/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Mississippi Mud Cake
Fra : netper
Vist : 1442 gange
200 point
Dato : 18-06-05 21:16

Jeg har fundet denne opskift som skulle hede Mississippi Mud Cake, men den findes kun på engelsk, så måske der er nogen her der har lyst tilo at oversætte den for mig

Mvh
Per

Combine flour, baking powder, salt, cocoa, and sugar. Blend in shortening, eggs, and teaspoon vanilla. Add walnuts. Spread in greased baking pan and bake at 350^ for 20 minutes. Take from oven; sprinkle miniature marshmallows over the top, keeping away from sides of pan. Put back into oven for 3 minutes.
For the frosting, combine brown sugar, water, chocolate. Boil for 3 minutes; take from burner and add butter, vanilla, and powdered sugar (enough to make smooth icing). Spread over marshmallows and let cool. Cut in squares.

3/4 cup flour -- sifted
1/4 teaspoon baking powder
1/4 teaspoon salt
2 tablespoons cocoa
3/4 cup sugar
1/2 cup shortening
2 eggs
1 teaspoon vanilla
1/2 cup walnuts
1 package miniature marshmallows
FROSTING:

1/2 cup brown sugar
1/4 cup water
2 squares baking chocolate
3 tablespoons butter
2 tablespoons vanilla
1 1/2 cups powdered sugar

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 18-06-05 21:46

Det skulle være som flg.:

Bland mel, bagepulver, salt, kakao samt sukker. Rør det sammen med æg, en teskefuld vanillie. Kom valnødder i.
Hæld blandingen i en smurt bradepande og bag ved 350 grader i 20 minutter. Tag ud af ovnen og spred små marshmallows over kagen. Pas på de ikke ligger op ad kanten på bradepanden. Put kagen tilbage i ovnen og bag videre i 3 minutter.
Topfyld: Bland brun sukker med vand og chokolade. Varm det i 3 minutter. Tag det af varmen og tilsæt smør, vanillie samt sukker (der skal være nok til at det giver en let klistring). Spred det over marshmallows og lad det køle af. Skær kagen ud i firkantede stykker.

3/4 kop mel
1/4 teske bagepulver
1/4 teske salt
2 skefulde kakao
3/4 kop sukker
1/2 kop ?
2 æg
1 teskefuld vanillie
1/2 kop valnødder
1 pakke små marshmallows

Kan simpelthen ikke finde ud af hvad shortening er. Det betyder en forkortning, men hvad det har med mad at gøre, det aner jeg ikke. Mangler der ikke et ord?

mvh Timeglas

Topfyld:
1/2 kop brun sukker
1/4 kop vand
2 plader koge chokolade
3 skefulde smør
2 skefulde vanillie
1 1/2 kop sukker

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 18-06-05 21:50

glemte lige at skrive at teaspoon er teske og tablespoon er spiseske. Brun sukker er også farin.

Men shortening er stadig en gåde for mig.

mvh timeglas

Accepteret svar
Fra : timeglas

Modtaget 210 point
Dato : 18-06-05 22:12

Nu ved jeg hvad det er, så opskriften kommer til at se ud som flg.:

Det skulle være som flg.:

Bland mel, bagepulver, salt, kakao samt sukker. Rør det sammen med fedtstof, æg, en teskefuld vanillie. Kom valnødder i.
Hæld blandingen i en smurt bradepande og bag ved 350 grader i 20 minutter. Tag ud af ovnen og spred små marshmallows over kagen. Pas på de ikke ligger op ad kanten på bradepanden. Put kagen tilbage i ovnen og bag videre i 3 minutter.
Topfyld: Bland brun sukker med vand og chokolade. Varm det i 3 minutter. Tag det af varmen og tilsæt smør, vanillie samt sukker (der skal være nok til at det giver en let klistring). Spred det over marshmallows og lad det køle af. Skær kagen ud i firkantede stykker.

3/4 kop mel
1/4 teske bagepulver
1/4 teske salt
2 skefulde kakao
3/4 kop sukker
1/2 kop fedtstof
2 æg
1 teskefuld vanillie
1/2 kop valnødder
1 pakke små marshmallows

Topfyld:
1/2 kop farin
1/4 kop vand
2 plader koge chokolade
3 spiseskefulde smør
2 spiseskefulde vanillie
1 1/2 kop sukker

God fornøjelse fra timeglas

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 18-06-05 22:15

ups, glemte lige at tilføje at de 350 grader nok er fahrenheit og det svare til 176 grader i celcius.

mvh timeglas

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 18-06-05 22:17

Shortening = fedtstoff, margarine, smør, el lign. Used to make short pastry og mere.

Kommentar
Fra : benselense

Dato : 18-06-05 22:20

shortening er fedtstof. 350 grader fahrenheit er ca. 175 grader celcius.
Hilsen Bente.

Godkendelse af svar
Fra : netper

Dato : 19-06-05 00:37

Tak for svaret timeglas.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 19-06-05 10:39

Vil lige indskyde en fodnote . Her : http://www.americana.dk/
så jeg forleden at de har mini marshmallows.