/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Grundfor Tvillinger og Malermesteren
Fra : svendgiversen
Vist : 935 gange
100 point
Dato : 03-07-05 19:25

En af vore venner er datter af Anders Verner Jensen født i Århus i 1913
og Yrsa Sørensen født i 1915.
(de er nok for unge til at vi kan finde dem på nettet?).

Men Anders Verner’s far var ”stor” malermester i Trøjborg ved Århus,
(der skulle eksistere et foto af ham og vist næsten en snes svende foran malerforretningen).

-Hvem kan finde malermester Jensen fra Trøjborg?
(der er vel et Trøjborg ved Århus, jeg kender kun Tranbjerg og politikeren Jan)

Tilsvarende er Yrsa datter af Søren Sørensen født ca. 1894 i Grundfør og Ane Johanne Nielsen
(han var tvilling med søster Margrethe)

-Hvem kan finde tvillingerne Margrethe og Søren Sørensen fra Grundfør?
(som findes ved Århus)

På Lene’ s vegne; Svend

Accepteret svar
Fra : modersvilje

Modtaget 110 point
Dato : 03-07-05 20:02

Hej svendgiversen
Jeg kan ikke hjælpe dig med oplysninger om det du søger,
men jeg ved at Dansk Data Arkiv mangler frivillige til at taste folketællinger til deres database.
Så du kunne jo prøve at undersøge om du/i kunne taste netop det område i mangler oplysninger fra.
PS: Jeg har lige tastet en Folketællingen 1850, det er meget svært at læse, men også en spændende udfordring.
jeg håber du tænder på ideen.
MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-07-05 22:23

>men også en spændende udfordring...

Desværre jeg har udfordringer nok,
(bl.a. er jeg ved at udvikle et "sudoku" program, ses bag på Jyllands Posten).

Og jeg arbejder endnu,
(med overanstrengte skuldre og håndled på grund af mange års muse arbejde)

>jeg håber du tænder på ideen.
Jeg har stor beundring for I mange frivillige der indtaster, men må prioritere anderledes...
("Gør det du er god til"; jeg kan programmere/simulere/optimere, men kun taste med to fingre).

Iøvrigt er Århus egnen ukendt område for mig,
Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-07-05 18:23

Der findes altså et Trøjborg nord for Århus,
(i dag en hel bydel, del af Århus Nord).
Men ingen husker malermester Jensen med over 20 svende?

Men Grundfør er vel ikke særlig stor??
Hvor tvillingerne Margrethe og Søren Sørensen fødes ca. 1894...
Er de også for unge til at kunne findes på nettet og for gamle til at nogen husker dem???

Så må Lene vist opgive at finde sine aner,
(og jeg som påstod, at vi her i kandu kunne finde alt).
hilsen Svend

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-11-05 13:16

Tak for svaret modersvilje.