/ Forside/ Interesser / Helbred / Sorg & Krise / Spørgsmål
10  clou 510
Jeg har lyst til en anden end min kærest~
Fra : parispigalle
Vist : 801 gange
20 point
Dato : 02-10-02 22:28

Hvad gør man, når man har mødt en, som man har lyst til at "være sammen" med, men den person er ikke ens kæreste/forlovede? Det drejer sig ikke om kærlighed, men nok mere begær efter en anden.
Skal man tage den ene gang, man kan få og så ellers fortsætte som om intet var sket eller skal man holde fast i det man har (og 1 barn oven i købet) og droppe tanken om utroskab for en enkelt aften?

Kommentar
Fra : sony

Dato : 02-10-02 22:37

satser du på et seriøst svar*GG* jeg ved det en problemstilling "om man kan kalde det" som er kendt (og udlevet for visse) men om du vil drage fordel af at prøve et side spring ....tjaaahh !! er den helt gal så prøv med en terning og bestem selv oddset for udfaldet ;)

Accepteret svar
Fra : summer

Modtaget 30 point
Dato : 02-10-02 22:44

Der kan være store omkostninger forbundet med utroskab. Det synes jeg du skal overveje inden du får dit ønskede engangsknald. Det vil med garanti ikke blive sidste gang, alt andet lige, at du bliver fristet af en anden og hvad så?
Din løsningsmodel to? Tjah, kan du se din ægtefælle/kæreste i øjnene bag efter?
Det er jo let for mig at sige drop "forsøget" og prøv at få lidt mere kolerit ind i jeres parforhold, så også jeres sex bliver mere spændende. Hvis du stadig elsker din
ægtefælle/kæreste, så tænk dig meget, meget godt om. Hvis du gør alvor af din utroskab, kan det koste parforholdet og vanskeliggøre forholdet til dit barn.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 03-10-02 00:49

Der er flere modeller du kan løse dit problem på.
Nedenstående kunne måske også være en løsning. Der er vist ingen der har patent på det rette svar. Gør hvad du føler, der er rigtigt for dig!!!

Mvh.
Ram2

1) Du skal søge tilfredsstillelse, i stedet for afholdenhed!

2) Du skal leve livet, i stedet for spirituelle uopnåelige drømme!

3) Du skal søge videnskaben, i stedet for hyklerisk selvbedrag!

4) Du skal vise venlighed mod dem som fortjener det, i stedet for kærlighed brugt på dem, der ikke fortjener det!

5) Du skal søge hævn, i stedet for at vende den anden kind til!

6) Du skal vise ansvarlighed mod den ansvarsbevidste, i stedet for bekymring om psykologiske blodsugere!

7) Du repræsenterer mennesket som endnu et dyr, nogen gange bedre men de fleste gange værre en dem, der går på alle fire. Mennesket er på grund af vore spirituelle evner blevet det ondeste dyr af alle!

8) Du repræsenterer alle de såkaldte synder, eftersom de alle leder til fysisk, mental eller emotionel tilfredsstillelse!

9) Du er formentlig en af kirkens bedste venner, eftersom du har holdt den i live alle disse år!

Tjaae!!!!!! Stof til eftertanke.........

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 03-10-02 02:09

Gør det der rigtigt for dig selv ! - Det vil altid tjene dig selv bedst !
Og behold det fuldstændig for dig selv, d.v.s. fortæl det aldrig til andre, uanset hvad du gør eller ikke gør !

Og husk yderligere: Er du i et forhold, som du er mindre end 100 % tilfreds med, men ønsker at blive 100 % tilfreds med, så skal du starte med at ændre på dig selv. Og til denne ændring har du behov for virkelig ÆGTE HJÆLP fra en person, som er totalt ærlig overfor dig og som du er totalt ærlig overfor.

Mangler du denne person ? - Så send en mail direkte til:
steen.hansen@dk2net.dk

De bedste hilsner

Steen

Kommentar
Fra : mango

Dato : 03-10-02 09:03

Hej
Du skal tænke dig rigtig meget om! Hvis du vælger at være din kæreste utro, satser du jo ikke 100% på dit forhold. Det er efter min mening absolut nødvendigt.
Tro mig hvis du bruger din viljestyrke til at holde dig væk fra hende du begærer, vil det med tiden opløse sig selv. Vi mennesker har jo det der hedder vilje, og den kan føre os til meget...ja faktisk stort set alt. Så hvad er det du vil? Det er her hele humlen ligger. Du har et barn! Begær, kan være skønt, hvis ikke det går ud over andre mennesker. Jeg har selv haft "løse" forhold (dog ikke mens jeg har været i parforhold) og det var absolut ikke lykken, jeg følte mig (mis)brugt, ikke at jeg direkte blev det altså..men følelsen bagefter var nødagtig den sammen. Frustration,- for det vi alle søger er jo en der elsker os og ikke bare en kort tilfredsstillelse. Hvad er det du savner ved din kæreste? Fortæl hende hvad du har lyst til, start noget nyt i jeres sexliv, tro mig det er skægt og man bliver næsten nyforelsket igen. Begynd meget bevidst at varte hende op, vær den vidunderlige opmærksomme fyr du var da i lige mødte hinanden. Tro mig det gør mirakler, vi kvinder elsker det.
Håber du vælger det, der er bedst for dig

