/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
Liste i foretrukne ?
Fra : Loneso
Vist : 544 gange
10 point
Dato : 04-10-02 09:35

Kan man liste sine foretrukne sider i alfabetisk orden ?

Kommentar
Fra : summer

Dato : 04-10-02 10:01

Jeg kender kun en måde, marker hver enkelt fortrukken og træk den på plads med musen.
Jeg synes egentlig selv det er lidt besværligt med alfabetisk orden. Jeg deler hellere mine foretrukne op i diverse mapper og undermapper, som vedrører et bestemt emne.

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 20 point
Dato : 04-10-02 10:19

Hej Lone,

tja... der er en lille snyde måde at gøre det på... og det er at gå ned i windows mappen hvor foretrukne ligger... kopier og slette dem, evt. flytte den over i en anden mappe imens...
og så starte IE op med en tom foretrukne liste... luk IE igen og kopier/flytte de foretrukne links tilbage i mappen fortrukne... starte IE op igen, og nu sku' den foretrukne liste så være organisret i alfabetisk rækkefølge... det er umiddelbart den eneste måde jeg ka' komme på, hvor de automtisk bliver sorteret... det er en lidt bøvlet metode...

ikke engang "arranger foretrukne" understøtter sortering...

ellers så er det manuelt man ska' flytte rundt på dem... som summer også foreslår...

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : Loneso

Dato : 04-10-02 10:25

Tak for svaret strarup. det var pænt af dig :)

Kommentar
Fra : summer

Dato : 04-10-02 11:51

Det virker ikke strarup i win 98
Loneso, har du fået det til at virke?

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 04-10-02 12:16

Hej Summer,

hvordan har du gjort det?

jeg har både brugt det i Win98 og Win2000, når jeg sku' ha' sorteret dem i alfabetisk rækkefølge...

har du evt. haft IE åben mens du afprøvede det?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : summer

Dato : 04-10-02 12:56

IE var åben ja, men det var nu også bare et forsøg. Som du kan se i min kommentar foretrækker jeg mapper, undermapper, etc. Jeg har simpelthen så mange fortrukne, så det halve sikkert var rigeligt

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 04-10-02 16:59

Hej Summer,

oki doki... så har det nok været derfor det ikke fungerede... idet IE har været åben har den holdt fast i den struktur der var...

jeg har også en del links i foretrukne... delt op i mapper, undermapper m.m. men synes det er rart at få dem sorteret indimellem... både mapper og undermapper bliver også alfabetisk sorteret ved denne metode...

det var ved en tilfældighed for et par år siden jeg opdagede at man ku' få de foretrukne sorteret på den måde, idet jeg havde lavet backup af mine foretrukne, og når jeg så sku' reinstallere styresystemet, og puttede de foretrukne ne i mappen, at de så var alfabetisk sorteret... siden da har jeg benyttet det når jeg synes der sku' lidt struktur over dem...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 04-10-02 18:05

Hej Lone

Du kan let få dine foretrukne vist i alfabetisk orden, hvis du installerer dette program:
http://www.tucows.com/system/preview/245308.html

De bedste hilsner
Rellom