/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  3773 570
lomeregner
Fra : tronddk
Vist : 1029 gange
16 point
Dato : 06-07-05 03:58

ja da jeg skal have matematik på f eller d kan ikke huske det helt skal jeg har en lommeregner med trigonometrisk funktioner
hva er det ?? og jeg har en lommeregner der hedder ti-30xIIb kan den bruges ???

Accepteret svar
Fra : gummianden

Modtaget 16 point
Dato : 06-07-05 07:15

Trigometri regnes ved hjælp af Sin, Cos og Tan. Så er disse knapper på din lommeregner er den god nok (er den ene der, er de andre der helt sikkert et andet sted)

Kommentar
Fra : gummianden

Dato : 06-07-05 07:16

Har lige tjekket netop din model, og den skulle være god nok.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-07-05 07:34

trigonometri er den matematiske disciplin, som bruges til beregning af forholdet mellem vinkler og sider i trekanter.

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 06-07-05 09:45

Hvis du skulle gå hen og få lyst til en graflommeregner, så er TI-83i mit bud... den brugte jeg på htx, og den kan klare alle trigonometriske og geometriske funktioner... hvis man har brug for det

Godkendelse af svar
Fra : tronddk

Dato : 06-07-05 15:25

Tak for svaret gummianden.