/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Maveproblemer
Fra : cathrine
Vist : 2719 gange
20 point
Dato : 11-07-01 20:58

Jeg har en søster på 16 år som efter hånden har været meget igennem. Hun har en mavelidelse som lægerne ikke kan finde ud af hvad er, og har derfor fået talrige undersøgelser uden resultat. Det eneste de kunne komme frem til var standard diagnosen "irritabel tyktarm" til stor fortvivlelse for hele familien.
Hun er nu så tynd at hun ikke har haft menstruation i et år. Dette er dog for nylig blevet afhjulpet med homoner. Hun er ellers ikke pivet men når smerterne er værst skriger og græder hun så det ikke er til at bære.
Vi har prøvet med forskellige kostplaner, undgået bestemte fibre og tung mad der kan belaste maven yderligere. Det hjælper i perioder men smerterne vender altid tilbage.
Er der nogen der kender til noget lignende eller har et godt råd så bliver min søster og hele familien ubeskriveligt lykkelige.

Hilsen den fortvivlede søster

Kommentar
Fra : exil

Dato : 11-07-01 21:27

Jeg ved ikke om dette er svaret i egentlig søger, men jeg har netop læst en bog af Louise L. Hay. Hun har givet ud flere bøger om selv-healing. Hun tager udgangspunkt i at alle sygdommer som manifesterer sig i kroppen har en bagenforliggende psykisk forklaring.

Ellers er der jo et hav af forskellige alternative behandlingssystem. Måske skulle i prøve en kombination af healing/afbalancering og kostvejledning. Tag en lille kig ind på http://www.alternativinfo.dk Her kan i slå op på syntomer, pluss at i kan søge efter behandlere. Der er sikkert også nogen der er villig til at vise jer vej til den bedste løsning for din søsters problem.

Løsningen ligger der ude et sted, det er bare at finde den som er vanskelig nogle gange.

Lykke til

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-07-01 20:39

"cathrine" <cathrine.news@kandu.dk> wrote in message
news:Ij137.4072$ae6.273420@news010.worldonline.dk...
> Jeg har en søster på 16 år som efter hånden har været meget igennem. Hun
> har en mavelidelse som lægerne ikke kan finde ud af hvad er, og har
> derfor fået talrige undersøgelser uden resultat. Det eneste de kunne
> komme frem til var standard diagnosen "irritabel tyktarm" til stor
> fortvivlelse for hele familien.
> Hun er nu så tynd at hun ikke har haft menstruation i et år. Dette er
> dog for nylig blevet afhjulpet med homoner. Hun er ellers ikke pivet men
> når smerterne er værst skriger og græder hun så det ikke er til at bære.
> Vi har prøvet med forskellige kostplaner, undgået bestemte fibre og tung
> mad der kan belaste maven yderligere. Det hjælper i perioder men
> smerterne vender altid tilbage.
> Er der nogen der kender til noget lignende eller har et godt råd så
> bliver min søster og hele familien ubeskriveligt lykkelige.

hej...

jeg er nødt tilat spørge om der er andre symptomer end smerterne og det
voldsomme vægttab.... som diarre og blod på afføringen....??

jeg lider selv af det der hedder colitis ulcerosa ( kronisk blødende
tyktarmsbetændelse) som også kan give symptomer i form af kolik lignende
smerter i tarmen og vægttab.....
på denne sygdom og dens modpart, morbus chron, hjælper nemlig heller
ikke nogen form for diæter.....

har hun været til nogle specialister?? hvis ja må jeg spørge hvor??
jeg har nu selv været inde i systemet i over to år og kender efterhånden
en del til det...

det er lidt svært at hjælpe når man får så lidt at vide....

--
knus sabina

behind every good woman, lies
a trail of men.....*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-07-01 08:13

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> wrote in message
news:NY137.3799$6x5.290230@news000.worldonline.dk...

....
> > derfor fået talrige undersøgelser uden resultat. Det eneste de kunne
> > komme frem til var standard diagnosen "irritabel tyktarm" til stor
> > fortvivlelse for hele familien.
....
> jeg lider selv af det der hedder colitis ulcerosa ( kronisk blødende
> tyktarmsbetændelse) som også kan give symptomer i form af kolik lignende
> smerter i tarmen og vægttab.....

Hvis den lægelige diagnose er colon irritabile (irritabel tyktarm) er der
næppe risiko for, at det er colitis ulcerosa eller morbus crohn, da
symptomerne på de to sidstnævnte næppe skulle være til at tage fejl af.

Mod irritabel tyktarm er der rigtig gode resultater med pebermynteolie. En
god måde at få det på, er Obbekærs pebermyntepulver - det er absolut værd at
prøve, hvis det er uden virkning, så er cathrine meget velkommen til at
skrive igen.

En ting som kan forsøges samtidig med pebermyntepulveret er te af
bukkehornsfrø (1 top-tskf. overhældes med kogende vand, trækker under
omrøring og drikkes MED bundfald) over to-tre gange daglig - det er ikke
noger man drikker for smagens skyld, men det virker efter mine erfaringer
ret godt, og det er billigt og bivirkningsfrit.

Hun bør desuden tage et seriøst kosttilskud, for mangel på næringsstoffer
gør ikke det hele bedre. Et godt præparat kunne være Omnimin, som fås i alle
helsekost/Matas.

--
Med venlig hilsen
/arcana

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-07-01 11:43

Hej

Hvis ikke noget af ovennævnte hjælper din søster, så kunne hun jo
eventuelt prøve at gå til en kinesiolog. En kinesiolog kan ved hjælp
af muskeltest finde ud af, om der er noget i kosten, som hun ikke
kan tåle, eller om det evt. kan være noget psykisk. Her får hun også
diverse råd omkring øvelser, som hun kan udføre. Hvilke
vitaminer/mineraler hun evt. mangler. Nogle kinesiologer bruger
også Bach's blomstermedicin. Fordelen ved kinesiologi (synes jeg)
er, at der som regel "sker noget" ret hurtigt (ofte i løbet af 2-3 be-
handlinger.).

