/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Ansøgning / Spørgsmål
10  Rellom 70
Forsvaret!
Fra : Dirty_joker
Vist : 8603 gange
50 point
Dato : 16-06-05 15:09

Hvis man gerne vil melde sig til friviligt til militæret hvor er det muligt og skal man stadig til undersøgelse hvis man melder sig? Har ikke kunne finde noget på deres hjemmeside www.forsvaret.dk ...

Håber i kan hjælpe..

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 16-06-05 15:18
Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-06-05 15:43

Ja, du skal under alle omstændigheder til lægeundersøgelse. Du skal også kunne bestå en fysisk test (de vil ikke ansætte svæklinge). En skriftlig prøve kommer også på tale for at finde ud af om du er mentalt rask og egnet til at blive soldat.

Kommentar
Fra : Dirty_joker

Dato : 16-06-05 15:49

Skal man til skriftlig prøve når man skal aftjene sin værnepligt?
Hvad går den ud på?
Altså skal man skrive stil eller hvad arne?

Kommentar
Fra : upyoursmate

Dato : 16-06-05 15:55

Enhver idiot kan blive soldat - altså hvad de der skriftlige prøver osv. angår (Selv Arne har været inde og springe, sågar gjort karriere!) Fysisk er det jo noget andet...

Mvh. U.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-06-05 16:01

Nej til værnepligten mener jeg ikke der er nogen skriftlig prøve, men hvad ved jeg, har aldrig været på session. Jeg meldte mig frivilligt som Konstabel i 1972. Men der var forskellige skriftlige prøver. Idag vil man sikkert blive udsat for en af disse 'Personligheds-tests'. De vil sikkert også teste om du kan regne, læse, stave o.s.v. Det er heller ikke uden betydning om du er i stand til at forstå et stillet spørgsmål/ordre! Men det afhænger sikkert også af, hvad du søger ind som. Som frivillig søger man enten ind i en speciel type job, og så vil de teste om du er egnet til det, eller også søger man bare ind og så vil de teste alt for at finde ud af, HVAD de kan bruge dig til.

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 16-06-05 16:35

Du skal godkendes på session, og på sessionen får du også mulighed for at melde dig til frivillig aftjening af værnepligt.

arne.jakobsen ved igen ikke hvad han fabler om, fysisk undersøgelse består i en helbredsundersøgelse og der er masser af svæklinge der bliver ansat i det danske forsvar, en del af værnepligttiden er basseret på at få disse svæklinge i form, det er kun hvis du søger special tjeneste, eller ansættelse som konstabel at du skal til en decideret fysisk optagelsesprøve.

Sessionen er tildels en skriftlig "prøve" en såkaldt intelligenstest der skal afsløre din evne til at tænke logisk, meget lig den slags tests du kan finde på www.mensa.dk
Derudover er der en lægeundersgøgelse, herunder syn og hørelse, og til sidst skal du så foretræde en kommision der i løbet af 2 minutter skal afsløre om du er rablende sindssyg, du får herefter lov til at trække et nummer og sluttelig kan du oplyse at du ønsker at melde dig frivilligt.

Flere oplysninger kan du finde på nedenstående link, men husk: Det hele starter med at du skal på session, som du automatisk bliver indkaldt til

http://forsvaret.dk/fvr/

Kommentar
Fra : Dirty_joker

Dato : 16-06-05 16:39

Hvad hvis man er platfodet?
Ka man så ikke kom ind? Det har jeg hørt noget om..

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-06-05 16:42

Backtee -> Nu spørges der jo netop IKKE om værnepligt, men om Frivillig tjeneste. Jeg ved udmærket hvad jeg taler om. Man kan melde sig til Frivillig tjeneste FØR man bliver indkaldt til session. Lad du være med at overbeskide folk der har check på hvad de taler om. Det er IKKE klædeligt.

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 16-06-05 16:49

arne->
Hvis man søger ansættelse som konstabel og ikke har været på session så er sessionsprøverne en del af en todages optagelsesprøve.

Jeg har gjort tjeneste i det danske forsvar siden 1987, så mon ikke jeg har et begeb om tingene?

Så ingen tjeneste uden session

Dirty_joker platfodethed ka nvære et problem, men jeg er ikke overbevist om at det autoamtisk betyder udelukkelse, det linke jeg har lagt længere oppe kan give dig svar på alle spørgsmål

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-06-05 16:52

Backtee -> Hvor skriver jeg at man IKKE skal bestå de alm. sessionsprøver? Jeg bruger bare ikke selve ordet, men pensler det lidt ud istedet.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-06-05 16:53

P.S.: Jeg har iøvrigt heller ikke påstået at du IKKE har begreb om tingene.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 16-06-05 21:56

Citat
Hvor skriver jeg at man IKKE skal bestå de alm. sessionsprøver?

