/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Fotovogne, man kan ikke vinde en retssag~
Fra : lallevaerk
Vist : 4990 gange
200 point
Dato : 16-06-05 19:44

Det her er en lidt anderledes historie om de forbandet fotovogne, som er en ekstra skat, og ikke nogetsomhelst andet. Vi lever i et overvågningssamfund, langt værre end USA, som mange dansker ynder at kalde et Big Brother samfund.

For et halvt år siden fik min eks en bødetilkendegivelse ind af døren, 3000 kr samt betinget frakendelse, samt et lille nydeligt billede. Hun havde lånt bilen ud den dag, til en MAND, og nægtede at opgive navnet på føreren til politiet. Hun modtager så en bøde på 500,- og regner med det er i orden. Pludselig en dag får jeg en tilsigelse fra politiet, som den autoritetstro idiot man er, troppede jeg op og skulle sige om det var MIG der var på et billede i HENDES bil. Det sagde jeg selvfølgelig nej til, jeg har min egen bil og snakker ikke med eksen mere end højest nødvendigt, hvorefter betjenten siger: Det kunne da godt LIGNE dig? Det synes jeg ikke det gjorde overhovedet og troede han tog pis på mig, dog er der lighedtræk vi er begge kortklippede!, men der hører ligheden også op! Jeg forklarede ham så at mig og eksen ikke ligefrem er bedste venner, og at hun aldrig ville låne mig bilen, samt at jeg kunne dokumentere at jeg havde været på arbejde på tidspunktet hvor billedet blev taget. Han siger at det så må være retten der bestemmer, og det regner jeg selvfølglig med blot er en lille irritation for mig, da jeg skal til at ta fri til det. Det ER ikke mig på billedet, og det ved JEG og det ved min EKS, men hun er sgu ligeglad, hun vil beskytte hvem helvede det så end er på billedet, samtidig kan hun "ramme" mig.
Her i går kommer jeg så kørende i mine egne tanker, og ...PAF....så bliver jeg taget af den F!%&&%&/&!!! fotovogn!
Jeg beslutter at køre hen til ham, jeg ved at vognen automatisk registerer og MED DET SAMME konfiskerer eller godkendet den kontrol den lige har foretaget. Jeg spørger betjenten hvad han måler mig til, han siger så 76, hvorefter jeg forklarer idioten at det umuligt kan passe, da vejen jeg kom fra var 120 meter væk, og at min 1.4 diesel ikke er en ferrari. Han hidser sig op, spørger om mit navn, hvorefter jeg med meget upænt dansk forklarer ham at han kan skride ad helvede til, og at han INTET navn får ,før han fortæller mig om jeg er registreret eller ej! For hvis jeg ikke er registreret, så vil jeg sgu da ikke give ham mit navn. Han bliver helt vild, står nærmest og ryster, og råber om jeg godt ved at han er ploitimand, hvorefter jeg forklarer ham hvad JEG mener han er.....Nå sumsamarum, efter lidt råberi kan jeg godt se at jeg er på skideren, giver ham mit kørekort, hvorefter jeg kører på arbejde. Jeg modtog så en bødetilkendegivelse idag, UDEN billede!!!!! DVs at hvis jeg havde holdt min store kæft og accepteret at betale den ekstra skat som de f%&&//( fotovogne er, så var jeg sluppet med 0 kr istedet for nu 2000, da jeg ikke regner med at mit ord i en ret vejere tungere end hans, og da jeg ikke ved om fotovognen sletter en ubrugbar registrering, hvilket betyder at det er hvad han husker jeg kørte ,mere end laseren?
Nå, den må jeg nok æde, men det har alligevel gjort mig nervøs, er der nogen der har hørt om lignende sager, om folk der er blevet trukket i retten, og som skal bevise at det ikke er dem der har ført vognen? Jeg har vist billedet til alle mine venner, ingen af dem synes det overhovedet ligner mig, men det gør mig nervøs at politiet ALTID vinder, og at systemet ikke kan slås, hvis først det har besluttet sig for det ene eller andet.
Har været igennem en lang sej forældremyndighedssag og har mistet alt tro på at systemet fungerer!!!!

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 16-06-05 19:58

Fik du luft for dine frustrationer ? Og fik du det bedre ?

Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : upyoursmate

Dato : 16-06-05 20:01

Det lader til at dit temperament fører dig i unåde og problemer. Som du selv skriver "hvis jeg havde holdt min store kæft og accepteret at betale den ekstra skat som de f%&&//( fotovogne er, så var jeg sluppet med 0 kr istedet for nu 2000" Måske det i mindre grad er systemets skyld end det er din egen. Måske du osse skulle lade være med at køre rundt i dine egne tanker, når du sidder bag rattet. Nuvel, det er bare mn mening.

Mvh. U.