Venlig hilsen
Dorte

> Jeg har en søster på 16 år som efter hånden har været meget igennem. Hun
> har en mavelidelse som lægerne ikke kan finde ud af hvad er, og har
> derfor fået talrige undersøgelser uden resultat. Det eneste de kunne
> komme frem til var standard diagnosen "irritabel tyktarm" til stor
> fortvivlelse for hele familien.
> Hun er nu så tynd at hun ikke har haft menstruation i et år. Dette er
> dog for nylig blevet afhjulpet med homoner. Hun er ellers ikke pivet men
> når smerterne er værst skriger og græder hun så det ikke er til at bære.
> Vi har prøvet med forskellige kostplaner, undgået bestemte fibre og tung
> mad der kan belaste maven yderligere. Det hjælper i perioder men
> smerterne vender altid tilbage.
> Er der nogen der kender til noget lignende eller har et godt råd så
> bliver min søster og hele familien ubeskriveligt lykkelige.
>
> Hilsen den fortvivlede søster
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-07-01 12:02

"Dorte Haals Christensen" <dorte@mail.dk> wrote in message
news:3b4d7ee1$0$302$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Hvis ikke noget af ovennævnte hjælper din søster, så kunne hun jo
> eventuelt prøve at gå til en kinesiolog. En kinesiolog kan ved hjælp
> af muskeltest finde ud af, om der er noget i kosten, som hun ikke
> kan tåle, eller om det evt. kan være noget psykisk. Her får hun også
> diverse råd omkring øvelser, som hun kan udføre. Hvilke
> vitaminer/mineraler hun evt. mangler. Nogle kinesiologer bruger
> også Bach's blomstermedicin. Fordelen ved kinesiologi (synes jeg)
> er, at der som regel "sker noget" ret hurtigt (ofte i løbet af 2-3 be-
> handlinger.).

Ja, eller også sker der ikke noget.

Min søster døde her for en lille måned siden af kræft i bugspytkirtlen. Hun
havde for fire år siden, da hun begyndte at få problemer med maven,
konsulteret en landskendt "alternativ behandler" og "ernæringsekspert" (jeg
er så rasende på hende, at jeg har lyst til at offentliggøre sagen), som
stillede diagnosen "candida" og satte hende på en diæt, hvor hun hverken
måtte spise det ene eller det andet, og diverse homøopatika. Hun fik det
værre og værre, og var bekymret for, om det nu var fordi hun ikke fulgte
rådene til punkt og prikke.
For 2,5 år siden var kræften så udviklet, at den kunne ses på et
røntgenbillede (pancreas-cancer er ikke ret stor, i starten kan den kun ses
i mikroskop), og hun måtte have bortopereret halvdelen af bugspytkirtlen og
det meste af tolvfingertarmen. Den sidste måned skrumpede hun ind i et
tempo, så det næsten kunne ses med det blotte øje. CANDIDA??????

Og Bach's blomstermedicin og kinesiologi? Ha! Det er midler til forstærkelse
af tendenser til navlebeskuelse og narcissisme. Det virker ikke på alvorlige
fysiske lidelser.

Jeg vil råde søsteren til meget kraftigt at insistere på, at patienten
bliver undersøgt af specialister i gastro-enterologi og eventuelt onkologi.

--
Med venlig hilsen
/arcana

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-07-01 23:12

Hej

....... jeg mener absolut ikke, at kinesiologi og Bach's blomstermedicin
skal gå
i stedet for læge/hospitalsundersøgelser. Tværtimod et supplement, når det
etablerede lægesystem har givet op.

Som jeg læser søsterens forespørgsel, så ser det altså ud til, at hun er
blevet undersøgt af diverse læger (og jeg går også ud fra at det gælder
diverse røntgenundersøgelser m.v. på hospitalet), uden at man har kunnet
finde
årsagen til problemet, og diagnosen lyder på irritabet tyktarm.

....... og søsteren spørger jo også, om der er nogen, som har forslag til et
eller
andet!!!! ----- og mit forslag var altså kinesiologi, som jeg har haft gode
erfaringer
med, - og som jeg ved andre også har haft.

Jeg har også selv (for mange år siden) fået stillet diagnosen irritabel
tyktarm, og
fik ikke nogen egentlig hjælp til at løse problemet. Dog fandt jeg ud af,
at jeg ikke
drak nok vand, hvilket jeg gør i dag, - og det har i hvert fald bedret mit
problem
meget. Selvom jeg i dag stadig døjer med tyktarmen i perioder. Og det er
altså
"drønsvært" at finde ud af, om det er et eller andet jeg har spist den dag,
der kan
være skyld i problemet, eller????

Med venlig hilsen
Dorte

"/arcana" <noemail@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:9ik010$15uk$1@news.net.uni-c.dk...
> "Dorte Haals Christensen" <dorte@mail.dk> wrote in message
> news:3b4d7ee1$0$302$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> > Hvis ikke noget af ovennævnte hjælper din søster, så kunne hun jo
> > eventuelt prøve at gå til en kinesiolog. En kinesiolog kan ved hjælp
> > af muskeltest finde ud af, om der er noget i kosten, som hun ikke
> > kan tåle, eller om det evt. kan være noget psykisk. Her får hun også
> > diverse råd omkring øvelser, som hun kan udføre. Hvilke
> > vitaminer/mineraler hun evt. mangler. Nogle kinesiologer bruger
> > også Bach's blomstermedicin. Fordelen ved kinesiologi (synes jeg)
> > er, at der som regel "sker noget" ret hurtigt (ofte i løbet af 2-3 be-
> > handlinger.).
>
> Ja, eller også sker der ikke noget.
>
> Min søster døde her for en lille måned siden af kræft i bugspytkirtlen.
Hun
> havde for fire år siden, da hun begyndte at få problemer med maven,
> konsulteret en landskendt "alternativ behandler" og "ernæringsekspert"
(jeg
> er så rasende på hende, at jeg har lyst til at offentliggøre sagen), som
> stillede diagnosen "candida" og satte hende på en diæt, hvor hun hverken
> måtte spise det ene eller det andet, og diverse homøopatika. Hun fik det
> værre og værre, og var bekymret for, om det nu var fordi hun ikke fulgte
> rådene til punkt og prikke.
> For 2,5 år siden var kræften så udviklet, at den kunne ses på et
> røntgenbillede (pancreas-cancer er ikke ret stor, i starten kan den kun
ses
> i mikroskop), og hun måtte have bortopereret halvdelen af bugspytkirtlen
og
> det meste af tolvfingertarmen. Den sidste måned skrumpede hun ind i et
> tempo, så det næsten kunne ses med det blotte øje. CANDIDA??????
>
> Og Bach's blomstermedicin og kinesiologi? Ha! Det er midler til
forstærkelse
> af tendenser til navlebeskuelse og narcissisme. Det virker ikke på
alvorlige
> fysiske lidelser.
>
> Jeg vil råde søsteren til meget kraftigt at insistere på, at patienten
> bliver undersøgt af specialister i gastro-enterologi og eventuelt
onkologi.
>
> --
> Med venlig hilsen
> /arcana
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-07-01 06:42

