/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Habana tuning
Fra : spooff
Vist : 295 gange
70 point
Dato : 18-06-05 08:55

Hvad vil en Polini sport cylinder samt SpeedControl vario give på min Habana ( Pillet skive + Tecnigas Basic. Går pt. 80-90 på speedometer.

Kommentar
Fra : spooff

Dato : 18-06-05 08:56

Glemte lige at nævne karb. Dell Orto 17,5 mm osse!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-06-05 13:03

Med Pillet skive + Tecnigas Basic. går den nu langtfra 80-90
Men du kommer til at køre 30 km stærkere end nu, specielt skal du expermentere med at finde den rigtige dyse, som skal ligge omkring 82-84
Men du skal have rullerne skiftet til 4,5-5 gram
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : spooff

Dato : 18-06-05 15:04

80-90 er altså på speedometer.100 ned af bakke! Er jo godt klar over at det ikke er den faktiske hastighed! Kan jeg ikke bruge de ruller der følger med til Speed Control? Tror de vejer 9 g.? Hvis jeg køber en 17,5 mm karb, skal den vel ikke dyses om eller?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 70 point
Dato : 18-06-05 18:31

Prøv i første omgang at bruge de ruller der følger med, selvom jeg tror de er for tunge.
De skal kun være tunge når man samtidig sætter strammere fjeder på omme ved koblingen.
Du kan jo prøve at veje dem alle, og så dele med 6
Jo højest sandsynlig skal den dysses om, det skulle være mærkeligt hvis den lige passede.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-06-05 18:39

Nogle siger at membranen er en del af begrænsningerne på en Habana, altså at den ikke har fuld åbning, så du må havde den af og se. Og så ellers bytte den ud med en racertype, hvis den ikke kan gøres størrer.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : spooff

Dato : 18-06-05 18:57

Mange tak for et kvalificeret svar som sædvanligt!

Mvh

Henrik

Godkendelse af svar
Fra : spooff

Dato : 18-06-05 19:20

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-06-05 19:37

Selv tak.
Har en veninde der også har en Habana, en fed udformet scooter.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : spooff

Dato : 18-06-05 21:11

Jep. det er da en fed scooter. Nu jeg har dig! Har set på en Italkit alucylinder med nicasil? Mon ikke den er mere holdbar end Polini støbejern?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-06-05 23:02

Svært spørgsmål.
Støbejern er jo meget slidstærkt, og Polini er første klasses forarbejdning.
Italkit er ikke kendt for noget rigtigt posetivt, men aluminium kan jo bedre komme af med varmen og nicasil er jo ultrahårdt, men det kommer jo nok også an på hvordan den er lagt på.
Jeg tror nok jeg ville vælge Polini. Og skal det gå rigtig stærkt så deres evo, men den kræver en 21 mm karburator og er hundedyr.
VH Palle Hansen