Kommentar
Fra : lallevaerk

Dato : 16-06-05 20:10

Hold da kæft, hvor er det her forum fyldt med selvhøjtidlige og selvretfærdige fjolser. I er ynkelige. Kom med at konstruktivt svar, eller har jeres liv så lidt mening at I skal lege "politimænd" bag en skærm, bare for at få tiden til at gå? YNKELIGT.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-06-05 20:12

lallevaerk, er det beskrivelsen på din person?

Kommentar
Fra : lallevaerk

Dato : 16-06-05 20:15

nej, det er beskrivelsen din kone gave mig om din person, dine svar og dine manglende evner.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-06-05 20:16

farvel med dig

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-06-05 20:18

Citat
DVs at hvis jeg havde holdt min store kæft og accepteret at betale den ekstra skat som de f%&&//( fotovogne er, så var jeg sluppet med 0 kr istedet for nu 2000

Den forstår jeg ikke hvad du mener med.

Men til den første sag om eksens bil.
For det første er det sådan, at der normalt ikke sendes bødeforlæg ud af den art (fra foto), medmindre billedet er så godt, at personen kan identificeres uden de store problemer.
De skulle som regel blive sorteret fra.
Og hvis du kan dokumentere og har vidner på, at du var på arbejde, kan du jo ikke dømmes for at have ført bilen.
Og jeg har også lidt svært ved at se det logiske i, at politiet uden at skulle have fået at vide det var dig der sad bag rattet, uopfordret skulle henvende sig og sige det er dig på billedet.
Og selv om din eks ikke vil sige hvem det er, har hun til en hver tid pligt til at oplyse, hvis det ikke er dig, når du nu skal i retten med det.

M.h.t. den nye bøde, er det ikke noget krav, at en fartbøde skal følges af et foto.
Og synes det lyder mærkeligt, om et bødeforlæg skulle komme allerede dagen efter.
Sikker på, det ikke stammer fra en kontrol du bare ikke har opdaget, for længere tid siden

Pengemaskine ??
Tjae måske nok, men regler er jo til for at følges, ellers må man betale ved "kasse 1"

mvh dova

Kommentar
Fra : lallevaerk

Dato : 16-06-05 20:24

Tak for svaret, jeg blev blitzet mandag, ikke igår, sorry. Jeg spurgte også hvordan jeg kunne kædes sammen med min eks´bil, og fik at vide at der er ansat en pensioneret betjent 8 timer om ugen, som løser disse opgaver. Hvis der er en der ikke vil oplyse om fører, så sidder han og sender tilsigelser ud til familie, omgangskreds o.lign. Jeg har et barn med min eks, så jeg betragtes åbenbart som "nærmeste". Jeg mente at havde jeg holdt min kæft, var fotoet jo aldrig registreret, og at fordi jeg ikke bare kørte videre fik betjenten jo navn og adresse.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-06-05 20:30

Jamen så må du jo bare i retten og dokumentere, at det ikke kan være dig på det billede.

men jeg har alligevel aldrig hørt, at der bliver sendt tilsigelser til pårørende, men det er ofte pensionerede politifolk der passer fotovognene.

Og jo, 'gu må det da være frustrerende at få en fartbøde, og ofte synes man, at fartbegrænsningerne er latterlige, men sådan er loven jo skruet sammen.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 16-06-05 20:30

Hvad er egentlig dit spørgsmål. ?
Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : lallevaerk

Dato : 16-06-05 20:40

Om andre har været ud for noget lignende, og om man stole på at systemet virker.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 16-06-05 20:44

Ok.
1.Nej. Jeg har ikke, og kender ingen, der har oplevet det du beskriver.
2.Ja, det tror jeg på at vi kan.

Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 16-06-05 20:47

Glemte lige:

Det nok også muligt selv at forplumre en sag, så den kommer ud af kontrol. (læs din kontrol)

Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Accepteret svar
Fra : Franksp

Modtaget 210 point
Dato : 16-06-05 20:48

Hej lallevaerk

En af mine venner er "strisser". Han har givet mig et godt tips. Du kan jo nok ikke bruge det nu, men jeg vil fortælle det alligevel, da det virker. Det ved jeg, da jeg selv prøvede det i februar måned i år.

Jeg kørte for stærkt, en sen aften, kl. ca 22:00 - bælgravende mørkt, på en af indfaldsvejene her i Odense. Jeg så det røde blink, men troede ikke det ville blive til noget, da det, som sagt var bælgmørkt. Så det tog jeg mig ikke af. Pludselig en dag, lå der en besked fra Odense politi. Jeg tænkte satans. Åbnede brevet, kunne godt se, at billedet var af mig. Jeg talte med min strisser-ven om det. Bøden stod til kr. 1.500,-. Han anbefalede mig, at nægte, at det var mig på billedet. Så det gjorde jeg. Han fortalte, at jeg så ville blive indkaldt i retten. Når jeg så blev præsenteret for billedet, og havde kikket på det, måtte jeg jo indrømme, at det var mig. Det ville give en bøde på kr. 500,00, fordi jeg i første omgang havde nægtet.

