/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Ekstern HD!!!
Fra : LottaJ
Vist : 363 gange
200 point
Dato : 22-06-05 18:42

Hej!

Jeg har for cirka en måned siden fået en ekstern harddisk på 250 GB. Herefter havde jeg flyttet alle mine vigtige dokumenter og billeder over på den for at lave plads på min PC.
I dag da jeg satte USB stikket i, poppede følgende boks op: "Drevet er ikke formateret, vil du formatere nu?"
Jeg kan på ingen måde få lov at se hvad drevet indeholder.
Så gik jeg ind i administration - diskhåndtering - og fandt drevet der, her skriver den 100% ledig plads.

KAN DET VIRKELIG PASSE at alle mine vigtige filer er gået tabt???

Jeg håber virkelig der er en som kan hjælpe!
Med venlig hilsen Lotta

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-06-05 18:44

Hvis det er tilfældet - så ja.
Du har tilsyneladende ikke lagt noget på drevet.
Er du sikker på den læser HELE harddisken

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 22-06-05 18:46

Jeg ved jeg har haft mine filer på drevet - fordi jeg har hentet og lagt nye op jævnligt de sidste par uger.
Hvordan kan jeg vide om den læser hele drevet?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-06-05 18:46

Kan andre have haft fat i den i mellemtiden og slettet den.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-06-05 18:47

Den må da fortælle dig hvor stor drevet er.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-06-05 18:48

Kan du se den i stifinder

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 22-06-05 18:49

Under diskhåndtering skriver den 232,8 både i størrelse og i ledig plads

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 22-06-05 18:50

Ja, jeg kan godt se drevet i stifinderen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-06-05 18:51

Har du set at der tidligere har været noget på den - eller tror du bare du har lagt tingene på den.

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 22-06-05 18:52

Jeg VED der har været filer på den. Jeg har brugt og hentet af dem flere gange og ved med sikkerhed de ikke ligger på min computer, så det er 100% sikkert at de har været på min eksterne hd.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-06-05 18:52

Hvis du kan se drevet og det er tomt, så er det på en eller anden måde blevet slettet.
Om du selv har gjort det eller andre ved jeg ikke.

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 22-06-05 18:53

Når jeg højreklikker og tager egenskaber - kan jeg se den har lavet filsystemet om til RAW format på den eksterne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-06-05 18:53

Så kan du prøve med et recovery program.
Da disken sikkert ikke har været brugt siden sletningen er der gode muligheder for at genskabe tingene.

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 22-06-05 18:54

Der er ikke andre der har haft fat i mit drev og jeg ved at jeg ikke selv har slettet det. Kan det være noget virus eller lignende?

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 22-06-05 18:55

Hvor kan jeg finde et recovery program?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-06-05 18:56

Så må den jo være omformateret.......

Så er der nok ikke meget at gøre, men du kan da forsøge med recovery.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-06-05 18:59

Her er da et, men om demoversionen kan klare en disk ved jeg ikke - du kan da prøve

http://www.quetek.com/prod02.htm?source=google1

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-06-05 19:01

her er et freeware - ved ikke hvor godt det virker

http://www.softwarepatch.com/software/filerecovery.html

Ellers søg lidt på filerecovery

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-06-05 19:05

Hovsa - her er måske løsningen

http://www.kandu.dk/dk/tip/11142

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-06-05 19:06

Det er det program jeg har givet dig

http://www.quetek.com/prod02.htm?source=google1

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-06-05 20:38

Ja filescavenger har løst flere af folks problemer med harddiske der er blevet til raw format !

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-06-05 20:41

Hvordan sker det "tedd" - ved du det ????

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-06-05 20:48

Vi har haft en lang diskusion om det i et af spørgsmålene! Men ikke engang microsoft ved det, så jeg tror det er en endnu ukendt bug! Der er ihvertilfalde mange der har været ude for det, specielt med externe diske! desværre er der ikke rigtig nogle entydig fællesnævner!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-06-05 20:51

Okay, men rart at vide både for spørgeren og mig - man kunne jo løbe ind i det en anden gang - det ser ud til at ske jævnligt.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-06-05 20:54

Den bedste løsning indtil nu har været file scavenger!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-06-05 20:55

Lotta - din HD er vel sat som master i den USB-holder.
Og du har vel ikke haft den ude i en anden comp
Er usb stikket pillet fra - så vent med at sætte det til efter comp er startet.
Og den skal altid "afmeldes" nede ved den grønne pil før den tages fra under drift.
Når comp er slukket kan den altid tages fra

Kommentar
Fra : elise

Dato : 23-06-05 16:32

Hej Lotta - jeg havde også problem med en Maxtor Ekstern Harddisk. Pc'en frøs fuldstændig, når jeg tændte for den eksterne. Og jeg havde lagt en del over på den! Jeg afprøvede den på en anden pc og det var det sammen, så jeg blev nødt til at formatere den. Har så denne gang IKKE kørt det program ind, der fulgte med harddisken - det var ellers et program, der skulle kunne lave back-up bare ved et tryk på en knap (Harddisken hedder Maxtor One Touch)
Nu fungerer den fint - men jeg mistede altså bare desværre alt, hvad der var på den!