/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Hjælp til forum
Fra : Anden_90
Vist : 708 gange
40 point
Dato : 03-07-05 14:05

Hej
Er her nogen, som muligvis kunne sætte et forum op for mig? Har fundet det jeg vil bruge, kan bare ikke finde ud af, at sætte det op, fatter ikke en skid af det PHP.

MVH

Anden_90

Accepteret svar
Fra : alice_trauelsen

Modtaget 50 point
Dato : 03-07-05 15:44

Du skulle prøve at gå ind på: http://www.phpbb2.dk/forum/ Her har jeg selv fået meget hjælp. Bare tilmeld dig og så spørg eller søg på det du har problemer med. Hvor langt er du nået? Har du fået det lagt ind på din hjemmeside? Hvad er det helt nøjagtig der er dit problem?
Jeg er ikke nogen ørn har selv fået meget hjælp men har fået www.alice-trauelsen.dk og www.sf-langeland.dk og www.alice13.dk op og kører. Se hvordan det ser ud og spørg.
Ps. jeg er er selv en oldsag på 56 år, men bare stædig.
Mange hilsner
Alice
Pas på Jer selv, hinanden, dyrene og naturen
www.alice-trauelsen.dk
www.alice13.dk Kronisk syge Forum
www.sf-langeland.dk

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 03-07-05 15:55

Jamen er ikke rigtig kommet igang, hvad skal man? Jeg har en konto ved jubii der er PHP adgang, men skal de uploades eller hvordan og hvorledes? Jeg siger dig er helt lost... Kan godt lige det der er på siderne, men havde mere forstillet mig det som her: http://www.piratgruppen.org/forum/... Har alle de filer jeg skal bruge, men hvad skal jeg gøre med dem?

MVH

Anden_90 - Mikkel Skovlund

Kommentar
Fra : alice_trauelsen

Dato : 03-07-05 16:06

Gå ind på http://www.phpbb2.dk/forum/viewtopic.php?t=2802 og læs hvordan du gør. Først skal du hente phpbb2, og så skal det køres ind på din side via ftp. Også skal du gøre som der står i linket.
Hilsen
Alice

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 03-07-05 16:16

Okay gør jeg, har hentet det for længe siden, jeg vender lige tilbage...

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 03-07-05 16:56

Jeg har nu uploadet det og vil installere det, men får denne besked:

"Warning: mysql_error(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /data/members/free/tripod/dk/s/p/i/spildart/htdocs/phpBB2/db/mysql4.php on line 330

Warning: mysql_errno(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /data/members/free/tripod/dk/s/p/i/spildart/htdocs/phpBB2/db/mysql4.php on line 331
phpBB : Critical Error

Could not connect to the database"

Hvad skal det sige?

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 03-07-05 17:01

Database Server Hostname / DSN:
Your Database Name:
Database Username:
Database Password:
Prefix for tables in database:
hvad skal disse sættes til?

skal jeg have noget specielt? skal jeg have oprettet en database eller hvad?

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 03-07-05 17:07

Nu skriver den:

phpBB : Critical Error

Could not connect to the database

Kommentar
Fra : alice_trauelsen

Dato : 03-07-05 17:12

Er du sikker på du har det der hedder mysql på dit websted? Måske skal du som hos Web10 og B-one først have det oprettet før du kan bruge det? Uden det kan forumet ikke kører. Hvis du ikke har meldt dig til hos det link du fik, foreslår jeg du tilmelder dig og spørger derinde, der er de meget klogere end jeg er og meget til flinke til at svarer også hurtigt.

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 03-07-05 18:29

Okay... Men det virker nu, det er genialt.. Kan man ikke få det på dansk?

Kommentar
Fra : alice_trauelsen

Dato : 03-07-05 22:16

Jo, du kan godt få det på dansk, gå ind i forumet fra før og læs hvor du henter det danske og hvordan du lægger det ind. God fornøjelse

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 03-07-05 22:47

Ja tak har lavet det nu...

Godkendelse af svar
Fra : Anden_90

Dato : 03-07-05 22:48

Tak for svaret alice_trauelsen. Det var dejligt at få mit eget forum...

Kommentar
Fra : alice_trauelsen

Dato : 04-07-05 11:23

Velbekomme, jeg var glad for at kunne hjælpe har selv fået hjælp fra mange mennesker for at få mit op at stå. God fornøjelse.