"/arcana" <noemail@nospam.dk> wrote in message
news:9ijijf$diq$1@news.net.uni-c.dk...
> "Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> wrote in message
> news:NY137.3799$6x5.290230@news000.worldonline.dk...
> Hvis den lægelige diagnose er colon irritabile (irritabel tyktarm) er der
> næppe risiko for, at det er colitis ulcerosa eller morbus crohn, da
> symptomerne på de to sidstnævnte næppe skulle være til at tage fejl af.

ja og nej.... klart har colitis og chron nogle meget klare symptomer.,....
men de kan i visse tilfælde som jeg også har hørt om være meget svære at
diagnosticere.... især morbus chron kan give disse kolik agtige smerter og
kraftigt vægtab uden anden påviselig grund.... det kan man i disse tilfælde
kun konstatere med en biopsi fra tarmen.... _derfor_ spurgte jeg om der var
andre symptomer...

[snip]
> Hun bør desuden tage et seriøst kosttilskud, for mangel på næringsstoffer
> gør ikke det hele bedre. Et godt præparat kunne være Omnimin, som fås i
alle
> helsekost/Matas.

hvis det vitterligt er irritabel tyktarm har jeg fra andre med denne lidelse
hørt at en daglig dosis "HUSK" skulle være godt......
mit råd er så bare at sørge for at drikke det opløst i appelsin juice*G*
især hvisman ike har det godt med klumper i drikkevarer... appelsinjuicen
camuflerer de små fibre som "frugtkød" så man ikke helt opdager det på samme
måde som hvis det var opløst i vand.....

det skal siges at jeg også har forsøgt husk mod min colitis... men ikke har
haft anden virkning af det end at det har gjort min _meget_ løse afføring
fastere... hvilket jo også er super)
--
knus sabina

behind every good woman, lies
a trail of men.....*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-07-01 17:59

Jeg har selv gennem efterhånden 10 år forgæves forsøgt at få stillet en
diagnose på egne maveproblemer hos det danske sundhedsvæsen. Så på trods af
at jeg betaler verdens højeste skat, er jeg desværre henvist til egne
eksperimenter. Her har jeg opdaget at ca. 4 dråber japansk pebermynteolie i
et halvt glas lunkent vand indtaget lige inden et måltid har en rigtig god
virkning, på hvad jeg selv antager er irritabel tyktarm.
Hvis nogen har et godt forslag til hvordan/hvor jeg kan få stillet en
diagnose, hører jeg meget gerne fra jer.
Mvh Finn

"cathrine" <cathrine.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:Ij137.4072$ae6.273420@news010.worldonline.dk...
> Jeg har en søster på 16 år som efter hånden har været meget igennem. Hun
> har en mavelidelse som lægerne ikke kan finde ud af hvad er, og har
> derfor fået talrige undersøgelser uden resultat. Det eneste de kunne
> komme frem til var standard diagnosen "irritabel tyktarm" til stor
> fortvivlelse for hele familien.
> Hun er nu så tynd at hun ikke har haft menstruation i et år. Dette er
> dog for nylig blevet afhjulpet med homoner. Hun er ellers ikke pivet men
> når smerterne er værst skriger og græder hun så det ikke er til at bære.
> Vi har prøvet med forskellige kostplaner, undgået bestemte fibre og tung
> mad der kan belaste maven yderligere. Det hjælper i perioder men
> smerterne vender altid tilbage.
> Er der nogen der kender til noget lignende eller har et godt råd så
> bliver min søster og hele familien ubeskriveligt lykkelige.
>
> Hilsen den fortvivlede søster
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-07-01 19:46

In message <3b507aa1$0$31246$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>
date 14 Jul, wrote a daemon named Finn V. Rasmussen:

>Hvis nogen har et godt forslag til hvordan/hvor jeg kan få stillet en
>diagnose, hører jeg meget gerne fra jer.

Måske dette var en mulighed:

http://www.iom.dk/

--
Alex Bach Andersen, freelance conductor UIN: 8285066
NodeSats/MusicTypesetting - Acorn RISC PC 600 - StrongARMed
Copenhagen,Denmark http://isa.dknet.dk/~alexbach/
..... If the shoe fits, put it in your mouth.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-07-01 22:17

On Thu, 12 Jul 2001 13:02:10 +0200, "/arcana" <noemail@nospam.dk>
wrote:

>Og Bach's blomstermedicin og kinesiologi? Ha! Det er midler til forstærkelse
>af tendenser til navlebeskuelse og narcissisme. Det virker ikke på alvorlige
>fysiske lidelser.
>

Har du nogen dokumentation for det? ;)

Jeg kunne i alt fald godt forestille mig at nogle at de mennesker der
tager Bach remedier af rent psykiske grunde måske undgår visse fysiske
sygdomme, som disse psykiske problemer hen ad vejen kunne have
udviklet sig til. Det vil nok være meget svært at dokumentere ud fra
de normale kriterier om dokumentation, men det er jo ikke ensbetydende
med at det ikke forekommer.

Edward Bach havde iøvrigt selv kræft - han fik efter sigende 3 måneder
at leve i af lægerne i 1917. Ikke desto mindre levede han yderligere
19 år, ved at følge sine egne principper og metoder.

--
Rado

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-07-01 09:52

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> wrote in message
news:tUv37.4353$6x5.362111@news000.worldonline.dk...