Jeg var i retten her først i juni måned, og gjorde som han sagde. Jeg fik en bøde på kr. 500,00. Da man/politiet ikke kan gi' 2 bøder i samme sag, slap jeg med de kr. 500,00 i stedet for kr. 1.500,00. Sparede kr. 1.000,-

lallevaerk, så ved du det til en gang, hvis du skulle komme ud for det

De venligste hilsener

Franksp

Kommentar
Fra : lallevaerk

Dato : 16-06-05 20:48

Tak, tænkte nok der lige kom en mere.

Kommentar
Fra : lallevaerk

Dato : 16-06-05 20:48

Tak, tænkte nok der lige kom en mere.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-06-05 20:48

Ja det er noget lalleværk.
Lalleværk at du i det hele taget vil leve i et Big Brother samfund.
Lalleværk at du tog fri fra arbejde, og ikke aftalte en anden tid til tilsigelsen.
Lalleværk at du ikke ringer til politiet og spørger om hvad den tilsigelse drejer sig om, og at de bare kan stævne dig.

Tilsigelse sker med mindst aftens varsel. Retten kan dog fastsætte andet varsel eller pålægge sigtede at møde straks. Tilsigelsen skal indeholde oplysning om sigtelsens genstand. Udeblivelse kan kun medføre retsvirkninger, hvis tilsigelsen er lovlig forkyndt og indeholder oplysning om virkningerne af udeblivelse.

Lalleværk at du kører rundt i dine egne tanker, og ikke holder øje med speedometeret.
Lalleværk at du kører rundt i en dårlig bil der ikke kan accelerere.
Lalleværk at du ikke har en Ferrari, men kører rundt i en udtjent 1,4 disel uden turbo.
Lalleværk at du alligevel kørte så stærkt over krydset at bilen ikke behøvede at accelerere extra.
Lalleværk at du har en ex. du har gjort dig uvenner med.
Lalleværk at du har en ex. der har en ex. der kalder sig Lalleværk.
Lalleværk at din ex. ikke vil fortælle hvem det er der kørte.
Lalleværk at du afbryder en embedsmand i hans arbejde.
Lalleværk at du ikke vil fortælle hvem du er.
Lalleværk at du syntes politimanden er idiot.
Lalleværk at du siger til ham at han er idiot.
Lalleværk at du forklarer ham at han kan skride ad helvede til.
Lalleværk at du ikke tror på du kan vinde en retsag, og at det i stedet bliver exèn der får bøden.
Lalleværk at du hidser dig sådan op over at man skriver lalleværk, når du nu selv kalder dig det.
Lalleværk at du har for højt blodtryk.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : lallevaerk

Dato : 16-06-05 20:52

Tak for det Franksp!

Palle? Er det lille Palle? Det tror jeg. Han laver sgu også noget lalleværk, så det må være dig.

Godkendelse af svar
Fra : lallevaerk

Dato : 16-06-05 20:56

Tak for svaret Franksp.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-06-05 21:01

Nej det er noget lalleværk at kalde mig lille Palle, jeg hedder store Palle.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 16-06-05 21:14

Yderst seriøs tråd. Hvis du fremover vil spørge nogen om noget, så hold en urban tone. Bare et godt råd. Det gælder forresten alle vegne.

Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : lallevaerk

Dato : 16-06-05 21:22

Store Palle? HAHA..Det må være hos vægtvogterne de kalder dig det, for ifølge din kone hedder du LILLE Palle.

Ibisa? Luk nu røven med dine sure opstød, det er sådan nogle selvhøjtidlige nørder som dig, der konstant leger "betjente" i diverse tråde. Kan du eller din med-nørder ikke svare på indlæggene uden at komme med skadefro og sure opstød, eller er har i så mange taberkomplekser at den eneste måde i kan forherlige jer selv på, er at ødelægge alle indlæggene, så det kommer væk fra det egentlige emne?

Det er sgu da ynkeligt, men det kan i selvfølgelig ikke selv se.....og kom så med skytset, du må ferne få det sidste ord, for det beviser hvilken idiot du er. Get a fucking life!

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 16-06-05 21:23

Takker også Frank, vil gemme dit råd og give det til min søn og hans venner, når de bliver fotograferet og klappet med en fart på 53, hvor der er 50 km. zone.

Han var RASENDE, knægten, han er bestemt ikke typen, der kører for stærkt, han har en gammel bil, der slet ikke kan køre stærkt.

500 kr. at betale ved kasse 1.................F***, så er prisen jo den samme

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 16-06-05 21:28

Lallevaerk.

Tak for dit indlæg og slut herfra
Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : lallevaerk

Dato : 16-06-05 21:29

Der kan du selv se, du kunne ikke lade være.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-06-05 21:59

[hør]