Kommentar
Fra : nocom

Dato : 03-10-02 16:01

Som du selv indikerer lidt i dit indlæg, har du nok lidt dårlig samvittighed, når du tænker på det. Ja, selvfølgelig kan vi mænd blive fristet og det er helt naturligt, når man ser en atraktiv kvinde, medmindre man er blind eller på det forkerte hold. Men konsekvensen kan være katastrofal, når man tænker med "kalorius", istedet for hovedet! Tænk dig tanken, at det var omvendt, altså din samlever der var utro, hvad ville du føle? Jeg skal ikke dømme, slet ikke, men den med, at man "bare skal gøre, hvad man har lyst til", uden at tænke på følgerne, er ikke bare ansvarsløst, men en så ligegyldig og egocentrisk holdning, at det er ufatteligt, at et voksent menneske kan skrive sådan!
Mvh
Nocom

Kommentar
Fra : nocom

Dato : 03-10-02 16:06

Forøvrigt ram2. Hvor har du dine citater fra?
De minder mistænkeligt meget om noget jeg har hørt citeret fra en bog, og det er ihvertfald ikke De Kristnes Bibel! Tværtimod.
Nocom

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 03-10-02 16:52

tjaa, hvis du vil have noget fremmed, så brug venstre hånd istedet :) det andet er unfair

Kommentar
Fra : summer

Dato : 03-10-02 17:37

parispigalle, hvis dit spm er seriøst ment, synes jeg lige du skal kommentere nogen af alle de indlæg du har fået. Jeg kan se du er blevet Kandu bruger 2/10, så velkommen. Lad høre fra dig.
summer

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 03-10-02 17:41

Neej - det er rigtigt nocom, men det er der vist heller ingen der har påstået.

Nu er vi jo nogen der har den holdning, at det ikke nødvendigvis er alt der står i den kristne bibel der sandt, eller værd at satse på.

Og til dig Melander, - godt råd - men er det dybest set ikke også at være utro

Ram2

Kommentar
Fra : summer

Dato : 03-10-02 18:16

ram2, jeg tror nu der er mange som ikke er kristne, som alligevel synes troskab i et parforhold er at foretrække
summer

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-10-02 17:07

On Wed, 02 Oct 2002 20:28:22 GMT, "parispigalle"
<parispigalle.news@kandu.dk> wrote:

>Hvad gør man, når man har mødt en, som man har lyst til at "være sammen"
>med, men den person er ikke ens kæreste/forlovede? Det drejer sig ikke
>om kærlighed, men nok mere begær efter en anden.

Du ved at du har chancen for at vinde en (måske) vidunderlig
oplevelse (og måske en bedre fremtid) og du ved at du risikerer
at og miste det du havde, der var trygt og kendt.

Hvor meget vil du satse? Hvor meget vil du sætte på spil? Hvor
utilfreds eller tilfreds er du med dit nuværende forhold?

Du må bestemme dig NU!!

Hvis du taber har du tabt ALT. Hvis du vinder får du en ny chance
og et (måske) bedre liv.

Hvorfor har du brug for en chance? Er du ikke glad for det du
har? Er det ikke godt nok?

Hvis du tænker på at satse alt er det måske et tegn på, at alting
ikke er så godt som du troede?

>Skal man tage den ene gang, man kan få og så ellers fortsætte som om
>intet var sket eller skal man holde fast i det man har (og 1 barn oven i
>købet) og droppe tanken om utroskab for en enkelt aften?

Enten eller, min ven. Man kan ikke både blæse og have mel i
munden. Vælg om du vil beholde trygheden, din partners tillid og
det kendte, eller om du vil overlade din skæbne til
tilfældigheder og satse på noget, som du tror er bedre.

Man kan ikke både blæse og have mel i munden.

Mvh Birthe

Kommentar
Fra : nocom

Dato : 03-10-02 19:30

ram2.
Jeg tror da ikke, at man behøver at være kristen for at have den holdning, at det er forkert at være hinanden utro?
Du svarede heller ikke på mit spørgsmål vedr. den "modsatte" bibel??!!
Nocom

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 03-10-02 19:46

Til summer. Det kan da godt være - man skal bare vælge det man føler mest for.

Til nocom. Jeg mener ikke jeg har sagt, at man skal være kristen for at være tro - jeg har blot påpeget ved hjælp af tidligere citatomskrivning. Når jeg valgte at omskrive det lidt, var det netop for at imødegå underlige beskyldninger - såsom satanisme mv.

Så nocom, det er ikke den modsatte bibel, men nogle holdninger som i større eller mindre grad tiltaler mig. Nej jeg er ikke satanist.

Ram2

Godkendelse af svar
Fra : parispigalle

Dato : 03-10-02 22:41

Tak for svaret summer. Det var måske også det, der var i mine tanker, men det hjælper nok mere at høre det fra andre.