> ja og nej.... klart har colitis og chron nogle meget klare symptomer.,....
....
> kun konstatere med en biopsi fra tarmen.... _derfor_ spurgte jeg om der
var
> andre symptomer...

OK - så lærte jeg noget nyt i dag! Tak!

> hvis det vitterligt er irritabel tyktarm har jeg fra andre med denne
lidelse
> hørt at en daglig dosis "HUSK" skulle være godt......

Det er nok heller ikke helt dumt.

--
Med venlig hilsen
/arcana

Accepteret svar
Fra : gibson

Modtaget 20 point
Dato : 15-07-01 17:43

Nede i sdr. jylland ved Gram er der en kendt akupunktør. Det hele foregår ved et par nåle i tærene. Man kommer til at svede som en sindsyg men det renser hele systemet. Min far fik det mod mavekræft som ellers skulle være uhelbredeligt. I kan sikkert finde ham på oplysningen. Jeg kan ikke længere huske hans navn.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-07-01 09:32

"Rado" <rado@post1.tele.dk> wrote in message
news:oed1ltgqg04h8rsobosb24gjdt3rhovku2@4ax.com...

> Har du nogen dokumentation for det? ;)

Har du nogen dokumentation for det modsatte (altså at det har anden virkning
end destilleret vand og cognac)? Og lad nu være med at referere til
religiøse pamfletter eller TV2 Zulu-programmer...

--
Mvh
/arcana

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-07-01 18:14

On Mon, 16 Jul 2001 10:31:32 +0200, "/arcana" <noemail@nospam.dk>
wrote:

>"Rado" <rado@post1.tele.dk> wrote in message
>news:oed1ltgqg04h8rsobosb24gjdt3rhovku2@4ax.com...
>
>> Har du nogen dokumentation for det? ;)
>
>Har du nogen dokumentation for det modsatte (altså at det har anden virkning
>end destilleret vand og cognac)? Og lad nu være med at referere til
>religiøse pamfletter eller TV2 Zulu-programmer...

Nej, men der findes heller ikke nogen dokumentation for at det ikke
virker. Så jeg synes man bør lade det stå åbent, indtil man ved mere
om det, og ikke blot afvise det af mangel på videnskabelig
dokumentation. Der var heller ikke videnskabelig doklumentation for
radioaktivitet i 1600 tallet, men derfor er der vel næppe nogen idag
der vil påstå at radioaktivitet ikke fandtes dengang.

--
Rado

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-07-01 20:05

"Rado" <rado@post1.tele.dk> wrote in message
news:tis8ltku769jelqd0pp1d6o2j658nf11qf@4ax.com...

> Nej, men der findes heller ikke nogen dokumentation for at det ikke
> virker. Så jeg synes man bør lade det stå åbent, indtil man ved mere
> om det, og ikke blot afvise det af mangel på videnskabelig
> dokumentation. Der var heller ikke videnskabelig doklumentation for
> radioaktivitet i 1600 tallet, men derfor er der vel næppe nogen idag
> der vil påstå at radioaktivitet ikke fandtes dengang.

Man har jo en vis empirisk viden. I dag har man desuden praktiske
anvendelser for radioaktivitet, og bevis for virkningerne. Det har man også
for plantemedicin, for eksempel. Så det er da underligt, at man ikke kan
fremlægge noget som helst konkret om Doktor Blok's Bamsemedicin, når man nu
har haft det i det meste af et århundrede.

--
Med venlig hilsen
/arcana

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-07-01 00:53

On Tue, 17 Jul 2001 21:05:22 +0200, "/arcana" <mailme@youllnever.com>
wrote:

>"Rado" <rado@post1.tele.dk> wrote in message
>news:tis8ltku769jelqd0pp1d6o2j658nf11qf@4ax.com...
>
>> Nej, men der findes heller ikke nogen dokumentation for at det ikke
>> virker. Så jeg synes man bør lade det stå åbent, indtil man ved mere
>> om det, og ikke blot afvise det af mangel på videnskabelig
>> dokumentation. Der var heller ikke videnskabelig doklumentation for
>> radioaktivitet i 1600 tallet, men derfor er der vel næppe nogen idag
>> der vil påstå at radioaktivitet ikke fandtes dengang.
>
>Man har jo en vis empirisk viden. I dag har man desuden praktiske
>anvendelser for radioaktivitet, og bevis for virkningerne. Det har man også
>for plantemedicin, for eksempel. Så det er da underligt, at man ikke kan
>fremlægge noget som helst konkret om Doktor Blok's Bamsemedicin, når man nu
>har haft det i det meste af et århundrede.

Hvad mener du med "konkret"? Folk der er blevet raske, eller noget der
kan måles og vejes kemisk?

--
Rado

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-07-01 09:30

"Rado" <rado@post1.tele.dk> wrote in message
news:pa5cltgo2j4akqbdavj93pa6cf34arts1v@4ax.com...

> Hvad mener du med "konkret"? Folk der er blevet raske, eller noget der
> kan måles og vejes kemisk?

Der ER ikke noget i Bloks Bamsemedicin som kan konstateres kemisk - ikke
engang med massespektrometri. Vand virker lige så godt. Det det handler om
er, at man giver en godtroende person noget man kalder "abeblomst" eller
"soløje", og bilder vedkommende ind, at det hjælper på angst. Personen tager
disse dråber vand, konserveret med cognac, brandy eller eddike, og får sin
opmærksomhed henledt på angsttilstanden hver gang. Derved føler personen, at
han/hun gør noget ved sin situation, og dette kan måske have en gavnlig
virkning i sig selv.

Men om det ER "abeblomst", "soløje" eller slet og ret destilleret vand, er
helt uden betydning.

--
/arcana

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-07-01 18:54

Hejsa

Jeg føler lidt at jeg må blande mig her, maveproblemer er noget jeg har haft
inde på livet i mange år, med sure opstød osv.

Jeg har så aldrig været til nogen undersøgelse før nu, skal lige sige at jeg
var til røngten da jeg var 17 og fik konstateret mavekatar, nu er jeg 30 og
har fået konstateret to dybe sår i spiserøret, men det er ikke så meget det
jeg vil fordybe mig i......

