/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
Sonar fiskefinder hviken er billig og go~
Fra : ivanovic1
Vist : 3581 gange
50 point
Dato : 04-07-05 01:10

Hej Alle,

Jeg skal købe en sonar fiskefinder til et familiemedlem i udlandet, er der nogen som kan anbefale en som er billig og god, jeg har nelig ikke rigtigt forstand på det.

Ivanovic

Kommentar
Fra : ardal123

Dato : 04-07-05 06:37

desvære,det har jeg heller ikke

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 04-07-05 13:47

Billig ...OG god ? Det harmonerer ikke rigtigt. Det er enten eller... !!!

Eagle laver billigt grej og har et stort sortiment : http://www.eaglegps.com/Products/products.htm

Her er en sammenligning af deres produkter : http://www.epinions.com/boat-Marine_Electronics-All-Sonar-Eagle

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-05 14:05

Kvalitet finder du hos : http://www.garmin.dk/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-05 14:09
Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 04-07-05 18:52

Hej Glemte helt at fortælle følgende:

Det skal være en sonar til en lille båd og eventuelt fra bredden, f.eks. en ligesom denne http://www.coop.dk/nettorvet/show_product.aspx?dept_id=317&pf_id=6063795 abre

Nu kender jeg ikke denne, men den må godt være billigere, og selvfølægelig skal det være kvalitet.

Ivanovic

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-05 19:04

Er under 1.500 kr. billigt ?

http://www.shipshop.dk/catalog/product_info.php?products_id=1084

Kvaliteten og brugbarheden er meget mere end en smule bedre end dit eget forslag.

Der nok må betegnes som 'legetøj' og er nul & en prut værd

Hvis ikke du vil ofre mere end 500 kr. .........så : GLEM DET !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 04-07-05 19:08

Hvorfor er den som jeg nævner ikke noget værd, bare lige så jeg ved hvad jeg skal gå efter.

Ivanovic

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-05 19:22

ivanovic1 -> Lidt svært at forklare for en amatør, men læs lige specifikationerne !!!

...eller mangel på samme i det produkt du nævnet. Frekvensen på 200 Khz siger mindre end ingenting. Det har 99.99% af alle sonar/ekkolod. Hvad er strømforbrug, Peak effekt og opløsning ? Effektiv dybde ? Er det baggrundsbelyst, så det kan bruges om morgenen/aftenen og i dårlig sigt ? Hvilke funktioner har det ?

Næeh... vel?

Der er ikke noget værre end at tage på fisketur med 'skodudstyr' der ikke duer eller lever op til forventningerne. Dette gælder ALT fiskegrej

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-05 19:23

Ps. Garmin udstyr har du glæde af HVER gang ....i mange år

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 04-07-05 19:26

Hej det den skal bruges til er et sted hvor der er max 10 meters dybde.

Ved du eventuelt hvor der er et forum, hvor jeg måske kan finde en brugt

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-05 19:32

På MAX 10 m. dybde er et ekkolod værdiløst ...hvis det handler om at fange fisk.

Stol på en mand der har fisket siden han var 3 år : F:\Web\friheden\mig.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-05 19:35

UPS : http://home20.inet.tele.dk/friheden/mig.html

Du fik lige mit F: drev istedet

http://home20.inet.tele.dk/friheden/ny_fisk.html (..som ikke er ny længere, men den eneste jeg har billede af på nettet)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 04-07-05 19:39

Vil du ikke godt forklare mig hvorfor, har et fanmilie medlem som vil have et, gider ikke at bruge penge på det hvis det er værdiløst

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-05 20:00

Bare jeg kunne !

..men du må have lavet en sproglig/stave-fejl?
[citat]
...gider ikke at bruge penge på det hvis det er værdiløst
[citat]

For jeg vil da heller ikke købe noget ubrugeligt skidt !

Et Ekkelod er brugbart på fiskedybder mellem ca. 15 og 150 meter.
Styrken på signalt skal sættes og afhænger af bundforholdene : Er den blød ? (=lav styrke) eller hård ? (=Stor styrke) Er der 'fedtemøj' (=flydetang) i vandet eller Skruevand ? (=falske skygger)
Hvor ligger springlaget? (=temperaturskift) Kan ekkoloddet se dette? (=følsomhed)

..og ALT er til diskussion mellem lystfiskere

Jeg har selv fiskeudstyr for ca. 20.000 kr. og en andel i en båd (Cerutten) der ligger i Chistianshavns Kanal. Jeg ville ikke drømme om at bruge mine surt sammensparede småmønter på noget L... !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ardal123

Dato : 04-07-05 21:04

jeg kan kun holde med molokyle pris og kvalitet følges ad.
eagle er billig,men garvin er kvalitet men prisen er også derefter.

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 04-07-05 23:26

Men er der eventuelt nogen som kender et sted på nettet hvor man kan købe en billigere end 500 kr. jeg er godt klar over at kvaliteten så også bliver derefter.

Ivanovic

Kommentar
Fra : ardal123

Dato : 04-07-05 23:37

nej

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 05-07-05 00:01

Ardal123, er det korrekt forståer, at du siger at man ikke kan fidne en fiske sonder billigere end 499 kr.

I så fald hvilken soner er den bedste til en pris på 499 kr, eller er der kun den ene.

Ivanovic

Kommentar
Fra : ardal123

Dato : 05-07-05 07:17

jeg ved ikke ,hvilken der kan købes til 499,men pris og kvalitet følges stadig ad.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-07-05 09:40

'Normal' prisen på et ekkolod er omkring ca. 2000 kr.

'Udsalgs' prisen er sjældent mindre end ca. 1.500 kr.

..hvis det skal være udstyr, der kan bruges til noget!

ALT under 1.200 kr. er 'legetøj'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ardal123

Dato : 05-07-05 12:15

jeg vil også kalde alt under 1200 for legetøj

Godkendelse af svar
Fra : ivanovic1

Dato : 04-09-05 16:00

Tak for svaret molokyle.