/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Mapper til cd..
Fra : Dirty_joker
Vist : 456 gange
50 point
Dato : 19-06-05 12:56

Hvordan er det lige det forgår, med at lægge nogle mapper over på en skive så man altid har dem?

Gider nemlig ikke spilde en cd, på hvis jeg gør det forkert!
Nogle der lige kan forklare, hvordan jeg ligger den/dem over??

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 60 point
Dato : 19-06-05 12:59

Jeg bruger IBM Record Now. Der vælger jeg "Brænd en dataCD" og får så mulighed for at trække mine mapper over på en liste, programmet holder hele tiden øje med hvor mange Mb man har valgt. Når der ikke kan være mere, vælger man Start brænding, og så kører det bare derudaf. Der findes andre programmer der kan det samme, men jeg kender dem ikke så godt. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-06-05 13:02

marker mappe - kopier til cd - følg den guide der kommer frem hvis du er i tvivl

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 19-06-05 13:03

Du mruger bare dit normale brænde program,og vælger at brænde en data cd/dvd,og tilføjer de mapper du vil brænde,enkelt og nemt ik'

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-06-05 13:11

miritdk -> Det var squ smart. Den kendte jeg ikke. Men jeg tror jeg bliver ved IBM Record Now. Den checker efter brændingen om alt blev brændt tilfredsstillende og det er da en sikkerhed.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-06-05 13:36

arne - det gør den (min) måde jo egentlig også i og med at der står fuldført osv ... har aldrig kikset fra mig - på nær hvis jeg har brugt en defekt skive - og det er jo ikke programmets skyld

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-06-05 13:40

Din metode skriver nok at brændingen er fuldført, men Record now bruger tid på at gennemlæse den skrevne CD og tester at den også KAN læses. Såøh det.

Godkendelse af svar
Fra : Dirty_joker

Dato : 19-06-05 13:40

Tak for svaret Arne!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-06-05 13:46

godt nok arne - jeg har bare den indstilling, at hvis man kan bruge hvad der ligger i forvejen - uden at skulle installere flere programmer som for det meste er ganske unødvendige - så bruger jeg det

Det er nu altid en god ide at lige gennemse cd´en bagefter for at se om alt er ok - og hvor svært er det så lige ??? .... de filer der er brændt ses jo med det samme

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-06-05 13:53

Yes - men at du kan se at de er brændt, er ingen garanti for at de også er brændt korrekt og altså kan læses igen. Hvis man bruger det til Backup er det jo ikke sikkert at man nogensinde prøver at læse de brændte filer og så ville det være smadderærgerligt hvis filerne ikke kan læses når/hvis behovet endelig skulle opstå.

Hygge. Arne

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-06-05 14:07

jojo men kan netop se om det er brændt og ok - ellers er cd´en enten tom eller melder om fejl - hyg selv