Nu har jeg så altid rodet i personlig udvikling, så jeg er meget opmærksom
på hvordan min krop opfører sig ved forskellige påvirkninger, specielt
psykigske.....

Det jeg har opserveret er at jeg har alle de symptomer man forbinder med
diagnosen irritabel tyktarm, sagen er bare i mit tilfælde, ikke at det
behøver at være det i alles, men det er værd at tænke over, at det er min
psyke der laver lort i min mave....

Jeg kan ha' det rigtig godt det ene øjeblik, så kan jeg få en 'dårlig' tanke
som sætter hele skidtet i skred, 2min efter har jeg ondt i maven, får luft i
maven, tynd mave, og kaster op, lykkes det mig at få tankerne til at falde
til ro, har jeg det lige så fint 2min efter igen.....

Jeg har ikke haft den vilde barndom, men der har været nogle knæk som gør at
mit hoved og min mave 'arbejder' så 'godt' sammen, det er så nogle ting jeg
er ved at prøve at rydde op i nu, og det hjælper ganske fint på min mave,
men har lang vej endnu, da jeg lige er startet.....

Så det jeg vil ind på er at det kan være psygisk, for det er mit, det er der
ikke den store tvivl om, måske er det i dette tilfælde også, man chockeres
over hvor meget indvirkning psyken har på det fysiske helbred....

Håber det måske kan gi' en lidt anden vinkel til det

Mvh

Carsten, Esbjerg

"/arcana" <mailme@youllnever.com> wrote in message
news:9irllj$8f8$1@news.cybercity.dk...
> "Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> wrote in message
> news:tUv37.4353$6x5.362111@news000.worldonline.dk...
>
> > ja og nej.... klart har colitis og chron nogle meget klare
symptomer.,....
> ...
> > kun konstatere med en biopsi fra tarmen.... _derfor_ spurgte jeg om der
> var
> > andre symptomer...
>
> OK - så lærte jeg noget nyt i dag! Tak!
>
> > hvis det vitterligt er irritabel tyktarm har jeg fra andre med denne
> lidelse
> > hørt at en daglig dosis "HUSK" skulle være godt......
>
> Det er nok heller ikke helt dumt.
>
> --
> Med venlig hilsen
> /arcana
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-07-01 19:10

"GhostRider" <ghostrider@secret.dk> wrote in message
news:9j773n$19fs$1@news.cybercity.dk...

> Jeg kan ha' det rigtig godt det ene øjeblik, så kan jeg få en 'dårlig'
tanke
> som sætter hele skidtet i skred, 2min efter har jeg ondt i maven, får luft
i
> maven, tynd mave, og kaster op, lykkes det mig at få tankerne til at falde
> til ro, har jeg det lige så fint 2min efter igen.....

Selvfølgelig. Den psykiske tilstand påvirker den fysiske tilstand. Det er
der intet underligt i - det kan oven i købet forklares, så det er til at
forstå. Ydre påvirkninger, f. eks. stress, får binyrebarken til at producere
adrenalin. Gennem mit kendskab til kampkunst ved jeg, at en naturlig
reaktion i f. eks. en situation, hvor du er direkte truet, gør, at det er
lillehjernen, som begynder at tage over. Den registrerer f. eks: "Aha, der
er en masse i tarmene. Det må jeg se at komme af med i en fart, for jeg skal
bruge energien et andet sted". Og så får man diarré (hvis man ikke har
forudset denne reaktion, genkender den og så er i stand til at kontrollere
det). Man begynder at svede, og musklerne i arme og ben ryster. Det er kun
de akutte virkninger, hvor der kommer meget adrenalin ud på en gang. Hvis
det derimod er en længere stresspåvirkning, som familieproblemer eller
lignende, er der altid en lille smule "for meget" adrenalin, og man kan
blive syg af altid at være i denne alarmtilstand. For eksempel kan din
binyrebark provokeres til at lave mere kortisol, da det er det stof, som
virker helbredende af hormonerne. Og så kører den onde cirkel, indtil
balancen genoprettes.

> Så det jeg vil ind på er at det kan være psygisk, for det er mit, det er
der
> ikke den store tvivl om, måske er det i dette tilfælde også, man chockeres
> over hvor meget indvirkning psyken har på det fysiske helbred....

Jamen, vi er helt enige!

--
Med venlig hilsen
/arcana

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-07-01 20:44

"/arcana" <mailme@youllnever.com> wrote in message
news:9irllj$8f8$1@news.cybercity.dk...
> "Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> wrote in message
> news:tUv37.4353$6x5.362111@news000.worldonline.dk...
>
> > ja og nej.... klart har colitis og chron nogle meget klare
symptomer.,....
> ...
> > kun konstatere med en biopsi fra tarmen.... _derfor_ spurgte jeg om der
> var
> > andre symptomer...
>
> OK - så lærte jeg noget nyt i dag! Tak!

your welcome
tro mig*G* jeg ved MEGET om det her pjat... det kommer af at være en
nysgerrig sjæl og ikke have nok i lægernes svar*G*

> Det er nok heller ikke helt dumt.

nope*G* forhåbentlig ikke.... bare man husker at drikke nok vand*S*
--
knus sabina

behind every good woman,
lies a trail of men...*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-07-01 21:47

On Thu, 19 Jul 2001 10:29:50 +0200, "/arcana" <noemail@nospam.dk>
wrote:

>"Rado" <rado@post1.tele.dk> wrote in message
>news:pa5cltgo2j4akqbdavj93pa6cf34arts1v@4ax.com...
>
>> Hvad mener du med "konkret"? Folk der er blevet raske, eller noget der
>> kan måles og vejes kemisk?
>
>Der ER ikke noget i Bloks Bamsemedicin som kan konstateres kemisk - ikke
>engang med massespektrometri.

Bortset fra at de remedier der er lavet via kogemetoden indeholder
spor af planteskstrakt (som dog ikke regnes for den virksomme faktor),
er det korrekt. Men fordi man kke kan måle noget kemisk er det ikke
ensbetydende med at der ikke er en virkning på andre planer. Verden er
andet og mere end blot kemi.

