/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
For overkvalificeret.
Fra : nogoodbadguy
Vist : 759 gange
5 point
Dato : 25-06-05 11:43

Syntes selv at det lyder som en joke, men en jeg kender har fået afslag på en del ansøgninger med den begrundelse at han var for "overkvalificeret". Det er jo den omvendte verden hvis det er tilfældet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-06-05 11:45

Ja - men det sker dagligt......

Kommentar
Fra : Thai_dk

Dato : 25-06-05 11:52

Jeps, har selv hørt det en del gange. en var så ærlig og sige at det skulle ses i lyset af at de regnede med jeg kun beholdt jobbet til jeg fik tilbudt noget andet ????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-06-05 11:56

Meget af det ligger i at en vis kvalifikation også berettiger til en vis løn.

Og ingen kan holde til at give flaskedrengen 400.- kr i timen.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 15 point
Dato : 25-06-05 12:15

Ja, det er meget almindeligt, og den vigtigste grund er, at arbejdsgiveren ikke mener at en ansat vil finde nok udfordring, såfremt vedkommendes uddannelse eller tidligere erfaringer rækker til noget mere krævende job.

Men i visse virksomheder kan det også være et lønspørgsmål.

mvh dova

Kommentar
Fra : nogoodbadguy

Dato : 25-06-05 12:30

Så er det bare uheldigt hvis man ikke kan finde et job der passer til ens kvalifikationer, eller gider.

Godkendelse af svar
Fra : nogoodbadguy

Dato : 25-06-05 12:31

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : K.O.Koll

Dato : 24-11-05 21:45

Hej allesammen

Det kunne jo også godt være, at man gerne ville prøve noget nyt, men at den nye arbejdsgiver synes, at man allerede har prøvet for meget/ lært eller/ fået for meget uddannelse i dét, han skal have ansat en ny til. Derfor bliver han bange for at man skal komme og overtage hans rolle. Så får man at vide, at man er overkvalificeret, og det er meget utilfredsstillende (i længden) - jeg har prøvet det mange gange efterhånden og har hver gang haft lyst til at "smække" - for det kunne jo lige præcist være, at jeg var en person, der kunne passes ind allesteder.

Jeg har ikke nogen suveræn løsning på problemet, men kan kun opfordre til at klø på. Det er derfor, jeg selv har haft så mange utroligt spændende arbejdspladser efterhånden - også selvom "nogen" i starten sagde, at jeg var overkvalificeret og forsøgte, at få mig til at gå hjem igen.

Hvorfor overhovedet komme, hvis det ikke er fordi man inderst inde er besluttet på at få jobbet - koste hvad det vil ?

Held og lykke til dig og vennerne

Man kan det man vil - og 10 gange så meget, som ens mor tror !!!

Mange hilsener

K.Koll