/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
murer priser
Fra : scobbi
Vist : 27742 gange
100 point
Dato : 28-06-05 21:33

hejsa står og skal bygge hus på ca 180 m2 med mursten som indre ig ydre vægge hvad koster en m2 mursten i arbejdsløn ca eller hvordan regnes det ud er det kr pr sten regner ca med 40000 sten mon ikke det er nogenlunde men mangler lige nogle ca priser på at få dem muret

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-06-05 22:01

Det er et tilbud på hele byggeriet du får.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 29-06-05 12:07

15-20 tusinde pr. kvadratmeter alt efter i hvilken del af landet du bor.

Kommentar
Fra : ujbv

Dato : 30-06-05 13:06

Hej Scobbi

Det er en lidt indviklet og underforstået formulering du har i dit spørgsmål, men som fynske retningslinier kan jeg bla sige at det mest sandsynlige nok ville være at du fik enten et overslag eller en fast pris på arbejdet (sidste er nok mest almindeligt)
Jeg har spurgt min bror som er murer hvordan dit spørgsmål regnes ud, og hans svar er at 1 mursten ca. koster 3,50 kr - at der går ca. 70 til 1 kvm så prisen pr kvm vil blive en timeløn + murstenpris. Timeløn f.eks. 195 kr/t + 3,5*70 = ca 440 kr ... men igen - det afhænger af håndværkerens timeløn samt prisen på stenene.

Derudover skal du jo også tage højde for dør og vindushuller - Du sparer godt nok stenprisen men tilgengæld er tilpasningsarbejdet større (mere tidskrævende) samt overlæggersten prisen noget dyrerer (ca. 26 kr. pr overliggersten).

Summa sumarum - det "klogeste" ville nok være at få en fast skriftlig prisaftale på det forventede arbejde. Så kan du jo selv afgøre om prisen er okay.

mvh

ujbv

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 01-07-05 07:38

Det lyder lidt som om det er dig selv, der skal mure dem for en anden og gerne vil vide, hvad du skal tage for det?

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 01-07-05 11:15

rosekamp? Hvorfor tror du det? Det synes jeg ikke spørgsmålet på nogen måde indikerer.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 01-07-05 13:04

Nej, men det indikerer da heller ikke det modsatte. Man bygger vel ikke et hus på 180 kvm uden lige at sætte sig ind i, hvordan det fungerer først. Og det er ikke sagt i en ond mening - for min skyld må Scobbi da gerne bygge et hus, jeg har da ikke antydet at det er sort arbejde.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 01-07-05 13:05

Men, hvis det er fordi Scobbi skal bygge et hus for nogen, så ved han jo, hvad timeløn han skal have - og så er det jo nemmere at regne ud. Det var dér jeg ville hen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-07-05 13:17

Nu kan du jo ikke regne prisen på et hus ud efter hvor mange mursten eller hvad de koster.

Der er jo ikke megen ide i at få leveret 40000 mursten fra et firma fordi de var 10 øre billigere end hos naboen.

Hele spørgsmålet må jo præciseres lidt mere. Prisen på murstenene er ret underordnet i et hus til 2 mill. så det kunne være rart at vide hvad det hele egentlig går ud på.
Skal du selv bygge ?
Skal du hjælpe en anden ?
Eller er du bare nysgerrig (hvad du så end vil bruge en sådan pris til)?

Kommentar
Fra : scobbi

Dato : 01-07-05 15:14

ja ja ja man skal høre meget rosekamp jeg er ikke murer og skal ikke have en mureske i hånden

til det seriøse jeg er ved at ligge et ca budget på hele huset og da jeg selv er håndværker og kender mange priser men har ikke en meter forstand på murer arbejde ville jeg gerne lige se om jeg skal regne med 1 million eller 200 tusser det kunne også være meget lækkert lige at kende en ca pris inden jeg går til en murer og får et tilbud så man kan danne sig et indtryk på om man bliver taget i røven eller det er fair derfor efterlyser jeg en pris på hvad sådan et projekt skal ligge på kroner øre ca om jeg skal bruge 40000 sten ved jeg ikke men regner med det er deromkring + - derfor spørger jeg er der en pris pr sten eller måske en m2 pris ca man kan gå lidt ud fra og hvis der kender et godt murerfirma vil jeg da gerne høre mere det er på vestsjælland men jeg er ved at ligge et forløbigt budget og mangler en ca murer pris på at få lagt ca 40000 sten med alt hvad der høre til jeg kan selv købe stenene billigt men skal have en murer til at mure

Kommentar
Fra : luopkceb

Dato : 07-08-05 23:12

Hej !

Her er lige et par ca. priser, som jeg har fået oplyst af en murermester.
Sokkel: 1000 kr. pr. meter
Dbl. mur: 1500 kr. pr. m2
Gulv: 500 kr. pr m2
Priserne + moms

Og her i den Nordlige ende af landet er m2 prisen ca 10.000 kr

Kommentar
Fra : Peterpopcorn

Dato : 26-11-05 20:24

Er mureren på akkord er prisen pr sten et sted mellem 2,95 og 4,75 krone pr. nedlagt sten.
2 svende med selvoppas tager et sted mellem 4,50 og 6,00 krone pr. sten. Prisen er ca. 10-15 % mindre, hvis de passes op af en arbejdsmand.
Skal der laves specielle detaljer som skrå hjørner, pilastre eller specielle fuger udover en skrabefuge bliver prisen naturligvis højere.
Som tømrer ved man vel bedst, om man tager eller bliver taget i røven........tyv tror at hver mand stjæler

Kommentar
Fra : Peterpopcorn

Dato : 26-11-05 20:26

Forresten går der 63 sten til en ½-stensmur og ikke 70, medmindre mureren er skidefuld og hugger alle sine trekvartere til kopper.....