/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
vsftpd og chmod
Fra : Hended
Vist : 453 gange
1 point
Dato : 18-06-05 12:51

Hej,

Jeg har fået mig et "lille" problem med vsftpd og chmod.
Efter jeg fik sat vsftpd op, og tilføjede brugeren kubuntu med hjemmemappen /var/www
Så prøvede jeg at forbinde til ftp på linux maskinen og det virkede :D
Jeg loggede også ind, fint.

Jeg prøvede derefter at lægge nogle HTML filer op, og prøvede dem efter via apache2, men der kommer mit problem!

Når jeg har uploaded filerne, får de nogle helt forkerte chmod's

Ejer (kubuntu): Læse, Skrive
Gruppe (www-data): Ingenting
Alle: Ingenting

Så selvfølgelig siger apache at jeg ikke har adgang til /index.html .
Jeg kan derefter selv chmod'e filerne manuelt;

Ejer (kubuntu): Læse, Skrive, Kør
Gruppe (www-data): Læse, Kør
Alle: Læse, Kør

Sådan vil jeg gerne have den at den automatisk gør ved de uploadede filer, istedet for det andet pjat.

p.s Giver jo kun point hvis nogen kan svare

Håber på et svar

- Hended

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 18-06-05 13:42

Jeg vil anbefale dig at spørge på ubuntuforums.org eller på linuxin.dk, da de nok har lidt nemmere med at svare dig. Stedet her er et meget bredt forum. Håber at du finder svaret og når du gør så poster du det lige her.

//XoDeus

Kommentar
Fra : Hended

Dato : 19-06-05 17:11

Jeg lader dette spørgsmål blive et par dage til