/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
GIF Banner Maker?
Fra : CLAN
Vist : 459 gange
200 point
Dato : 17-06-05 09:56

Hejsa
Sidder der en eller flere med erfaringer for et godt og anbefalelsesværdigt Banner program (helst gratis - freeware).
Det skal ikke ku' alverdens tingel-tangel, det skal kun være i stand til at fade op, et simpelt gif-billede, og så ellers bare stå fast... ikke noget hoppen- eller snurren- rundt mv. Lidt a'la PowerPoint agtigt.
Hygge... og go' weekend
Søren

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 17-06-05 10:09

du kan lave det med photoshop
som vist ikke er gratis
Et billed med de forskellige billeder liggende som lag.
Derefter smides det over i photoshop's medfølgende program ImageReady,
hvor det det laves til en gif-animation.

...det er faktisk ikke så svært

mvh
Thomas

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 210 point
Dato : 17-06-05 10:16

du kan for eks bruge movies 13 herfra ganske gratis

http://jansfreeware.com/jfgraphics.htm

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-06-05 10:29

eller http://webmasters.gratisok.com/ - glemte jeg i farten

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-06-05 10:44

miritdk... ka' jeg lige læse Spansk eller hwa' det nu er
Movies 13 et fint lille prg.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 17-06-05 11:00

CLAN, nu er det jo ikke alt gratis der er lige godt, men jeg vil foreslå dig at prøve et program der hedder Ulead Gif Animator, søg efter det i goggle.
Du kan prøve det i en periode, fuldt, for at se om det er noget for dig.

Jeg har selv programmet og er virkelig glad for det.
Det har rigtig mange anvendelsesmuligheder.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-06-05 11:09

CLAN - lol - jeg kunne ikke huske hvor det lå ellers - det taler engels - programmet - og movies 13 er ok når man ikke skal ud i det store tunge

ellebye - problemet med ulead er jo netop at man kun kan bruge det i prøveperioden gratis

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 17-06-05 11:34

Hej CLAN:
Prøv at kigge om dette er noget du kan bruge:
http://www.coder.com/creations/banner/

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-06-05 11:51
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-06-05 11:52
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-06-05 17:36

Hejsa
Der var / er nu ikke meget PowerPoint over dem
Ja nu var et af kriterierne jo, at de skulle være gratis, ellers vil jeg sige at ellebyes ULEAD nok er det mest anvendelige. Siden miritdk har været mest aktiv på spørgsmålet, så kommer points i din retning.
Hygge... og rigtig god weekend

Godkendelse af svar
Fra : CLAN

Dato : 17-06-05 17:36

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-06-05 18:23

hø - lol - skulle det ikke være gratis så ville jeg da anbefale paintshop pro og ulead - det er da din egen skyld

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-06-05 18:29

"helst gratis - freeware" stod der
OK Jeg må indrømme at jeg har fedtet lidt rundt med ulead (trial version) og bliver mere og mere begejstret - køber det nok.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-06-05 18:31

tror du ville få mere fornøjelse med paintshop pro - prøv den gratis prøveversion