/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
MÅR Problem
Fra : skatten
Vist : 1928 gange
50 point
Dato : 04-07-05 22:56

Er her nogen der kan hjælpe med et godt råd om hvordan jeg slipper af med en mår.Den er flyttet ind i taget på mit sommerhus og har ødelagt al isolering,med det resultat at taget skal af her i sommer,hvis der er en der har erfaring med hvordan jeg kan få fjernet måren hører jeg gerne om det.

mvh. Peter

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-07-05 23:01

Ja, nu flytter den sikkert af sig selv når taget bliver rykket af, og så må du bare prøve at sikre det, så den ikke kan flytte ind igen.

de kan ellers være svære at slippe af med, men hjortetakolie skulle kunne holde dem væk, det lugter også ganske grimt, så måske risikerer I også at ville ønske ikke at vær der

Men mange bruger det.
Ellers støj, evt noget der kan udsende højfrekvente lyde som mennesker ikke ret godt kan høre.

En fælde evt. men det kan tage lang tid, hos mig tog det 1½ år før kræet gik i den.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : Trine08

Modtaget 50 point
Dato : 05-07-05 00:21

Evt en af de der cykel lygter der blinker med to små røde pære, så det ligner der er to øjnene der holder øje med en.

Hvis du har en Gammel Ålruse liggende kan du prøve at brede den ud i haven, så den ligger som havde den liggget i vandet.
Sådan har jeg engang fandget en Mår

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-07-05 08:32

Spørgsmålet blev engang stillet t TV, tror det var Dus med dyrene. Svaret var: Sæt en godt brugt Kattebakke derop, Måren kan ikke fordrage lugten og flytter hurtigt ud. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : skatten

Dato : 06-07-05 23:25

Hej jeg har prøvet med forskellige illelugtende midler samt høj musik,men måren må være stokdøv og mistet sin lugtesans,for ingen ting har hjulpet.

Hilsen med tak Peter

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-07-05 23:28

Vel har den ej mistet sin lugtesans Har du prøvet det med kattebakken?

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 06-07-05 23:28

Har du prøvet arnes forslag ?
Ellers så lej en mår fælde.. det kan man måske gøre ved en dyrlæge,,eller også ved de nok hvor du skal henvende dig

Kommentar
Fra : skatten

Dato : 07-07-05 02:06

Hej

Nej det med kattebakken er ikke prøvet,men det vil jeg da straks forsøge

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-07-05 15:42

Ved du ikke hvordan man lukker et spørgsmål, så se her:

Når du går ind på dit eget spørgsmål, vil du se at der over hver enkelt kommentar, helt ude til højre står
Accepter som svar. Du vælger den kommentar du synes har været til størst hjælp for dig. Så klikker du på teksten Accepter som svar. Du får så lov til, dels at angive ved et antal stjerner imellem 1 og 5, hvor godt du synes svaret var, samt at skrive en besked til den der svarede. Derefter trykker du på OK-knappen. Nu er dit spørgsmål lukket, den dygtige svarer har fået sine point, og spørgsmålet er lukket. En af fordelene ved at lukke sine spørgsmål er at andre der vil læse svaret, skal betale 10% af point-antallet for at læse det efter at spørgsmålet er lukket. Man vil altid kunne læse dit spørgsmål, men kommentarerne og det accepterede svar skal købes. Det betyder at hvis dit spørgsmål var til 100 point, koster det 10 point at åbne det efter at du har lukket det. Du kan dog max. få 50% af dine point tilbage på den måde. Men det betyder også at et 100 point spørgsmål kan ende med kun at have kostet dig 50 point. M.v.h. Arne

Godkendelse af svar
Fra : skatten

Dato : 31-07-05 08:30

Tak for svaret Trine08.