/ Forside/ Teknologi / Administrative / Concorde / Spørgsmål
10  terkildsen 110
download af data fra C5
Fra : rnft
Vist : 560 gange
60 point
Dato : 03-10-02 12:24

Jeg bruger Concorde C5 på arbejdet. Jeg er interesseret i at få data ud af systemet, således at jeg kan lave rapporter i i eksempelvis Excel. Men hvordan gør jeg? Jeg har erfaringer med mange andre operativ systemer, og har tidligere været i stand til at downloade diverse data...så denne procedure kendes.

Kommentar
Fra : rnft

Dato : 03-10-02 12:50

Umiddelbart et okay svar...men jeg savner lige en angivelse af hvordan jeg kommer "det sidste stykke".....dvs. hvad gør man for at starte eksportering ?? Jeg kan sagtens komme ind i denne menu....men kan lige præcis ikke finde ud af at execute dette ??

Kommentar
Fra : rnft

Dato : 03-10-02 13:22

Hm.....jeg kan fornemme at jeg er rigtig tæt på. Jeg er kommet rigtig langt...men mangler stadig lige det aller aller sidste stykke for at have fuldendt min mission. Det er lykkedes mig at følge dine anvisninger.

Mit problem er helt konkret, at jeg ikke ved om jeg skal tykke crtl F12 eller ALT F3 osv.....

Det jeg MEGET gerne vil vide HELT præcis er, hvilke knapper jeg skal bruge for at igangsætte downloadinen.
Please ! Der er flere points for det helt rigtige svar !!!

Accepteret svar
Fra : scoope28

Modtaget 70 point
Dato : 03-10-02 13:32

ok....
for at få filen udlæst skal du i lokalmenuen. Jeg fornemmer at du bruger dos versionen af c5. Der skal du trykke F10 - vælge udfør, så spør den om du vil gemme, det vil du ikke....F3. Så kommer billedet med sortering. Her kan du med F2 sætte felter ind du vil sortere på.F3 igen, skriv filnavn. F.eks. c:\debkart.csv F3 igen. Herefter ligger din fil på det angivne sted. Du går så ind i excel og siger åben. Herefter kommer guiden for at få oplysningerne opdelt i kolonner og rækker. Og tilsidst har du dige data i et regneark som du så kan arbejde videre med.

Var det bedre ???

vh Scoope28

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 03-10-02 13:50

Hvorfor ikke bruge rapportgeneratoren?

Generelt/rapporter - rapportgenerator. Vælg kartotek (Alt+H), Brug Skift+F8 for at skifte til hvor kolonnerne defineres. Her kan du så dels vælge Db - altså felter, der er i databasen, og dels variabler, som kan være beregninger på felter eller blot tekst. Herefter køres raporten til skærm, og du kan se om du er ved at være der. Når rapporten er som ønsket, så skriver du den til fil i stedet for skærm. Husk at opsætte parametre ved tekstfil, så du har styr på hvor den ligger.

Hvis du gemmer rapporten, kan du senere bygge videre på den med andre kartoteker mv i udviklingsmenuen.

Kommentar
Fra : scoope28

Dato : 03-10-02 14:02

også en mulighed..........