/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Formular til FP 2003
Fra : klanger
Vist : 414 gange
300 point
Dato : 20-06-05 17:17

På en hjemmeside, som jeg er ved, at lave for en bekendt, har jeg lavet en side hvor besøgende skulle kunne bestille brochurer o.lign.
Mit problem er, at jeg ikke kan finde ud af og få den sendt til mig, så jeg kan se hvad den besøgende vil have tilsendt.
Serveren jeg udgiver siderne på har mulighed for FP opsætning.
Er der en der har lyst og tid til, at se hvad jeg gør forkert?
Siden ligger på: http://www.pr-portas.dk/brochure.htm
På forhånd tak!

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-10-05 12:56

Det er ikke muligt at se hvad du gør forkert i det link du har lagt.

Kommentar
Fra : klanger

Dato : 10-10-05 13:16

Nej jeg undskylder mange gange, men nåede at sende dette, og kom i tanke om at jeg havde slettet siden (formularen) da "lortet" ikke virkede. Men den side (formular) jeg gerne ville lave skulle give mine kunder mulighed for, at spørge til produkterne og få tilsendt et katalog. Det jeg havde problemer med i den "gamle" formular,var at jeg ikke modtog evt. kunders feedback. Jeg havde brugt en skabelon fra FP. Så hvis der var en der havde en idé om hvordan sådan en side skal opbygges eller........... Håber det gav lidt mere mening.....????? Håber som sagt en har en god idé

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-10-05 13:45

Jeg står og skal ud af døren, men hvis du kigger her, så er der en komplet og nem guide til at lave en formmail http://www.html.dk/artikler/00012/ desuden skal du finde det CGI script som din udbyder af webhotel henviser til.
Det er egentligt meget nemt at lave, men læs guiden omhyggeligt. Jeg vil være hjemme i aften hvis det ikke er blevet løst af dig selv eller en anden på kandu.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-10-05 09:03

Nu ved jeg ikke om du har fået løst din formmail, men hvi du ikke har så er her koden der skal indsættes mellem dine body tags
Kode
<form action="/cgi-bin/FormMail.cgi" method="POST" name="Send">
<input type="hidden" name="recipient" value="din@egen-e-mail.dk">
<input type="hidden" name="subject" value="Email fra hjemmeside">
<input type="hidden" name="required" value="email, navn">
<p align="center">Navn:<br>
<input type="text" name="navn" size="40"><br>
<br>
Din e-mail:<br>
<input type="text" name="email" size="40">
<br>
Din besked:<br>
<textarea cols="50" rows="6" name="andet"></textarea>
<p align="center">
<input type="submit" value="Send Email">
</p>
</form>

I den første linie skal "/cgi-bin/FormMail.cgi" method="POST" erstattes med dit WebHotels script som du kan finde på deres hjemmeside. I den anden linie skal du indsætte din egen email.
Jeg håber det kan hjælpe dig.

//bentjuul

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 300 point
Dato : 11-10-05 09:05

Rettelse:
I den første linie skal "/cgi-bin/FormMail.cgi" erstattes med dit WebHotels script som du kan finde på deres hjemmeside.

//bentjuul

Godkendelse af svar
Fra : klanger

Dato : 12-10-05 11:53

Tak for svaret bentjuul.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-10-05 12:01

Tak selv klanger, jeg håber du fik det løst - ellers må du skrive til mig - du finder en mail under min profil.

//bentjuul