/ Forside/ Karriere / Penge / Budget / Spørgsmål
10  Teil 110
Bankskifte
Fra : snusi
Vist : 1060 gange
150 point
Dato : 01-07-05 16:18

Hej

Bank 1: Tønder Bank
Bank 2: Danske Bank

Bank 1: Kassekredit 9.0 pct
Bank 2: Kassekredit 11.250 pct

Bank 1: Budgetkonto 9.750 pct
Bank 2: Budgetkonto 12.278 pct

Bank 1: Billån 5.0 pct
Bank 2: Billån 8.0 pct

Vi har bank 2 men har været i bank 1 for at høre hvad de kan tilbyde, og det er bla denne forskel i renter, men hvor meget betyder det egentlig i penge, er det så meget at det kan betale sig at skifte?

snusi

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-07-05 16:24

Ja afgjort, men tag tallene med ned i jeres nuværende bank og fortæl dem at I skifter bank hvis ikke jeres rentesatser bliver bragt ned på de af Bank 1 tilbudte. De fleste banker er villige til at forhandle rentesatser, men de er ikke så dumme selv at foreslå det. Udspillet skal komme fra jer. På med vanten og Pokerfjæset og FORHANDL. Hilsen Arne

Accepteret svar
Fra : Harlekin

Modtaget 160 point
Dato : 01-07-05 16:31

Bank 3: skandiabanken.dk

Bank 3: Kassekredit 7.5 pct

Bank 3: Budgetkonto 7.5 pct (indlån giver 1.65 pct)

Bank 3: Billån 5.1 pct

Jeg ved ikke hvor mange penge det drejer sig om i din økonomi, men man kan vel stille et regnestykke op.
Fx et billån på 100000. åop = årlige omkostninger i procent.
En rente på 5% ville betyde du betaler 5000kr i renter årligt
En rente på 8% ville betyde du betaler 8000kr i renter årligt
Altså en forskel på 3000kr årligt - eller 250kr om måneden.

- Harlekin

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-07-05 16:35

Harlekin har ret, I skal selvfølgeligt kigge jer godt om først og finde det bedste tilbud før I går i forhandlinger med jeres nuværende pengeinstitut.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-07-05 16:45

Så er så spørgsmålet om de lavere renter KUN tilbydes kunder der er kvalificeret til dem.

Mange - for ikke at sige alle banker arbejder med forskellige satser til forskellige kunder - sådan er det bare.

Så medmindre tilbudet gælder netop jer, ville jeg lige forhøre mig andre steder også.

Godkendelse af svar
Fra : snusi

Dato : 01-07-05 16:47

Tak for svaret Harlekin.

Hold da op, det er jo et svar, selv jeg forstår

Mange tak

snusi

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 01-07-05 16:47

Det skal så lige siges at www.skandiabanken.dk er en internetbank.
De har ikke 500 filialer som kunderne skal betale for, så derfor er de billigere. Jeg tror ikke man får DB ned på de samme renter... men man bør da prøve, som arne skriver.

Får man dem forhandlet et godt stykke ned er det måske også godt nok? Det er jo op til jer.

Kig evt på www.mybanker.dk - der er en masse bankers priser sammenlignet.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 01-07-05 16:50

Det lyder dælme også dyrt - tror godt nok, at det er nogle år siden, I har lavet et servicecheck og en "presser" på banken. Jeg har selv Danske Bank. De tilbyder forskellige setup. Jeg har selv danske ekstra, med

en kassekredit på op til 100.000 kr. uden etableringsomkostninger
et Danske American Express Card
et Visa/Dankort
et Danske MasterCard Basis
veksling af kontant rejsevaluta uden gebyr
Danske Netbank og et bredt udvalg af selvbetjeningsmuligheder.

Det giver jeg : 0 kr for.

Kassekreditten giver jeg 5,5 % for

Billån giver jeg 5,25 for

Jeg kan ikke presse hende mere i billån - med mindre end jeg vil låne til en ny bil, så vil hun gå på 5%

Så mon ikke du skulle kridte skoene lidt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-07-05 16:51

Så skal en mere da lige have lidt reklame

SEB (svensk) er på samme måde uden 500 filialer.

Prøv at tjekke efter om de evt. er billigere