/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Vectra A, Ombygning til automatgear.
Fra : peter_hundeboel
Vist : 411 gange
200 point
Dato : 16-06-05 11:14

Jeg overvejer at ombygge en Opel Vectra A, 2,0i til automatgear. Hvor meget vil dette indebære? Vil det kræve, at jeg ombytter hele ledningsnettet? (der er en seperat styreboks til automatgearet, og jeg vil regne med at den skal forbindes til motorstyringen).

Hvis der er nogen, der har en Vectra A, 2,0i aut. til salg med godt karosseri og danske papirer, er jeg også interesseret.

Jeg håber der er nogle af jer, der stadig kender "detaljerne" på den "gamle" bil. På forhånd tak.

Forklaring.
Jeg har købt en Opel Vectra 2,0i aut. 89', der er importeret fra Tyskland. Forhandleren jeg har købt bilen fra, har på trods af lovning ikke fremskaffet det tyske farbrief, og mine valg er: at bøvle med forhandleren for at lade handlen gå tilbage eller at bruge bilen, der er i perfekt stand, som donorbil til at gøre en dansk vectra køreklar (og spare afgiften).

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-06-05 16:30

Jeg har selv haft en Vectra A 1990 1,8i og i den var alt forberedt. Automatgear har jeg dog ikke prøvet men mon ikke også det er der.

Jeg satte servo, abs bremser, motorantenne og hvad ved jeg og alt var forberedt. Plug and play.

Kommentar
Fra : silas

Dato : 20-06-05 22:19

hej

jeg ville ikke bygge en så gammel bil om da der er en del ting som skal laves om bla bremserne.
have selv en bmw som jeg fik lagt en ny motor i og ville da gerne have haft en aut.gearkasse mont.men det var alt for omfattende.
Køb hellere en bil der er født med aut.

Claus
Citroen Xantia 3.0 aut