/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
opsætning af router/printserver
Fra : etdye
Vist : 555 gange
200 point
Dato : 28-06-05 20:29

jeg har en router med printserver http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=122289
jeg har sat routeren op og den virker som den skal men jeg kan ikke få printer til at virke som den skal. efter at jeg har opsat printeren (lige sådan som der står man skal gøre i papir der var med til den).
men den vil ikke printe ud og denne besked kommer op på skærmen "Connenting to printer server time out"

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-06-05 20:37

Den har vel et navn som du skal bruge når du tilslutter dig printeren.
Og du har vel lagt printerdriveren ind på den/de comp som skal bruge den.

Kommentar
Fra : etdye

Dato : 28-06-05 20:44

ja jeg har lagt printdirveren ind og hvad mener du med at "den har vel et navn"

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-06-05 20:58

Har du installeret den som netværksprinter?
Man opretter en ny printer og vælger at oprette som netværksprinter og angiver stien til printerens placering i netværket og derefter vil den automatisk søge efter en driver.

Kommentar
Fra : etdye

Dato : 28-06-05 21:09

nej for der står i manualen at man skal installer den som en lokal printer uden at søge automatisk efter en printer

men lad mig lige forklar hvordan software virker
når jeg har installer software og skal til at installer en lokal printer er der kommet en nye port som man skal bruge.
i porten skal man skriv en ip og derefter kan man søge efter en printer. jeg har skrevet den rigtige ip efter som den kan finde printeren

Kommentar
Fra : dk

Dato : 28-06-05 21:35

Hejsa
ja. det er korrekt, at bruge "lokal printer" og fjerne flueben ved "plug and play"
i næste skærm billed skal du oprette en ny port og her vælger du en tcp/ip og angiver ip adressen
til printeren.

Kommentar
Fra : etdye

Dato : 28-06-05 23:00

til DK
ok har du også sådan en router med printserver lige som min????????

Kommentar
Fra : dk

Dato : 20-10-05 22:25

Hejsa
har du fået løst dit problem ? vil du så være venlig og lukke denne tråd ved at acceptere een af Kommentarene ?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-10-05 22:35

Tja, nu er spørgsmålet så, hvem er sløvest? Spørgeren eller dk, der ikke har besvaret et direkte spørgsmål.