>Vand virker lige så godt. Det det handler om
>er, at man giver en godtroende person noget man kalder "abeblomst" eller
>"soløje", og bilder vedkommende ind, at det hjælper på angst. Personen tager
>disse dråber vand, konserveret med cognac, brandy eller eddike, og får sin
>opmærksomhed henledt på angsttilstanden hver gang. Derved føler personen, at
>han/hun gør noget ved sin situation, og dette kan måske have en gavnlig
>virkning i sig selv.
>
>Men om det ER "abeblomst", "soløje" eller slet og ret destilleret vand, er
>helt uden betydning.

Jeg skal ikke udelukke at det er troen på remedierne der virker, eller
at troen spiller en rolle, som den jo gør i alle former for
behandling. Men det er der vist ingen der endnu kan sige noget om med
sikkerhed - der er meget vi ikke ved endnu. Jeg har selv fremstillet
og arbejdet med Bach remedierne i snart 15 år, og jeg har stadig ikke
nogen entydig konklusion på hvorfor de (såvel som mange andre ting af
samme kategori) virker.

--
Rado

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-07-01 21:49

On Thu, 19 Jul 2001 19:54:08 +0200, "GhostRider"
<ghostrider@secret.dk> wrote:

>
>Så det jeg vil ind på er at det kan være psygisk, for det er mit, det er der
>ikke den store tvivl om, måske er det i dette tilfælde også, man chockeres
>over hvor meget indvirkning psyken har på det fysiske helbred....

Helt klart. Kunne man lære at styre sin psyke 100%, kunne man nok
helbrede alt ad den vej. Mind over matter.

--
Rado

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-07-01 00:09

Alex Bach Andersen <abca@ccl4.org> skrev i en
nyhedsmeddelelse:f81139a4a%alexbach@oldfred.alexbach...
> In message <3b507aa1$0$31246$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>
> date 14 Jul, wrote a daemon named Finn V. Rasmussen:
>
> >Hvis nogen har et godt forslag til hvordan/hvor jeg kan få stillet en
> >diagnose, hører jeg meget gerne fra jer.
>
> Måske dette var en mulighed:
>
> http://www.iom.dk/
>
Orthomoly... hva for noget? Hvad f. er det?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-07-01 23:42

In message <jSl97.358$WS1.26844@news.get2net.dk>
date 31 Jul, wrote a daemon named Laa:

>> Måske dette var en mulighed:
>>
>> http://www.iom.dk/
>>
>Orthomoly... hva for noget? Hvad f. er det?
>
Kosttilskud i stride strømme.

Jeg fandt lige en præsentation af instituttet i anden anledning:

http://www.sund-rask.dk/sw139_fr_content.asp

--
Alex Bach Andersen, freelance conductor UIN: 8285066
NodeSats/MusicTypesetting - Acorn RISC PC 600 - StrongARMed
Copenhagen,Denmark http://isa.dknet.dk/~alexbach/
..... OPEC : Our Pollution Encompasses Continents

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-08-01 00:26

In message <ccd2e9a24a%alexbach@oldfred.alexbach>
date 1 Aug, wrote a daemon named Alex Bach Andersen:

>Jeg fandt lige en præsentation af instituttet i anden anledning:
>
>http://www.sund-rask.dk/sw139_fr_content.asp
>
Og i mere international iklædning:

http://www.orthomed.org/

--
Alex Bach Andersen, freelance conductor UIN: 8285066
NodeSats/MusicTypesetting - Acorn RISC PC 600 - StrongARMed
Copenhagen,Denmark http://isa.dknet.dk/~alexbach/
..... My other neighbour is quiet.

Kommentar
Fra : 7409

Dato : 25-03-02 22:25

Hej

Nu har jeg læst samtlige indlæg og kan kun sige" hvorfor er der ingen som har prøvet at få zoneterapi"

Venlig Hilsen 7409

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-08-02 21:42

"cathrine" skrev d. 11-07-01 19:58 dette indlæg :
> Jeg har en søster på 16 år som efter hånden har været meget igennem.
Hun
> har en mavelidelse som lægerne ikke kan finde ud af hvad er, og har
> derfor fået talrige undersøgelser uden resultat. Det eneste de kunne
> komme frem til var standard diagnosen "irritabel tyktarm" til stor
> fortvivlelse for hele familien.
> Hun er nu så tynd at hun ikke har haft menstruation i et år. Dette er
> dog for nylig blevet afhjulpet med homoner. Hun er ellers ikke pivet
men
> når smerterne er værst skriger og græder hun så det ikke er til at
bære.
> Vi har prøvet med forskellige kostplaner, undgået bestemte fibre og
tung
> mad der kan belaste maven yderligere. Det hjælper i perioder men
> smerterne vender altid tilbage.
> Er der nogen der kender til noget lignende eller har et godt råd så
> bliver min søster og hele familien ubeskriveligt lykkelige.
>
> Hilsen den fortvivlede søster

> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
> Er det mon overvejet at der kunne være tale om porfyri, prøv at se
www.porfyrier.dk jeg erindrer ikke lige hvilken porfyri der kan give
kraftige mavesmerter, men det er ihvertfald en mulighed. prøv evt lidt
sukkervand ved smerter, pas på med kemikalier,selv i små portioner. EPP
patienter kan have kraftige mavesmerter, ved stress, tom mave, formeget
lys(specielle frekvenser)

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-08-02 21:48

"GhostRider" skrev d. 19-07-01 18:54 dette indlæg :
> Hejsa
>
> Jeg føler lidt at jeg må blande mig her, maveproblemer er noget jeg
har haft
> inde på livet i mange år, med sure opstød osv.
>
> Jeg har så aldrig været til nogen undersøgelse før nu, skal lige sige
at jeg

