/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Thunderbird og antal e-mails
Fra : dreyer
Vist : 350 gange
123 point
Dato : 17-06-05 08:05

Min Thunderbird har besluttet sig for, at mene, at der er flere hundredetusinde mails i min inbox. Det skriver den i hvert fald under "total" i nederste højre hjørne af vinduet. I går var der lidt over 300000 mails, i dag er der over 600000. Disse tal er imidlertidig ikke helt korrekte. Det korrekte tal er snarere omkring 1000-2000 mails, hvilket jo er en del mindre end hvad Thunderbird kan tælle sig frem til. Og jeg har heller ikke modtaget 300000 mails i løbet af natten, som sku' ku' redegøre for den omtrentlige fordobling der er sket. Umiddelbart gør det mig ikke så meget at den tæller forkert, hvis altså ikke det var fordi den når den starter skal "rebuilde index", hvilket tager en del tid, når der er så mange mails involveret (selvom de godt nok ikke eksisterer).
Hvad går galt og hvordan får jeg det til at gå godt igen?

Jeg kører Windoze XP og Thunderbird 1.0.2, og har ikke rodet med mail-opsætning eller lignende for nyligt.

Hilsen
Dreyer

Kommentar
Fra : dreyer

Dato : 19-06-05 15:39

Thunderbird er nu nået op på knap 1600000 mails... Altså, selvom der kun er omkring 1000-1500. Den synes at finde på flere og flere for hver gang den bli'r startet.
Det er kun min "inbox" der er ramt af fejlen, ikke mine andre postbokse. Hvad sker der?

Hilsen
Dreyer

Kommentar
Fra : dreyer

Dato : 21-06-05 14:03

Thunderbird har forlængst nu passeret de to millioner fiktive mails, og fortsætter tilsyneladende ufortrødent. Dertil kommer at Send/Recieve-knappen har svigtet, så der ikke sker noget som helst når man trykker på den. Nogle gange virker det at trykke på drop-down-knappen og vælge hver enkelt mail-konto, andre gange ikke.
Periodisk mail-tjek har den også droppet... Stadig ingen bud på hvad der går galt?
Eller måske en anbefaling af en mail-klient der faktisk virker?

Hilsen
Dreyer

Kommentar
Fra : TeWeE

Dato : 21-06-05 14:10

Har du prøvet at slette Thunderbird, og så installere en ny version af den? - Det kan jo være en fejl fra deres side, som de har rettet...

Kommentar
Fra : dreyer

Dato : 21-06-05 14:45

Jeg har prøvet at geninstallere uden succes. Og 1.0.2 er den nyeste der findes, og den har kørt fint indtil nu.

Hilsen
Dreyer

Kommentar
Fra : Flemming17

Dato : 21-06-05 20:05

Udskift din Thunderbird med Gmail fra Google - den er gratis og god

Kommentar
Fra : dreyer

Dato : 21-06-05 20:44

Mig bekendt er Gmail ikke en mail-klient...

Hilsen
Dreyer