgt den levevej er det 100% ok - og endda en god ting for samfundet efter min mening. Der er jo mange mænd der ikke har forhold hvor de kan få sex - og så er der da ikke noget i vejen med at betale for det.
Så det store problem er at hvordan skelner man mellem en frivillig og en ufrivillig !?!? Jeg ved det ikke.....

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 06-07-05 15:31

Med mindre der er tale om tvang!

Enhver borger - mand som kvinde - må anvende sin krop eller kropsdele som man vil så længe det ikke skader andre.

Der er jo ikke tale om at sælge sin krop, men blot at udleje den for en kortere periode.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 88 point
Dato : 06-07-05 15:56

Næ, det må være op til folk selv, at betale sig fra det, og ligeledes op til dem der sælger ydelserne.

der hvor det bliver noget skidt, er der hvor andre nyder godt af fortjenesten, altså bagmænd/alfonser der tjener gode penge på at gøre kvinder til deres ejendom og arbejdsmaskiner, med det ene formål at skrabe penge ind.
Nu kan jeg ikke lige huske det eksakte tal, men man mener, at langt den største del af de prostituerede i dag, er tvunget til at udføre arbejdet, og en del af dem lever næsten som i et fængsel med begrænsninger for hvor og hvornår de må forlade "arbejdspladsen", og har ofte ikke mere ud af det, end at de får noget at spise.

Så selve det at være prostitueret, eller at besøge en sådan, er ikke umoralsk, men det er forretningsgangen der ligger bag ved det.

mvh dova

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 06-07-05 15:57

KAn kun være egnig.
Syntes det er plat og gammelsdags at prostitotion ikke er lovligt i DK.
Hvem er det lige edr kan bestemme det ?
Dog tror jeg hvis det bliver lovligt at mange flere ægte skaber vil komme ud for en hård prøve.
Men stemme klart for fri Prostitotion.

Blev det lovligt, så var der nok heller ikke så mange mænd der ville bruge de steder hvor pigerne var tvunget ud i det.
Dermed ville det der ikke være så stor interesse for dem der gjorde det mod sin vilije, og de ville tabe kunder...
Og HA som for det meste står bag, ville blive nødt til at stoppe den penge maskine...
Ja,,kan ikke lige forklare det..men tror i forstår hvad jeg mener

(er lige lidt kort for hoved) .....(har gæster).........(en jeg skal score) Weeeeeeeeeeeeee

Sender en lille tanke til tedd - Radiohead - Creep

Godkendelse af svar
Fra : signemeister

Dato : 06-07-05 16:12

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 06-07-05 16:14

Hvis man vælger at besøge "massageklinikker" hvor det er frivillige prostitueret der udfører arbejdet, mener jeg at det til dels kan accepteres.

Piger der går på gaden eller prostitueret der er tvunget til det, synes jeg absolut, at det er umoralsk at købe sexydelser af - for det første støtter man bagmændene. Endvidere er der unge piger, der måske nok har valgt at blive prostitueret, men de kender ikke fuldt ud følgevirkningerne af deres beslutninger.

Personligt synes jeg at det er klamt at fyre betaler sig til sex - jeg ville aldrig røre en fyr der havde besøgt en prostitueret. (Jeg ved godt at kvinder også gør det!) Alligevel synes jeg det er ok, hvis der er tale om handicappet o.lign - men ikke sunde og raske mænd, og slet ikke hvis de er i parforhold.

Mvh. AMP

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 06-07-05 17:05

Ikke at det har noget med det her at gøre...
men jeg fandt for ca 1 måned siden ud af at der ligger en " massage klinik " 1-200 meter fra hvor jeg bor.. utroligt at de har holdt det hemmeligt i så mange år.. jeg har faktisk boet nabo med dem inden jeg købte eget hus...
Hvordan mon det ville være hvis det var legalt ??? store neon skilte med... ja hvem ved hvad..hehe...

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 06-07-05 17:05

Ikke at det har noget med det her at gøre...
men jeg fandt for ca 1 måned siden ud af at der ligger en " massage klinik " 1-200 meter fra hvor jeg bor.. utroligt at de har holdt det hemmeligt i så mange år.. jeg har faktisk boet nabo med dem inden jeg købte eget hus...
Hvordan mon det ville være hvis det var legalt ??? store neon skilte med... ja hvem ved hvad..hehe...

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 06-07-05 18:08

Hej, signemeister. Det var da et sjovt spørgsmål. For det er jo forskelligt, hvad vi hver især anser for umoralsk. Det eneste, der tæller er, om det er lovligt. Det moralske aspekt vil være farvet af, hvem vi hver især er. Hvis man er dybt religiøs, så er det jo sikkert umoralsk. En travl forretningsmand, som glad og gerne betaler dyrt og lidt ekstra for at få "lettet trykket" og som syns han behandler damen ordentligt, han vil jo synes, at det er ok.

Men alle os, der kender prostituerede som mennesker, -som familie eller veninder, --vi, der fra sidelinien har set, hvad det gør ved et menneske at sælge sine ydelser på den måde, vi vil sige, at det er dybt, dybt umoralsk.
De involverede KAN eller VIL ikke se det selv.
Og en anden sag er, at det MEGET tit er mennesker, der selv er blevet misbrugt som børn, der sælger sig selv.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 06-07-05 19:38

110% med Birgitta
Og jeg vil tilføje, at om de prostituerede og kunderne er bevidste om det eller ej, så er facta at de prostituerede bliver brugt som skraldespande, det forringer naturligvis ikke bare den prostitueredes liv, men også dennes venner og familie forhold.
*Og til sidst, prostitution består af mange grader, det er ikke kun hvis en person sælger seksuelle ydelser, at så er det prostitution, det kan også være at sælge ud på andre måder af sig selv, så man kommer væk fra sig selv og ens muligheder for at udtrykke lige præcis sit unikke selv.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 06-07-05 20:40

Selv om den prostituerede ikke bliver brugt som "skraldespand" men føler sig feteret og "værdsat", -selv om et af den prostitueredes argumenter er, at så mange jo "sælger sig selv" i et parforhold (holder igen på sex for at opnå noget), -så vil livet i længden blive forringet til det uudholdelige. Ikke mange kommer ud af det og får noget, der bare ligner et normalt liv. Og INGEN kommer ud af det uden livsvarige sår på sjælen.

Mange prostituerede bliver faktisk værdsat og feteret som filmstjerner, -fordi de bliver enormt gode til at se mandens behov og sige og gøre det helt rigtige for at få manden til at føle sig som noget særligt.
Prostitution er jo mere end et hurtigt knald i en snusket seng eller en baggård.