/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Stipendier / Spørgsmål
10  freddieme.. 30
Enlig forsørger.
Fra : stjuma
Vist : 1442 gange
100 point
Dato : 05-07-05 08:54

Hej.

Hvad dækker udtrykket "enlig forsørger" helt nøjagtigt over i studiemæssig henseende?

mvh
Steen.

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 05-07-05 08:57

At du er single med barn (ingen fastboende kæreste).

Mvh. AMP

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-07-05 09:06

Hvis du tænker tå tillæg til SU så er det sådan

Citat
Tillæg:
4. Forsørgertillæg, hvad er det?
- Det er et tillæg du kan søge, hvis du er enlig forsørger - så er tillægget er på 4.618,- kr. pr. måned i 2005 - eller hvis du er forsørger og bor sammen med en anden SU-modtager - så er tillægget på 660,- kr. pr. måned i 2005.
- Hvis du får forsørgertillæg, skal du være opmærksom på, at du ved ændringer i din SU skal søge om forsørgertillæg på ny.

http://www.dpu.dk/site.asp?p=7167#tillæg

Hvis du bor sammen med en, der har arbejdsindtægt vil du ikke være berettiget.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-07-05 09:07
Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 110 point
Dato : 05-07-05 09:10

alenemor/far med forsøgerpligt - altså ikke nogen der bor i samme hus/lejlighed sammen med dig udover digselv og barnet.
og det gælder i alle sammenhæng.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-07-05 09:15

Du kan se på siden her om legater. Det kunne jo være, der var noget du kunne søge

http://www.lak.hk.dk/frameSet.asp?pageToLoad=indholdFrame%2Easp%3FartikelID%3D290

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-07-05 09:17
Godkendelse af svar
Fra : stjuma

Dato : 12-07-05 21:04

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-07-05 21:15

Hvis stjuma bor sammen med en anden studerende, der er på SU, så ville stjuma havde været berettiget til et tillæg.

Så det er ikke i alle sammenhæng.

Hilsen ans