/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
hvad er bedst. golf 2, civic, eller coro~
Fra : morten_dahl
Vist : 848 gange
100 point
Dato : 23-06-05 19:23

som snart skal til at købe bil. den bil som jeg vil købe skal enten være en golf 2, honda civic eller corolla. skal lige nævne at det nok højstsandsyneligt bliver en fra omkring 87-90 da jeg ikke har så mange penge at gøre godt med. mit spørg. er så, hvilken en mener i er bedst.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-05 19:25

Golfen - der får du mest for pengene - og reservedele er billigere end de andre.

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 23-06-05 19:35

Golf'en, jeg synes de andre ruster mere.. Og så er det nemt og skaffe en reservedels bil til golf.

Kommentar
Fra : gobling

Dato : 23-06-05 19:45

Vælg Corolla. Det kør bare, og går aldrig i stykker. Det er ligeså nemt (hvis ikke nemmere) at få reservedele til corolla.
plus at reservelende er billigere end de er til golf.

Husk at Golf er noget man spiller. :)

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-06-05 19:56

Golfen, men du skal købe en fra før 88, og hvis du så kan være heldig at finde en importbil, så er de som regel fri for rust overhovedet.
Men 88-91 modellerne er ikke så holdbare som de andre fra 4-5-og 86-(87)

Og det er langt den billigste at holde kørende, både med vedligehold og reservedelspriser.

Nu ved jeg ikke om du er til dieselbiler, men de er lidt dyrere i vægtafgift, men går så op til 20 km/l, hvor benzinmodellerne er dyrere at køre i.

mvh dova

Kommentar
Fra : Carsten_Poulsen

Dato : 23-06-05 20:42

Kort og godt
Corolla - skal stort set aldrig på værksted (kun til det årlige eftersyn) og der er lige så meget ekstraudstyr som til golf.
Golf - dyr i drift, da Golf fra 80'erne havde mange fejl - så værkstedsregningerne kommer dumpende i en jævn strøm.
Civic - Vanvittig dyr i reservedele og så ruster den som bare pokker.
Mvh Carsten

Kommentar
Fra : gobling

Dato : 23-06-05 21:21

Enig med Carsten_poulsen.

Corolla er det bedste køb af de 3.

Kommentar
Fra : gobling

Dato : 23-06-05 21:26

Jeg er på udkig efter en Corolla G6R 1,6. De fåes brugt fra ca. 80 kilo op opefter.. 6 gear værsgo. Fed bil..

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 23-06-05 21:38

Køb Corolla så går du ikke galt i byen.Køber du Golf kan du være heldig og få en bil der er ok. Men køber du en Corolla er det over 90% sikkert at du får en ok bil hvis du tjekker den først for rust og at sevicene er fulgt.
alimak

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-06-05 23:26

Køb Corolla, dejlig driftsikker bil og du får mere for pengene.

Kommentar
Fra : karsten77

Dato : 24-06-05 02:11

Køb en Golf... Jeg har haft 5 af dem nu.. startede med en golf 2 fra 84, og har nu en Golf 4 fra 2000.. Kanon bil, har aldrig fortrudt jeg har købt nogen af dem

Carsten P : dyr i drift, da Golf fra 80'erne havde mange fejl - så værkstedsregningerne kommer dumpende i en jævn strøm.

Øhhh jeg har haft 3 stk golf 2 fra 80erne.. har ALDIRG haft problemer med dem.. Kørte en overgang i en 87 GTD som havde gået ca 320.000 km, og ja på samme motor, jeg ofrede 400 kr på den i det år jeg havde den så, Nej det kører bare..

De 2 andre var en GTI og en GTI 16V.... begge fik en gang klø og blev overhovedet ikke kørt som jeg vil betragte som pænt, stadig ingen problemer

Kort Køb en Golf

Karsten

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 24-06-05 03:49

Min kone kører en golf 1,8 `88 imp i 2000. Robust og kvik bil, har haft en revnet gummiflange ved karb, stjålet én gang, fundet ret hurtigt, kun ødelagte låse, så hvis du køber sådan én, så anskaf dig en "ratbjælke".

Mine forældre kører en jævnaldrene corolla, lidt mere rust, men ellers ikke de store problemer.

Dejlige driftsikre biler begge to, Golfen lidt "go-kart" agtig styring

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-06-05 09:19

karsten77

Jeg kan heller ikke genkende de negative omtaler af en golf.
Jeg har haft 2, en fra 84 der havde kørt 438000 km (GTD intercooler) og aldrig været nødvendigt at lave rust i, da den blev solgt nysynet for et par måneder siden. Det har forøvrigt ikke kostet mere end sammenlagt 25-3000 at have den og det er inklusiv synsgebyr 2 gange og et sæt nye dæk.
og den anden var fra 85 (TD), og var lige så fin i stand.
Og kender mange der også har de gamle Golf2, og ingen problemer har med dem.

mvh dova

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 24-06-05 09:19

Tag du Golfen så ved du hvad du har, den er billig i reservedele og i kørsel og der er mange KM i den hvis den bliver holdt
pøj pøj