/ Forside/ Karriere / Job / Ansættelse / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 380
Gode spørgsmål til jobsamtale
Fra : Iboga
Vist : 3822 gange
70 point
Dato : 29-06-05 12:12

Hejsa.

Jeg skal til en jobsamtale i morgen og vil gerne stille spørgsmål til samtalen.. Problemet er bare jeg er *SÅ* dårlig til at finde på nogen...
Kan du hjælpe / inspirere mig?

Det er et kontorelev job hos en meget stor blad medie virksomhed i deres markedstings afdeling.

pft
Jennifer

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 29-06-05 12:20

Også hér vil jeg anbefale hjemmesiden hos Jobindex: http://www.jobindex.dk/cgi/moveonartikeltv2.cgi?ID=15684
Held & lykke !

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 29-06-05 12:21

Spørg om eventuelle skoleperioder og hvad der skal ske der.

Hvordan et elevforløb vil være.

Men ellers lad chef etc. spørge og dig snakke.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 29-06-05 12:22

Det er altid en god idé, at søge om fimaet har en hjemmeside, og gå ind og læse den. Det kan give anledning til mange kvalificerede spørgsmå. Samtidig vil arbejdsgiveren være OBS på, at du har orienteret dig om hvilken virksomhed du er søgt ind til, så det er et godt point at få på det. Du får jo også en viden, som du ikke har i forvejen, og som du kan have glæde af. Hej fra Alka - og pøj pøj med dit nye job.

Accepteret svar
Fra : wezzler

Modtaget 70 point
Dato : 29-06-05 14:12

Det med at kigge deres hjemmeside igennem er jeg helt enig i. Ellers har jeg været i samme situation som dig og har fik lavet en hel mappe med mine erfaringer.

Først og fremmest det med at stille spørgsmål er rigtig godt - de færreste gør det, men det viser at du er interesseret.
Et par gode spm:
-Hvad er arbejdstiden og hvordan er det med flextid?
-Er der personale forening og hvad tilbyder den (viser du er intra i at mødes med medarbejder i fritid)?
-Løn (de fleste tør ikke spørge om dette, men en jobsamtale er, hvor begge parter kan få en føler og afvise/acceptere)?
-Frynsegoder?
-Ferie?
-Mulighed for ansættelse efter elevtid (viser du evt. gerne vil blive længe)?
-Hvor mange elever og forholdet imellem dem?

Ellers som sagt, gik på deres hjemmeside og få dem til at uddybe noget, såigen, du viser du er interesseret.

Og husk lige at finde 3 stærke og svage sider om dig selv og sige hvorfor du lige præcis vil arbejde hos dem!
F.eks.: Humørfrisk og imødekommende

Håber det kan bruges

Kommentar
Fra : Iboga

Dato : 29-06-05 14:39

Smadder godt, tak.. kom gerne med mere.. :D

Deres hjemmeside giver mig intet.. har lige været inde og kigge.. Og der var nada.. :(

- Jennifer

Kommentar
Fra : Thai_dk

Dato : 29-06-05 15:24

hvis det er marketingchefen der er med til samtalen (det er det jo nok) så spørg hvem du kommer til at skulle arbejde tæt sammen med. ofte får du så mulighed for at hilse på denne/disse personer. de får garanteret også et godt indtryk af dig

spørg evt. om du kan få mulighed for at komme rundt i de andre afd. også (bare sådan et endags besøg). det er jo vigtigt at kende til alle arbejdsfunktioner ved evt fastansættelse efter endt elevtid det viser da også interesse for stedet.

spørg hvad de gør for at være på forkant med konkurrenterne rent PR (der er vel en grund til at de er så store)

held og lykke med det hele

Godkendelse af svar
Fra : Iboga

Dato : 11-07-05 15:57

Du var bedst til at besvare mit spørgsmål!! :)

Kommentar
Fra : aaakal

Dato : 30-01-06 23:59

Her er en link-guide med gode råd:
http://www.abcsiden.dk/katalog.aspx?k=104