en porfyri sygdom EPP kan ved stress give samme symptomer, en anden
porfyri sygdom PCT kan give ulidelige smerter ligeledes AIP se www.
porfyrier.dk
> var til røngten da jeg var 17 og fik konstateret mavekatar, nu er jeg
30 og
> har fået konstateret to dybe sår i spiserøret, men det er ikke så
meget det
> jeg vil fordybe mig i......
>
> Nu har jeg så altid rodet i personlig udvikling, så jeg er meget
opmærksom
> på hvordan min krop opfører sig ved forskellige påvirkninger, specielt
> psykigske.....
>
> Det jeg har opserveret er at jeg har alle de symptomer man forbinder
med
> diagnosen irritabel tyktarm, sagen er bare i mit tilfælde, ikke at det
> behøver at være det i alles, men det er værd at tænke over, at det er
min
> psyke der laver lort i min mave....
>
> Jeg kan ha' det rigtig godt det ene øjeblik, så kan jeg få en 'dårlig'
tanke
> som sætter hele skidtet i skred, 2min efter har jeg ondt i maven, får
luft i
> maven, tynd mave, og kaster op, lykkes det mig at få tankerne til at
falde
> til ro, har jeg det lige så fint 2min efter igen.....
>
> Jeg har ikke haft den vilde barndom, men der har været nogle knæk som
gør at
> mit hoved og min mave 'arbejder' så 'godt' sammen, det er så nogle
ting jeg
> er ved at prøve at rydde op i nu, og det hjælper ganske fint på min
mave,
> men har lang vej endnu, da jeg lige er startet.....
>
> Så det jeg vil ind på er at det kan være psygisk, for det er mit, det
er der
> ikke den store tvivl om, måske er det i dette tilfælde også, man
chockeres
> over hvor meget indvirkning psyken har på det fysiske helbred....
>
> Håber det måske kan gi' en lidt anden vinkel til det
>
> Mvh
>
> Carsten, Esbjerg
>
> "/arcana" <mailme@youllnever.com> wrote in message
> news:9irllj$8f8$1@news.cybercity.dk...
> > "Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> wrote in message
> > news:tUv37.4353$6x5.362111@news000.worldonline.dk...
> >
> > > ja og nej.... klart har colitis og chron nogle meget klare
> symptomer.,....
> > ...
> > > kun konstatere med en biopsi fra tarmen.... _derfor_ spurgte jeg
om der
> > var
> > > andre symptomer...
> >
> > OK - så lærte jeg noget nyt i dag! Tak!
> >
> > > hvis det vitterligt er irritabel tyktarm har jeg fra andre med
denne
> > lidelse
> > > hørt at en daglig dosis "HUSK" skulle være godt......
> >
> > Det er nok heller ikke helt dumt.
> >
> > --
> > Med venlig hilsen
> > /arcana
> >
>

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-08-02 21:57

"Dorte Haals Christensen" skrev d. 12-07-01 23:12 dette indlæg :
> Hej
>
> ....... jeg mener absolut ikke, at kinesiologi og Bach's
blomstermedicin
> skal gå
> i stedet for læge/hospitalsundersøgelser. Tværtimod et supplement,
når det
> etablerede lægesystem har givet op.

>
> Som jeg læser søsterens forespørgsel, så ser det altså ud til, at hun
er
> blevet undersøgt af diverse læger (og jeg går også ud fra at det
gælder
> diverse røntgenundersøgelser m.v. på hospitalet), uden at man har
kunnet
> finde
> årsagen til problemet, og diagnosen lyder på irritabet tyktarm.
>
> ....... og søsteren spørger jo også, om der er nogen, som har forslag
til et
> eller
> andet!!!! ----- og mit forslag var altså kinesiologi, som jeg har haft
gode
> erfaringer
> med, - og som jeg ved andre også har haft.
>
> Jeg har også selv (for mange år siden) fået stillet diagnosen
irritabel
> tyktarm, og
> fik ikke nogen egentlig hjælp til at løse problemet. Dog fandt jeg ud
af,
> at jeg ikke
> drak nok vand, hvilket jeg gør i dag, - og det har i hvert fald bedret
mit
> problem
> meget. Selvom jeg i dag stadig døjer med tyktarmen i perioder. Og det
er
> altså
> "drønsvært" at finde ud af, om det er et eller andet jeg har spist den
dag,
> der kan
> være skyld i problemet, eller????
>
> Med venlig hilsen
> Dorte
>
> "/arcana" <noemail@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> news:9ik010$15uk$1@news.net.uni-c.dk...
> > "Dorte Haals Christensen" <dorte@mail.dk> wrote in message
> > news:3b4d7ee1$0$302$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> >
> > > Hvis ikke noget af ovennævnte hjælper din søster, så kunne hun jo
> > > eventuelt prøve at gå til en kinesiolog. En kinesiolog kan ved
hjælp
> > > af muskeltest finde ud af, om der er noget i kosten, som hun ikke
> > > kan tåle, eller om det evt. kan være noget psykisk. Her får hun
også
> > > diverse råd omkring øvelser, som hun kan udføre. Hvilke
> > > vitaminer/mineraler hun evt. mangler. Nogle kinesiologer bruger
> > > også Bach's blomstermedicin. Fordelen ved kinesiologi (synes jeg)
> > > er, at der som regel "sker noget" ret hurtigt (ofte i løbet af 2-3
be-
> > > handlinger.).
> >
> > Ja, eller også sker der ikke noget.
> >
> > Min søster døde her for en lille måned siden af kræft i
bugspytkirtlen.
> Hun
> > havde for fire år siden, da hun begyndte at få problemer med maven,
> > konsulteret en landskendt "alternativ behandler" og
"ernæringsekspert"
> (jeg
> > er så rasende på hende, at jeg har lyst til at offentliggøre sagen),
som
> > stillede diagnosen "candida" og satte hende på en diæt, hvor hun
hverken
> > måtte spise det ene eller det andet, og diverse homøopatika. Hun fik
det
> > værre og værre, og var bekymret for, om det nu var fordi hun ikke
fulgte
> > rådene til punkt og prikke.
> > For 2,5 år siden var kræften så udviklet, at den kunne ses på et
> > røntgenbillede (pancreas-cancer er ikke ret stor, i starten kan den
kun
> ses
> > i mikroskop), og hun måtte have bortopereret halvdelen af
bugspytkirtlen
> og
> > det meste af tolvfingertarmen. Den sidste måned skrumpede hun ind i
et
> > tempo, så det næsten kunne ses med det blotte øje. CANDIDA??????
> >
> > Og Bach's blomstermedicin og kinesiologi? Ha! Det er midler til
> forstærkelse
> > af tendenser til navlebeskuelse og narcissisme. Det virker ikke på
> alvorlige
> > fysiske lidelser.
> >
> > Jeg vil råde søsteren til meget kraftigt at insistere på, at
patienten
> > bliver undersøgt af specialister i gastro-enterologi og eventuelt
> onkologi.
> >
> > --
> > Med venlig hilsen
> > /arcana
> >der er risiko for EPP , ved bugspytkirtelkræft., min far døde af det,
han var skjult bærer af EPP, se evt porfyrier.dk
> >
>

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-08-02 21:57

"Dorte Haals Christensen" skrev d. 12-07-01 23:12 dette indlæg :
> Hej
>
> ....... jeg mener absolut ikke, at kinesiologi og Bach's
blomstermedicin
> skal gå
> i stedet for læge/hospitalsundersøgelser. Tværtimod et supplement,
når det
> etablerede lægesystem har givet op.

