/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Rensning af sofaer
Fra : torbenoglea
Vist : 679 gange
50 point
Dato : 24-06-05 23:57

Jeg har en sofagruppe som har stået i et hus med svampeangreb, vores forsikringsselskab siger, at vi sagtens kan rense møblerne selv !! Er der nogen der har erfaring med om det kan lade sig gøre at rense for svampesporer ? og hvordan.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 60 point
Dato : 25-06-05 00:22

Udtørring og gennemluftning i første omgang, skulle slå svamp ihjel, da den ikke kan trives i de omgivelser.
Værre er det at fjerne den "mugne/hengemte" lugt som ting der har været i nærheden af skimmelsvamp altid har.

Nu kommer det også lidt an på, hvad møblerne er betrukket med, om det kan tåle forskellig ting, men nogen gange kn man være heldig at fjerne det meste af lugten, ved at sprøjte eddikevand på med en forstøver, lade det tørre og så støvsuge møblerne grundigt.

mvh dova

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 25-06-05 10:21

er du dækket mød svampe angreb ??? er det efter hvad ? vandskade som de dækker mm ? er det en følgeskade?? så er det dem der skal der skal gøre det eller skal i have penge få det http://www.ankeforsikring.dk/Ankenaevn/Find_kendelser.aspx

Godkendelse af svar
Fra : torbenoglea

Dato : 26-06-05 08:39

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : torbenoglea

Dato : 26-06-05 08:41

Min forsikring vil ikke dække det, da det er en ejerskifteforsikring. Min husforsikring vil ikke dække det, da de mener det er ejerskifteforsikringsselskabet der er skyld i, at sofaen har stået så længe i et hus med skimmelsvamp (14 mdr). inden de gik i gang med renoveringen.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 26-06-05 09:47
Kommentar
Fra : torbenoglea

Dato : 26-06-05 09:56

man orker det ikke efter, at have en sag kørende siden august 2003 - det er virkelig opslidende