/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
anlæg til hot 50
Fra : hubi
Vist : 698 gange
30 point
Dato : 22-06-05 11:31

hey er der nogle der kan fortælle mig når man skal ha anlæg i min scooter om jeg så skal smide det hele til batteriet eler skal det kobles til noget andet...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-06-05 12:13

Tja - Hvis du havde tænkt dig at sætte et 2-300 watt anlæg på vil det nok være en god ide med en lille hænger til batterier.

Men med en walkman eller lignende behøver du ingen ledninger.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-06-05 12:52

Hvis anlægget kun skal bruges som transportabelt Stereoanlæg ved f.eks. Beachpartys o.l. er det da OK, men at ligge og cruise rundt på gader og veje med et sådant anlæg kørende, vil hurtigt skaffe dig fjender. Prøv istedet med en Walkman, Diskman eller MP3-afspiller med øresnegle. Så er det kun dig selv der hører noget. Husk at hvis du installerer et anlæg vil det trække meget strøm fra dit batteri. Man kan installere et ekstra batteri i sædeboxen specielt til anlægget. Husk også en kraftig kølle til selvforsvar.

Kommentar
Fra : Martin_Svenningsen

Dato : 22-06-05 15:45

ja du kan enten koble det til scooterens batteri (men så bliver det hurtigt fladt), eller sætte et ekstra batteri kun til anlægget som arne.jakobsen siger... jeg har selv en discman som går ned på en hjemmelavet miniforstærker som får strøm fra 6 aa batterier derpå er der så koblet en "stor" højttaler det spiller faktisk ret højt og temelig godt..

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-07-05 10:01

Ved du ikke hvordan man lukker et spørgsmål, så se her:

Når du går ind på dit eget spørgsmål, vil du se at der over hver enkelt kommentar, helt ude til højre står
Accepter som svar. Du vælger den kommentar du synes har været til størst hjælp for dig. Så klikker du på teksten Accepter som svar. Du får så lov til, dels at angive ved et antal stjerner imellem 1 og 5, hvor godt du synes svaret var, samt at skrive en besked til den der svarede. Derefter trykker du på OK-knappen. Nu er dit spørgsmål lukket, den dygtige svarer har fået sine point, og spørgsmålet er lukket. En af fordelene ved at lukke sine spørgsmål er at andre der vil læse svaret, skal betale 10% af point-antallet for at læse det efter at spørgsmålet er lukket. Man vil altid kunne læse dit spørgsmål, men kommentarerne og det accepterede svar skal købes. Det betyder at hvis dit spørgsmål var til 100 point, koster det 10 point at åbne det efter at du har lukket det. Du kan dog max. få 50% af dine point tilbage på den måde. Men det betyder også at et 100 point spørgsmål kan ende med kun at have kostet dig 50 point. M.v.h. Arne