/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Tydning af fadder?
Fra : 2601
Vist : 657 gange
350 point
Dato : 17-06-05 05:34

Er der nogle der kan tyde Fadderne?

Det drejer sig om Sønder Dalby, Præstø Amt 1814-1831.Fødte piger i Arkivalieronline Opslag 183 nr. 10.

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 17-06-05 09:46

Nej, den kan jeg ikke tyde 100%, men prøv at hente hjælp her:

http://www.dis-danmark.dk/forum/list.php?f=7

Accepteret svar
Fra : agerlund

Modtaget 350 point
Dato : 18-06-05 17:45

Her er mit bud.
30-8-1827 hjemmedøbt 31-5, i kirken 14-10.
Ana Olsdatter
Hmd. i Skomagerhus Ole Nielsen og Mariane Pedersdatter.
Faddere Anders Hansens kone Marie Hansdatter af Has___, ungkarl Lars Olesen og Peder Andersen af Hast __stad , Peder Olesen og pige Margrehe Pedersdatter af Dru_strup
Det kan være at du kender stednavnene. Det gør jeg ikke.
hilsen Grete

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 18-06-05 19:53

Hej Grete.

Dru-strup må være Landsbyen Druestrup. Skomagerhus kan det være Skumpehus?? for der fik de deres første barn og sidste barn. Has eller Hast ved jeg ikke hvad der kan være.

det var ellers fint.

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 18-06-05 19:59

Hej Grete.

Hast kan det være Høsten??

Kommentar
Fra : agerlund

Dato : 18-06-05 21:56

Du har nok ret i Skumpehus, for jeg var ikke sikke med skomagerhus
ligeledes til Druestrup ja nu nå du selv skriver det kan der godt stå
Høsten

Hilsen Grete

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 18-06-05 22:09

Hvis det kan være en hjælp, så her hvad jeg p.t. har om Sønder Dalby Sogn:

Druestrup    Druestrup (DK) Sønder Dalby Sogn, Fakse herred, Præstø amt
Druestrup Overdrev   Druestrup Overdrev (DK) Sønder Dalby Sogn, Fakse herred, Præstø amt
Frenderup    Frenderup (DK) Sønder Dalby Sogn, Fakse herred, Præstø amt
Gammelsø    Gammelsø (DK) Sønder Dalby Sogn, Fakse herred, Præstø amt
Holtehuse    Holtehuse (DK) Sønder Dalby Sogn, Fakse herred, Præstø amt
Høsten    Høsten (DK) Sønder Dalby Sogn, Fakse herred, Præstø amt
Jenstrup    Jenstrup (DK) Sønder Dalby Sogn, Fakse herred, Præstø amt
Rode    Rode (DK) Sønder Dalby Sogn, Fakse herred, Præstø amt
Rodegaard    Rodegaard (DK) Sønder Dalby Sogn, Fakse herred, Præstø amt
Rødhøj    Rødhøj (DK) Sønder Dalby Sogn, Fakse herred, Præstø amt
Skovvænger    Skovvænger (DK) Sønder Dalby Sogn, Fakse herred, Præstø amt
Sønder Dalby    Sønder Dalby (DK) Sønder Dalby Sogn, Fakse herred, Præstø amt
Taagerup    Taagerup (DK) Sønder Dalby Sogn, Fakse herred, Præstø amt
Taagerup Overdrev    Taagerup Overdrev (DK) Sønder Dalby Sogn, Fakse herred, Præstø amt
Ullerød    Ullerød (DK) Sønder Dalby Sogn, Fakse herred, Præstø amt
Viverup     Viverup (DK) Sønder Dalby Sogn, Fakse herred, Præstø amt
Viverup Overdrev    Viverup Overdrev (DK) Sønder Dalby Sogn, Fakse herred, Præstø amt
Østerskov    Østerskov (DK) Sønder Dalby Sogn, Fakse herred, Præstø amt
Aas    Aas (DK) Sønder Dalby Sogn, Fakse herred, Præstø amt

Og om Skomagerhus et jeg stort spørgsmålstegn, men der måvære flere steder med dette stednavn:

Skomagerhuse    Skomagerhuse (DK) Bov Sogn, Lundtoft herred, Aabenraa amt

Finder Du eller I mere, så skal jeg gerne forsøge at kombinere ud fra min lille stednavnedatabase.

Med venlig hilsen

Varla

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 18-06-05 22:30

Tak for svaret agerlund.

Men også tol Varla skal der lyde en tak.

Hav forsat en god dag.