Det gør du i dit indlæg Dato : 16-06-05 16:01

Du skriver du har været frivillig konstabel, men at du ALDRIG har været på session!!

Don't mess it up AJ! ..Jeg er blot nysgerrig efter at vide, hvordan det hænger sammen?!..

Det nytter jo ikke noget at udtrykke sig udførligt,
hvis ikke man udtrykker sig klart..

Jeg finder din kommentar 16:01 både misvigende/forvirrende, set i forhold til hvad du skriver ang. en lægeundersøgelse og fysisk test i din kommentar 15:43?!?- og det er sikkert også det Backtee har gjort!

Så måske du vil være så venlig at fortælle, hvordan man bliver frivillig i forsvaret UDEN at skal på session?! ...blot for overskuelighedens skyld - og for Dirty_jokers

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-06-05 22:02

Creamy -> Du kan ikke læse. Jeg skriver at jeg ikke har været på session. IKKE at jeg IKKE har gennemgået de alm. sessionsprøver.

OK. Jeg forklarer: Session er der hvor man automatisk bliver indkaldt p.g.a. at man har nået sessionsalderen.
De alm. sessionsprøver er PRØVERNE. Dem bliver man også udsat for selv om man søger frivillig kontrakt FØR man når sessionsalderen.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 16-06-05 22:11

Jamen så forstår jeg ikke, at Backtee der har gjort jeneste i det danske forsvar siden 1987 skriver:

Citat
Så ingen tjeneste uden session

Og så lige den her AJ! ..Der er ingen grund til at skrive jeg ikke kan læse. Du ved jo udmærket godt, at jeg kan læse, og i stedet kunne du have skrevet: "Ok, mine indlæg kunne måske misforståes, så jeg prøver at forklare det på en anden måde"

Det er slet ikke så svært AJ. Det kræver blot lidt øvelse!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-06-05 22:18

Creamy. Du har stadig ikke lært noget. Dette er ikke en smalltalktråd hvor du bare kan vade ind og påbegynde en debat efter dit eget hovede. Det er et seriøs spørgsmål under emnet Ansøgning.
ALTSÅ igen igen: Lær at holde dig borte fra trådene hvis du ingen vedkommende kommentarer har.

Om kommentarerne fra mig er brugbare eller ej, er 100% op til spørgeren at vurdere, hverken dig eller andre.

Spørgeren spørger IKKE: Hvad mener I om Arne.jakobsens kommentarer. VEL?

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 17-06-05 07:45

Skal vi ikke lukke den og så konstatere at session er en betegnelse for de prøver og undersøgelser en kandidat skal gennemgå for at konstatere om vedkommende er egnet ti lat gøre tjeneste i det danske forsvar, og hvadenten ma nbliver indkaldt på session, eller foregriber begivenhedernes gang ved at melde sig frivilligt, så skal prøverne gennemgåes.

En anden ting er at i 1972 var det muligt at melde sig som konstabel fra det fylædte 16 år, og altså på den måde komme i forsvaret før den normale sessionsalder var opnået.
om arne har været på session eller ej er jo semantik, idet session som nævnt er en betegnelse for de prøver/undersøgelser der foretages og ikke for det at blive indkaldt til en konkret sessionsdag

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-06-05 09:57

Altså har arne været på session. Han har blot IKKE været klar over det!!

Til arne.
En anden gang så vil det klæ' dig at svare på, hvordan tingene forholder sig i nutiden..Du kan jo heller ikke forvente at f.eks skolebørnene går i skole om lørdagen, fordi det forholdt sig sådan i 1965..

Hvem der har lært noget i denne tråd?! ..Tja det må jo så være dig arne!
Du blev nemlig klar over, at du rent faktisk har været på session i 1972*SS*

Citat
men hvad ved jeg, har ALDRIG været på session. Jeg meldte mig frivilligt som Konstabel i 1972. Men der var forskellige skriftlige prøver.

De prøver/undersøgelser du gengang gennegik arne, var altså de samme prøver/undersøgelser som du ville være blevet udsat for, hvis du var blevet indkaldt til en konkret sessionsdag... Nu ved du det!

Og så lige til slut. Jeg vader ikke ind og påbegynder en smalltalk, men spørger dig PÆNT om du vil forklare dine rodede kommentarer, så drop du bare dit piveri!!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-06-05 15:46

Vil det sige, at man ikke kan blive ansat i forsvaret, hvis man ikke kan regne, læse, stave - forstå et stillet spørgsmål/ordre! - ikke er mentalt rask??

Interessant viden, som gir stof til eftertanke.......

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 04-07-05 08:28

dirty_joker

Har du fået besvaret dit spørgsmål?