|
 | Kommentar Fra : dova  |
Dato : 20-06-05 20:07 |
|
Golf Diesel på gule plader.
18-20 km/l og årlig vægtafgift 2560,-
For 12-15000, kan du få en fin bil fra midt i 80erne, og da dem på gule plader oftest er importeret sidst i 90erne, er der faktisk ingen rust i dem.
Der er ofte en del af dem til salg i den blå avis
mvh dova
| |
|
Daihatsu Charade..
Mit bedste bud er nok VW Golf pga. deres billige reservedele.. I den prisklasse ville jeg dog bare kigge hvad der er tilsalg og så købe ud fra det.. eller skriver herinde, og så kan du få lidt hjælp til om det er et fornuftigt køb.
Den med reparationer er svær fordi, nogle er heldige med biler andre er ikke.
| |
 | Kommentar Fra : vildskud  |
Dato : 20-06-05 20:11 |
|
Hej Dova
ja, den var også i mine tanker... Men er der ikke noget med nogle nye regler omkring køb af biler på gule plader? Noget med en afgift, hvis bilen er købt efter et eller andet årstal?
Vildskud
| |
|
mon ikke du tænker på da den grønne ejerafgift blev indført på nye biler i 1998 og fremefter.. Det har intet at gøre med den gamle golf dova snakker om.
| |
 | Kommentar Fra : timeglas  |
Dato : 20-06-05 20:40 |
|
har lige købt en citroen 1,4 ax. Den koster kun 2000,- om året. Kører cirka 16 km på literen og spinder som en mis. Pris = 10.000,-
Kig på www.bilbasen.dk der er mange gode brugte biler.
| |
 | Kommentar Fra : timeglas  |
Dato : 20-06-05 20:40 |
|
har lige købt en citroen 1,4 ax. Den koster kun 2000,- om året i vægtafgift. Kører cirka 16 km på literen og spinder som en mis. Pris = 10.000,-
Kig på www.bilbasen.dk der er mange gode brugte biler.
| |
 | Kommentar Fra : dova  |
Dato : 20-06-05 20:44 |
|
Det er kun for gulpladebiler der er registreret 1. gang efter den 1/6-98, at der skal betales noget ekstra i vægtafgift.
Og du finder ingen biler der er billigere i reservedele end Golf 2 modellen.
og de er rimeligt nemme selv at rode med, hvis man har lidt teknisk snilde.
Mit råd er:
Bliv væk fra ældre renault, Citroen, Peugeot, skoda og Fiat.
mvh dova
| |
 | Kommentar Fra : IceCap  |
Dato : 21-06-05 01:07 |
|
Jeg giver Mirit ret, har selv lige kørt en Mazda 323 heeelt ned. Den kostede mig kun 4 dæk (1340,-), tandrem og lidt småreparationer (under 2000,-). Jeg kørte den fra nysynet i 13 måneder og tilbagelagde 39000 km i den, desværre ramte jeg en råkalv og fik balret højre side, i det mindste fik jeg fyret den af for kr. 1500,- men den var også kørt helt i bund. Den startede og kørte uden problemer hver dag i 1½ vinter. Men jeg fandt også ud af, at det var alt alt for mange penge at bruge på den da jeg købte den (Gav 14000,-). Det kan lade sig gøre at finde en fin opel fra starten af 90'erne til de der 15k du taler om. At den så har kørt jorden rundt 8 gange er noget andet. Men generelt kan du ikke slå motoren ihjel i en Mazda, den kører stadig selvom resten rundt om den ruster væk.
Lad os høre hvad du finder, det er altid sjovt. Jeg har i øvrigt købt mig en Hyundai Elantra Stationcar fra 98 efter Mazdaen, det er også en dejlig vogn!
| |
 | Kommentar Fra : KASO |
Dato : 21-06-05 14:27 |
|
I denne prisklasse er stand og vedligeholdelse langt vigtigere end mærke og model. Det er muligt, at Golf har billige reservedele, men da der er en del "mærkehysteri" omkring dem, er risikoen for at købe et sminket lig til en for høj pris absolut til stede.
Generelt vil japanske biler være ganske driftsikre, men reservedele er ofte dyre, hvis du en dag skulle få brug for dem.
Citroën AX og ZX er ikke mere specielle eller vanskelige at reparere end gennemsnittet - det er et ry fra gl. dage, hvor Citroën var håbløse på dette område - det er ændret fra BX/AX/ZX - dog har BX hydraulikaffjedring - hold dig fra dem - det kan give problemer.
Rust er en stor risiko i denne prisklasse - samtlige mærker og modeller nævnt her ruster hurtigt. Find et eksemplar, der har fået supplerende rustbeskyttelse undervejs.
"Outsidere" (mindre populære modeller) kan give meget for pengene. En Kadett kan f.eks. være billigere som sedan end som hatchback. En Citroën ZX, der er en ganske robust og ukompliceret biler med rimelig rustbeskyttelse kan oftest fåes til en væsentlig lavere pris end en sammenlignelig Golf eller Kadett. Samme gælder f.eks. Fiat Tipo. Blandt japanerne holder Nissan typisk en ringere pris - uden at være en ringere bil.
Glem gensalgspris - i denne prisklasse skal man køre bilerne helt ned.
Se gerne på mange biler af samme slags - det giver dig et billede af, hvor deres svage sider er - bl.a. mht. rust.
| |
 | Kommentar Fra : Hillary  |
Dato : 24-06-05 01:22 |
|
Jeg har lige købt en kia picanto til 115.000 helt ny.. 20,4 km pr liter benzin.. 540 kr i vægtafgift og en betydelig mindre sum for forsikringen kasko... tro mig.. du får alt udstyr for pengene og den kører som en audi.. den virker og den luner i tegnebogen!
med venlig hilsen
Hillary
| |
 | Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|