/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Kan vi ikke, alle, lave en alliance?
Fra : Franksp
Vist : 442 gange
5 point
Dato : 16-06-05 21:30

Kan vi ikke, alle, prøve at lave en alliance, så KanDu kan opfylde deres målsætning, om at være en vidensdatabase, som vi alle kan ha' glæde af.
Jeg ved, at administrationen på KanDu, gør et stort arbejde, for at vi alle kan være her, og få glæde af, at være her.
Det kunne man jo f.eks. opfylde, ved kun at svare på et spørgsmål, hvis man kan hjælpe.
Efter min mening, kommer der alt for mange "svar" med negativt indhold, og et "etisk" dårligt sprog.
Som sagt, hvis du ikke kan svare spørgeren, positivt, så lad være med at svare. Lad os få KanDu tilbage, som det oprindeligt var tænkt (2-3 år tilbage, hvor jeg kom med).

Hvad synes I om dette?

De venligste hilsener

Franksp

Accepteret svar
Fra : vixen

Modtaget 15 point
Dato : 16-06-05 21:32

God ide !

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-06-05 21:34

Super.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 16-06-05 21:37

Det er da en pudsig ide.
Hvordan kom du i tanke om det ?
Men... OK. Jeg er med.
Gambrinus
(Bare ikke det bliver for seriøst i smalltalk)

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 16-06-05 21:42

Citat
Som sagt, hvis du ikke kan svare spørgeren, positivt, så lad være med at svare.

Må jeg så ikke være uenig med spørgeren eller andre ?

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 16-06-05 21:42

Til Gambrinus

Nej, jeg mener ikke i smalltalk. Der kan vi jo gøre/skrive hvad vi synes, vi vil og alt efter vores egen "etik". Jeg tænker mere på alle de seriøse spørgsmål, hvor "tråden" ender i en dårlig tone. Det synes jeg er ærgerligt. Mest for spørgeren.

Franksp

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 16-06-05 21:47

Jo, jakjoe, men kun hvis du kan gøre det på en "positiv" måde, uden brug af "uetiske/grimme" ord. Man kan sagtens kommunikere sammen, med et pænt sprog. Det er det jeg mener med denne tråd.
jakjoe, her hentyder jeg ikke til hverken dig eller andre personer.

mvh
Franksp

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 16-06-05 21:50

Hej Frank

Det er faktisk det jeg har praktiseret i det sidste år, så jeg er med på idéen. Håber den slår igennem.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-06-05 21:50

Franksp - det er jo ikke altid dem der kommenterer i spørgsmål der laver den negative stemning, jeg har da lige set et eksempel hvor det var spørgeren, der lavede den negative stemning, fordi han ikke kunne lide de kommentarer der kom.

//bentjuul

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 16-06-05 21:56

Kanon godt forslag----meennn, det er desværre nok som at slå vand på en gås

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-06-05 21:59

Citat
Efter min mening, kommer der alt for mange "svar" med negativt indhold, og et "etisk" dårligt sprog.

Efter din mening Franksp ???

Hvis der er nogen der skal gå i rette med nogen ? ...må det da være spørgsmålsstilleren !!!

Hverken din, min eller andres moralkodex

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 16-06-05 21:59

Ja bentjuul. Det har du ret i. I de tilfælde du nævner, har jeg også oplevet. Så fjerner jeg bare "fluebenet" og undlader at svare mere. Hvis spørgeren bliver "grim" i sit sprogbrug, kan han/hun da heller ikke forvente, at vi KanDu brugere ønsker at hjælpe.

mvh
Frank

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 16-06-05 22:08

Til molokyle

Ja, efter min mening, men ellers er jeg ikke enig med dig. Vi bør alle her på KanDu ha' et positivt "moralkodex". Stadig efter min mening. Det bør være rart, at være her, at kunne hjælpe hinanden, uden risiko, for at blive "forulempet/svinet til". Stadig efter min mening. Hvis du molokyle, har en anden mening, så .......

Med venlig hilsen
Franksp

Min tråd, er bare et forslag til en bedre TONE på KanDu. Man kan li' den eller lade være.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-06-05 22:41

Franksp -> Dét du i virkeligheden efterspørger er en Moderator. Jeg ved ikke liiiige om hvorvidt det er i kandu.dk's interesse/intensioner med dette message-board, at der bruges (arbejds-)kræfter på at gå brugerne efter i sømmene med hensyn til dette eller hint ?

Dertil er kategorien : http://www.kandu.dk/dk/emne/20605 oprettet

Skulle der være noget at udsætte over sitet ellers ? ...er det jo bare at skrive til service@kandu.dk

Fejer man for egen dør ? ..er der jo ikke noget at komme efter !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 16-06-05 22:44

God ide Frank,

Vil nok få en del af de Kandubrugere, der som jeg selv efterhånden mest kigger med fra sidelinien , igang igen

Men er bestemt enig i, at "SmalltalK" stadig skal have lov til at være et skørt, useriøst og sjovt rum - hvor der alligevel tit bliver taget meget seriøse emner op midt imellem alt det sjove.

Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-06-05 22:45

TONE er moral ! Jeg tænker etik

Go' ro og orden i gellederne kan jeg godt følge dig i, men hvem skal være tambourmajor ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 16-06-05 22:47

->> Molo, det skal du da, hvem ellers???

Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-06-05 22:52

I det store og hele er tonen da meget god brugerne imellem, og jeg syntes ikke den er blevet værre end da jeg startede på kandu. De få der ikke kan styre sig i seriøse spørgsmål kan ikke ødelægge tonen på kandu - de typer har altid været her.
Jeg syntes der er meget rart at være her og har ikke brug for alliancer, idet jeg fortsat vil kommentere i spørgsmål på samme måde som jeg altid har gjort.

//bentjuul

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-06-05 22:55

Alliancer : 'lugter' lidt af 'os' mod 'dem' ...og dét bryder jeg mig ikke om

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 16-06-05 22:58

Frank skriver jo netop at alle skal lave en alliance, hvem er det så imod??

Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-06-05 22:59

TheRipley -> Spørg Franksp !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-06-05 23:01

jakjoe's : http://www.kandu.dk/dk/spg/69059#743162

..og

bentjuul's : http://www.kandu.dk/dk/spg/69059#743212

indlæg, kan jeg helt tilslutte mig.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 16-06-05 23:02

Frank: Spørgsmålet er hermed sendt videre

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 16-06-05 23:06

En alliance er på vej http://www.kandu.dk/dk/spg/69059#743218

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-06-05 23:08

jakjoe ->

= : - %
= % - )

= </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 16-06-05 23:16

Næh, vi kan ikke alle lave en alliance..... Vi er (gudskelov) forskellige og har helt forskellige normer for, hvad der er passende sprogbrug i forskellige situationer.

Jeg synes, det er pragtfuldt med alle de forskellige meninger, og at folk engagerer sig i deres svar. De der bliver FOR engagerede, FOR fjollede eller rammer FOR meget ved siden af, dem kan man da bare surfe hen over... JEG vil i hvert fald nødig undvære nogen, eller lave nogen om...

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 16-06-05 23:17

TheRipley, ikke nogen bestemte personer, bare os alle.

Jeg smutter i seng nu. Min kære mor døde i lørdags, efter meget kort tids sygdom, og jeg skal til hendes bisættelse i morgen i Hillerød (jeg bor i Odense). Min mor var det bedste i verden. Det er svært at midste sin mor. For et år siden, dødede min mindste lillebror, så nu er jeg den ældste i den generation. Min far dødede for mange år siden. Nu har jeg kun én lillebror tilbage.
Det er underligt
Jeg vender tilbage til tråden, senest på lørdag.

Tak for nu, og godnat

Franksp

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 16-06-05 23:24

Frank, det gør mig ondt, det må være så svært, håber du klarer dig rimeligt igennem i morgen.

Vil også sige godnat nu, jeg skal til translokation i morgen med min skrækkelige/vidunderlige søn, der lige er blevet student.

Men Birgitta, hvorfor surfe over nogen, det virker så ligegyldigt, er det så ikke bedre at gå ind i en dialog med dem du ikke er enige med??

Nå - det må være op til dig.

Sov godt, Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-06-05 23:30

..'os alle' vil også gå på puden 0

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 16-06-05 23:34

Det gør mig ondt for dig Frank, --jeg mistede selv min mor sidste sommer. Jeg er ikke ovre det endnu. Og min storesøster døde et års tid før. Jeg har også kun én søster tilbage nu. Min mor nåede at overleve 3 af sine børn.....
Det er nok noget af det sværeste i verden, at miste sine forældre, -eller sine børn. Uanset alder.
Jeg håber, du får en god oplevelse i morgen, -og at du opdager, at du stadig har familie tilbage...

Ripley, du kender mig ikke, hvis du tror, jeg surfer hen over dem, jeg er uenige med. Næ, det var mere de der tåbeligheder og fjottede bemærkninger, der kan få mig til at rynke panden og undlade en kommentar..

Men sovgodt, allesomen...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-06-05 01:05

Ser lige denne tråd, som handler om alliance på kandu, hvorfor så blande sorg og krise ind i spørgsmålet.

Der er jo oprettet et til det samme

http://www.kandu.dk/dk/spg/68771

Alliance bliver der ikke på kandu.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-06-05 01:30

Gentagelse fremmer forståelsen siges der, men bliver lidt trivielt i det lange løb.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-06-05 01:35

Hov.. glemte det med FrankSp's "alliance". Sikke noget vrøvl efter min mening. Jeg er helt enig med Molo. Glem det.

Det stinker, som Molo skriver, af.... nogen mod nogen andre, og hvis alle brugere var i "alliancen" var der jo ingen grund til at ha' den.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-06-05 10:39

Citat
"Kan vi ikke, alle, lave en alliance?"

Tro på Gud, men lås din bil!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-06-05 11:50

Vi kan alle, når ignorerknappen kommer, lave en alliance med den.

Godkendelse af svar
Fra : Franksp

Dato : 17-06-05 21:26

Tak for svaret vixen.