/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Bastard-pop - acapella og instrumental
Fra : KristofferM
Vist : 342 gange
90 point
Dato : 23-06-05 16:29

Hej

Jeg har på det sidste lyttet meget til Monkey Business på P3 og jeg kunne godt tænke mig at lege lidt med noget bastart-pop selv. Desværre synes jeg at udvalget af acapella og instrumentale udgaver af de nyeste sange er meget begrænset på nettet...

Er der nogen kender til nogle gode steder på nettet hvor man kan få fingrene i den slags?

Mvh
Kristoffer W. M.

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 23-06-05 16:44

Der findes en P2P service, som hedder soulseek, som vel næsten har specialiseret sig i acapella og instrumental udgaver (http://www.slsknet.org/). Her findes en masse nye og gamle versioner i den slags udgaver, men du skal være opmærksom på, at det i princippet er copyright beskyttet musik, som folk i branchen (det fede er jo, at de fleste gør det uden profitbagtanker, og derfor ser musikindustrien heller ikke så strengt på, at folk deler disse typer af sange) lægger ud her, så du må ikke selv viderebringe dine udgaver uden at indhente tilladelse hos kunstnerne. Det skal da også nævnes, at pladeselskaberne faktisk har fået øjnene op for bastard-poppens intægtsmuligheder, og derfor har allieret sig med flere af de større "tryllekunstnere".
Bortset fra Soulseek tror jeg altså også du kan finde acapella og instrumental udgaver på andre P2P servere, men har ikke lige kendskab tli, at de skulle ligge online på nettet...