/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Kahytvinduer
Fra : nera13
Vist : 333 gange
100 point
Dato : 17-06-05 20:06

Min Bonum har 2 lange vinduer i kahytten det ene er blevet lidt mat efter at min viv
har rengjordt det med en blød svamp.Kan det poleres op så det bliver fint igen er der
mogen der ved noget om det.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 17-06-05 20:38

Hvis de er af plastik kan de ikke poleres op.... de bliver bare mere matte...

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 17-06-05 20:41

Jeg har mørke acrylvinduer og det hjælper i en kort perioden at polere med det samme, som jeg polerer glasfiber med.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 17-06-05 20:58

turtle-wax dur, i hvor lang tid ved jeg ikke, da de får en omgang, hver sæson.
Men ellers er der Plexus, som jeg nok vil prøve, næste gang, da jeg aligevel, er løbet tør for turtle.
http://glas-direkt.dk/produkt.php?sideid=9&pid=0&mid=9&PHPSESSID=b03ff64aa60f12188501843ae4a91839&artid=707

Mvh. natmaden

Kommentar
Fra : nera13

Dato : 18-06-05 16:19

Nu vil jeg prøve de svar af som jeg har modtaget fra jer

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 19-06-05 20:50

Sæt et par nye i af colocarbonat(nok ikke stavet rigtigt) de er UV.bestandige og og husk de må ikke vaskes med salmiak eller andre kraftige
rengøringsmidler som er i de fleste
vindus rengøringsmidler men blød sæbe feks.hårsæbe
Du kan sagtens selv skære dem til og de fås i flere farver.
God vind
Teas

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 20-06-05 20:19

I biltema finder du flere ganske udmærkede produkter til at polere plexiglas op med, og de virker udmærket til trods for at prisen ligger på under 50 kr.
Der er et produkt der hedder plasticrens og et der hedder plastpolish.
Begge fungerer ganske upåklageligt

Niels Andersen