Kommentar
Fra : parispigalle

Dato : 03-10-02 22:46

Tak for alle kommentarerne. Dem tager jeg til mig og bruger det jeg kan!

P.S. Det undrer mig lidt, at nogle af jer "sætter køn på mig"! Hvordan ved I det?

Kommentar
Fra : parispigalle

Dato : 03-10-02 22:56

Til Zonker: Da jeg er ret ny her, beklager jeg, at dit svar blev afvist. Det var ikke meningen, tværtimod, men jeg troede, at man evt. kunne godkende flere svar. Det kan man åbenbart ikke.... eller hvad?

Igen tak for svarene. Her er en lille tanke mere fra mig: Faktisk har jeg et godt forhold, og det kører, såvel sexuelt som med alt andet. Og alligevel har jeg så den trang til at gøre dette. Det virker måske åndssvagt, at man har det sådan, når man ellers har det godt i sit forhold, men hvad er det så, der gør, at man har svært ved at slippe tanken?
Desuden forstår jeg ikke helt selv, at jeg bliver ved med at tænke på det, da det er meget lang tid siden, jeg første gang mødte denne person. Vi mailer engang imellem, og det giver et totalt sus i maven, når jeg modtager en mail. Hvorfor kan det blive ved??? Jeg troede jo også selv, at hvis jeg bare ikke mødte personen, så ville det ganske stille ebbe ud, men det gør det ikke.
Det mest fornuftige (som jeg også selv ofte har tænkt på) er jo at "cutte" kontakten helt, men hvordan gør jeg det??? Hjælp. Og på forhånd tak.

Kommentar
Fra : summer

Dato : 04-10-02 00:27

1) Pris dig lykkelig over jeres velfungerende forhold og plej det.
2) Jeg synes ikke det er åndssvagt som du har det. Jeg tror de færreste kan
sige sig fri for noget lignende. Et eller andet sted er der jo noget ophidsende
ved at tænke på en "fremmed", men jeg tror hvis det realiseres, bliver man
led ved sig selv, og der er tusindvis af eks. på de drastiske konsekvenser
utroskab som oftest får. Den du begærer vil jo sikkert ikke stå last og brast
ved din side hvis dit parforhold går i stykker, vel.
3) Du giver faktisk selv svaret til slut >>...at "cutte" kontakten helt<<<
Når I mailer sammen, bliver der jo hele tiden båret ved til bålet. Jeg gætter
nok ikke forkert, når jeres mail indeholder lidt "frækt" og ophidsende.
Find på et eller andet og afbryd jeres korrespondance. Sig f.eks. at din
samlever har fået mistanke, eller skriv slet og ret, at du mener det er bedst
helt at droppe forbindelsen.

Held og lykke med forehavendet
summer

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-10-02 18:37

Det var sq da et dumt spørgsmål

Kommentar
Fra : summer

Dato : 04-10-02 22:03

Tjah, måske ikke for parispigalle. Forkert kategori vel nok.

Kommentar
Fra : parispigalle

Dato : 07-10-02 15:35

Tak summer. Det lyder let, nu vil jeg så prøve at slutte det. Men det kommer nok til at tage lidt tid inden jeg helt glemmer "oplevelsen" (mails m.v.).
Tak for støtten. Så er det lidt lettere, når nogen støtter det, man inderst inde selv tror på!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-10-02 20:50

At begære en anden end sin partner er noget vi alle oplever indimellem. Jeg
plejer at sige at der findes to slags mennesker: dem der erkender det og dem
der ikke gør.
De første har mulighed for at tage en beslutning om hvorvidt de vil give
efter for begæret eller ej. Hvorimod hvis man ikke er sig bevidst at man er
menneskelig, har man væsentlig nemmere ved at "falde i vandet" uden at have
bestemt sig for om man vil eller ej.
Mit råd er at begynde at tale mere åbent med din partner. Hvordan der evt.
skal tages "hul på bylden" kan jeg ikke fortælle dig, men bare det at man
snakker om problemet afdækker det og mindsker risikoen for at man giver
efter uden at det er det man har bestemt sig for.
Held og lykke fremover.
Mvh Annette

Kommentar
Fra : parispigalle

Dato : 11-10-02 10:21

Tak til Annette. Det var også en meget klog kommentar!

Kommentar
Fra : sabsab

Dato : 27-02-03 22:37

Kærligheden er en meget vigtig ting i alles liv, og derfor skal du vælge dem med omhu. Du skal tænke hvem der kunne få eller har en speciel plads i dit hjerte, og hvem du ville kunne leve resten af dit liv med.. du skal ikke tænke.. uh han ville være lækker at score i aften.. fordi hvad så med følgerne?? Nu skriver du jo godt nok at det ikke handler om kærlighed.. men det gør det da. fordi det er da ikke dit hjerte du tænker med nu.. det er dit lem/skede.. og det er altså ikke den der tænker mest klart. jeg tror du mangler lidt krydderi på dit sex liv, det lyder det som om.. prøv noget nyt, prøv med legetøj, vidioer og sådan noget. det kan godt hjælpe lidt engang imellem.. Giv det en chance og hør på dit hjerte.