/ Forside/ Teknologi / Udvikling / C/C++ / Spørgsmål
10  strarup 270
c++ bøger!
Fra : 234
Vist : 2126 gange
50 point
Dato : 02-07-05 01:06

Hej !
Jeg er nybegynder inden for c++ faget og jeg er næsten færdig med bogen " c++ grundbog ".
Er der nogen som kan give mig et godt råd om hvilke c++ bog jeg skal læse næste gang for at det hele hænger sammen
Den må gerne værer på dansk.

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 60 point
Dato : 02-07-05 01:11

Jeg har aldrig set en dansk C++ bog der kunne anbefales.

Mange har anbefalet denne:
http://www.acceleratedcpp.com/

Ellers findes der en del artikler på nettet, også tutorials, men stadig mest på engelsk

Kommentar
Fra : 234

Dato : 02-07-05 01:20

Ok. Tak for hjælpen.

Godkendelse af svar
Fra : 234

Dato : 02-07-05 01:21

Tak for svaret BertelBrander.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 02-07-05 01:24

Du får lige et par nyttige links:

http://www.research.att.com/~bs/
http://www.parashift.com/c++-faq-lite/
http://www.sgi.com/tech/stl/stl_index.html

Er der noget bestemt som du gerne vil lære?

Kommentar
Fra : 234

Dato : 02-07-05 01:32

Jeg vil gerne lærer at lave mine egne programmer så tænker jeg på lagerstyringsprogrammer.
Kan man lave det i dev c++ 4.9.9 ?

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 02-07-05 01:36

Ja, man kan lave (stort set) alt i Dev-C++.

Hvis ikke du har kikket på windows programmering før vil jeg anbefale dig at kikke på denne tutorial:
http://www.winprog.org/tutorial/index.html

Og derefter dette GUI bibliotek:
http://www.wxwidgets.org/
Der er en tutorial og en del dokumentation på siden, der følger også en lang række samples med.

Kommentar
Fra : 234

Dato : 02-07-05 01:45

Hvad vil du anbefalde hvis du skulle lave et lagerstyringprogram med en grafisk brugerflade ?

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 02-07-05 01:49

wxWidgets som jeg linker til et et glimrende bibliotek til den grafiske del. Det er dog aldrig helt let at lave grafik i C++, det tager lidt tid at lære.
Du får nok også brug for noget database, det ved jeg ikke noget om.

Kommentar
Fra : 234

Dato : 02-07-05 01:54

Angående windowsprogrammering er det almindelig c++ programmering man skal bruge til det ?
Det var en henvisning til det andet link du sendte til mig .

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 02-07-05 02:01

C++ har i sig selv ikke understøttelse af GUI, så man skal vælge hvilket bibliotek man vil bruge.

Du kan vælge rå win32api, det er det du lærer ved at følge tutoriaelen fra winprog.org som jeg linkede til. win32api er egentlig et C api, men kan fint bruges fra C++. Det er noget besværligt at lave store programmer på denne måde.

wxWidgets er et C++ api. Du skal starte med at downloade og kompilere koden fra deres hjemmeside. Programmer lavet med wxWidgets har den fordel at de kan kompileres til at køre på Linux, Unix, Mac osv. Det er noget lettere at lave GUI med wxWidgets.

Kommentar
Fra : 234

Dato : 02-07-05 02:11

Okay.
Jeg vil lige blive færdig med min c++ bog først så jeg det grunlæggende i orden.
Mange tak for hjælpen nu ved jeg i hvert fald hvilke ting jeg kan bruge for at komme lidt videre i systemmet.
Nu vil jeg i seng.