>
> Som jeg læser søsterens forespørgsel, så ser det altså ud til, at hun
er
> blevet undersøgt af diverse læger (og jeg går også ud fra at det
gælder
> diverse røntgenundersøgelser m.v. på hospitalet), uden at man har
kunnet
> finde
> årsagen til problemet, og diagnosen lyder på irritabet tyktarm.
>
> ....... og søsteren spørger jo også, om der er nogen, som har forslag
til et
> eller
> andet!!!! ----- og mit forslag var altså kinesiologi, som jeg har haft
gode
> erfaringer
> med, - og som jeg ved andre også har haft.
>
> Jeg har også selv (for mange år siden) fået stillet diagnosen
irritabel
> tyktarm, og
> fik ikke nogen egentlig hjælp til at løse problemet. Dog fandt jeg ud
af,
> at jeg ikke
> drak nok vand, hvilket jeg gør i dag, - og det har i hvert fald bedret
mit
> problem
> meget. Selvom jeg i dag stadig døjer med tyktarmen i perioder. Og det
er
> altså
> "drønsvært" at finde ud af, om det er et eller andet jeg har spist den
dag,
> der kan
> være skyld i problemet, eller????
>
> Med venlig hilsen
> Dorte
>
> "/arcana" <noemail@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> news:9ik010$15uk$1@news.net.uni-c.dk...
> > "Dorte Haals Christensen" <dorte@mail.dk> wrote in message
> > news:3b4d7ee1$0$302$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> >
> > > Hvis ikke noget af ovennævnte hjælper din søster, så kunne hun jo
> > > eventuelt prøve at gå til en kinesiolog. En kinesiolog kan ved
hjælp
> > > af muskeltest finde ud af, om der er noget i kosten, som hun ikke
> > > kan tåle, eller om det evt. kan være noget psykisk. Her får hun
også
> > > diverse råd omkring øvelser, som hun kan udføre. Hvilke
> > > vitaminer/mineraler hun evt. mangler. Nogle kinesiologer bruger
> > > også Bach's blomstermedicin. Fordelen ved kinesiologi (synes jeg)
> > > er, at der som regel "sker noget" ret hurtigt (ofte i løbet af 2-3
be-
> > > handlinger.).
> >
> > Ja, eller også sker der ikke noget.
> >
> > Min søster døde her for en lille måned siden af kræft i
bugspytkirtlen.
> Hun
> > havde for fire år siden, da hun begyndte at få problemer med maven,
> > konsulteret en landskendt "alternativ behandler" og
"ernæringsekspert"
> (jeg
> > er så rasende på hende, at jeg har lyst til at offentliggøre sagen),
som
> > stillede diagnosen "candida" og satte hende på en diæt, hvor hun
hverken
> > måtte spise det ene eller det andet, og diverse homøopatika. Hun fik
det
> > værre og værre, og var bekymret for, om det nu var fordi hun ikke
fulgte
> > rådene til punkt og prikke.
> > For 2,5 år siden var kræften så udviklet, at den kunne ses på et
> > røntgenbillede (pancreas-cancer er ikke ret stor, i starten kan den
kun
> ses
> > i mikroskop), og hun måtte have bortopereret halvdelen af
bugspytkirtlen
> og
> > det meste af tolvfingertarmen. Den sidste måned skrumpede hun ind i
et
> > tempo, så det næsten kunne ses med det blotte øje. CANDIDA??????
> >
> > Og Bach's blomstermedicin og kinesiologi? Ha! Det er midler til
> forstærkelse
> > af tendenser til navlebeskuelse og narcissisme. Det virker ikke på
> alvorlige
> > fysiske lidelser.
> >
> > Jeg vil råde søsteren til meget kraftigt at insistere på, at
patienten
> > bliver undersøgt af specialister i gastro-enterologi og eventuelt
> onkologi.
> >
> > --
> > Med venlig hilsen
> > /arcana
> >der er risiko for EPP , ved bugspytkirtelkræft., min far døde af det,
han var skjult bærer af EPP, se evt porfyrier.dk
> >
>

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-08-02 22:05

"Finn V. Rasmussen" skrev d. 14-07-01 17:59 dette indlæg :
> Jeg har selv gennem efterhånden 10 år forgæves forsøgt at få stillet
en
> diagnose på egne maveproblemer hos det danske sundhedsvæsen. Så på
trods af
> at jeg betaler verdens højeste skat, er jeg desværre henvist til egne
> eksperimenter. Her har jeg opdaget at ca. 4 dråber japansk
pebermynteolie i
> et halvt glas lunkent vand indtaget lige inden et måltid har en rigtig
god
> virkning, på hvad jeg selv antager er irritabel tyktarm.
> Hvis nogen har et godt forslag til hvordan/hvor jeg kan få stillet en
> diagnose, hører jeg meget gerne fra jer.
> Mvh Finn
>
det kunne være at du er skjult bærer af porfyri. se www.porfyrier.dk
der tænkes på EPP,
En enket aktiv kul tablet morgen , middag og aften har du prøvet det.
i perioder en teske skallin (grove frøskaller) samt lidt bukkehorn i et
glas vand, ned med det hele.l
> --
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
> >
>

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-08-02 22:04

bps wrote:

En hel masse indlæg med stort set det samme svar på en hel masse gamle
spørgsmål.

> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"

Hvad skulle vi dog gøre uden kandu.dk?

--
Mvh. Kim Ludvigsen