/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Outlook2003 - flere profiler - adr.kart.~
Fra : henrikdj
Vist : 812 gange
200 point
Dato : 19-06-05 12:25

Jeg har oprettet en ny profil således at den oprindelige profil kører mod en exchangeserver og den nye profil imod mine POP3 konti idet jeg ikke ønskede at emails blev leveret i de samme mapper.
Efter oprettelsen af POP3 profilen kopierede jeg alle kontaktpersoner til de private mapper knyttet til profilen.

Mit problem er at når jeg danner en ny postmeddelelse i POP3 profilen kan jeg ikke slå op i kontaktpersonerne.
Hvis jeg klikker på Til ikonen og får dialogboksen 'vælg navne' får jeg her mulighed for at vælge adressekartotek i feltet 'vis navne fra'. Jeg får kun 2 muligheder her: "Outlook-adressekartotek" og "Kontaktpersoner". Vælger jeg den første option får jeg besked om at "der findes ingen adresser i dette adressekartotek" og vælger jeg den anden vises der intet. Jeg har ledt alle i alle indstillinger for at se om man kan angive hvor adressekartotekerne ligger ... uden held.

mvh
Henrik

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-06-05 12:34

Hej Henrik. Jeg har samme problem og har bedt mine håndgangne mænner i firmaet om hjælp. De kan heller ikke finde ud af det. Så nu gør jeg det at jeg trykker på Kontaktpersoner nede i bunden, så kommer listen med dem alle frem, jeg højreklikker på den person jeg vil sende til og vælger Ny meddelelse til kontaktperson. Det virker, men det er squ irriterende at det andet IKKE gør. Det burde det jo. Hilsen Arne

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 210 point
Dato : 19-06-05 12:57

Hejsa

har du "kontaktpersoner" i søjlen indbakke,sendt post osv. ??
højreklik på kontaktpersoner og i "generalt" sæt flueben ved generer automatisk
microsoft Exchange-visninger, og fanebladet "outlook adresskartotek" sæt flueben ved
vis denne mappe som...................

hvis du har nogle undermapper i kontakt personer højreklik på dem og vælg at de skal medtages

Kommentar
Fra : henrikdj

Dato : 19-06-05 13:56

Se det var jo fint!! Så virker det. Men jeg kan nu ikke se at flueben i 'generer automatisk exchange-visninger' har nogen effekt på POP3 profilen.

Godkendelse af svar
Fra : henrikdj

Dato : 19-06-05 13:57

Tak for svaret dk.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 19-06-05 14:01

næ, jeg kan pt. heller ikke se det, men det skal være der ?? af een eller anden årsag

fortsat god dag