/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Drivaksel manchet
Fra : Loevekrebs
Vist : 1739 gange
40 point
Dato : 17-06-05 20:07

Hej .. jeg skal skifte drivaksel-manchet på min Citroen C3.. hvordan fa'en kommer jeg til det. Jeg har afmonteret støddæmper osv, men kan jo ikke trækken den hen over knokkelleddet??

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 17-06-05 20:15

På værkstedet har vi et værktøy der utvider mansjetten så du kan få den på. Men du kan demontere Knokkel leddet. Tag en hammer og slå forsiktig, så vil det dele sig.
alimak

Kommentar
Fra : geu

Dato : 17-06-05 20:27

Jeg har før lavet dem med en der erflækket på langs den limer man så sammen. Jeg har sat 4 på og de har alle holdt.

Kommentar
Fra : Loevekrebs

Dato : 17-06-05 20:27

men kan man så få manchetten indover det af leddet der er tilbage? Foreløbig tak for hjælpen..

Accepteret svar
Fra : alimak

Modtaget 50 point
Dato : 17-06-05 20:34

Det er ingen ting tilbage, kun akselen med stråler og en låsering.
alimak

Godkendelse af svar
Fra : Loevekrebs

Dato : 17-06-05 22:25

Tak for svaret alimak. Det fungerede perfekt.. nu skal jeg bare have købt en tang til de underlige spændebånd

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 17-06-05 22:42

Du trænger ingen specialtang til at klemme sammen spendebåndene. Monter dem på og klem sammen med fingrene så stramt du kan, så tager du en afbider eller en papegøyetang og klemmer den lille forhøyningen på spendebåndet sammen.Færdig.
alimak

Kommentar
Fra : Loevekrebs

Dato : 18-06-05 07:28

Tak igen alimak.. det funger

Kommentar
Fra : Loevekrebs

Dato : 18-06-05 10:07

Hmm.. Alimak? kan man sætte støddæmperen på tilsidst? er der plads? har monteret drivaksel..