/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Min comp fryser i opstart
Fra : MaF1a
Vist : 442 gange
100 point
Dato : 27-06-05 14:05

Jeg har et mega problem... Hver gang jeg tænder min computer, lige det jeg kommer ind i windows går der ganske få sekunder før computeren fryser og derfor skal genstartes, det gør den op til 6 gange i træk..

Hvad kan dette skyldes

Kommentar
Fra : Squarna

Dato : 27-06-05 14:13

Hej MaF1a..
Se her : http://www.kandu.dk/dk/tip/11692
ved ikke om det er det men prøv..

-Squarna

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 27-06-05 15:55

Til Squarna .Dit råd lyder spennende .vil du skrive lidt mere om dit tip .Hvor sidder de 2 pinde .vi er mange der er helt grønne indenfor PC

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-06-05 16:52

Øh - lige et øjeblik.
Det er kun til at åbne en comp som fryser inden windows er rullet ind.
Det er som regel 3 pinde og sjældent kun 2
De 3 pinde har næsten altid en jumper siddende over de to og der står næsten altid denne tekst ved disse pinde "clear cmos"
Men det kræver at du har alle de CD'er som hører til comp.
Hvis du har en recovery CD så bør du i stedet følge fabrikantens indstruks.

Kommentar
Fra : Squarna

Dato : 27-06-05 17:05

Vonna> det er axelbjarne's tip
spørg ham

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 27-06-05 17:55

Undskyld men når jeg skalskal reparere <windows .og kommer dertil hvor jeg skal skrive EXIT så kan jeg kun skrive E så kan jeg ikke komme videre .er der nogle bestemte taster jeg skal holde på .På forhond takk

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-06-05 19:17

Du behøver ikke skrive exit med store bogstaver.

Kommentar
Fra : MaF1a

Dato : 27-06-05 20:26

Er der så nogle der ved hvordan jeg klare MIT problem?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-06-05 21:33

Kører din CPU blæser
Når den at starte windows op
Er det win 98 / ME /2000 /XP
Efter de 6 gange kører windows så

Kommentar
Fra : MaF1a

Dato : 27-06-05 23:24

det er win xp..
min cpu køler køre på fuld gadaffi
og ja efter de 6 gange køre den helt normalt

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-06-05 07:46

Du mangler at fortælle hvor langt den når inden den fryser. (de der 5 gange)

Hvis det er inden den når til windows kan det være batteriet på motherboard som ikke lades op - men så vil dato og klokken vise forkert.
Det kan også være dine drivere som ikke passer helt til det grej som er tilsluttet.
Det kan næsten ikke være dine ram - såville den gøre det hele tiden.
Men prøv lige at tage dine ram ud og sæt dem i igen.

Sidder dine stik inde i comp ordentlig på plads

har du været i enhedshåndtering og kigge efter gule markeringer

Kommentar
Fra : MaF1a

Dato : 28-06-05 15:17

Altså den gør det lige i starten af windows. den når lige at loade msn frem, nogle gange lidt længere.

Nogle siger at det er støv/snavs i min comp.. den mangler godt nok også en side af kabinettet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-06-05 19:10

Måske skulle du lade MSN vente lidt med at logge på.
For du kører sikkert automatisk login på msn og det kunne være at den kommer op at slås med din antivirus/firewall.
Har du en masse skrammel der loader sammen med windows - altså alt det der ligger nede ved uret.

Kommentar
Fra : MaF1a

Dato : 28-06-05 19:30

Jeg tror nu ikke det er det. for nogle gange fryser den også i min windows log ind (inden jeg når at trykke på noget)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-06-05 19:35

Så støvsug den da. (ikke noget metalrør derind.)