/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
ikke installere program og Install Shiel~
Fra : HansJensen41
Vist : 530 gange
50 point
Dato : 15-06-05 17:31

Forsøger at installere en gammel version af Micrografx picture publisher på en fremmed bærbar med xppro og mso2k.
Den vil ikke.
Under Programmer ligger der to, der hedder Install Shield.
Jeg kan ikke finde ud af, hvad de er til. Er det noget, nogen har lagt ind en gang for at undgå at der blir lagt snavs eller kopiprogrammer ind? Og er det ok at fjerne dem.
Er office 10 det samme som officeXP
Undskyld, men jeg har tilsyneladende kun 50 point at gøre godt med.

Accepteret svar
Fra : hcma

Modtaget 50 point
Dato : 15-06-05 19:08

1. kommer der en fejlmelding under installering?
2. Vedr. Install Shield: nogle programmer benytter Windows Installer og andre deres eget Install Shield til installering.
lad dem være (de skader ikke)
3. MS Office 10 = MS Offixe XP / Office 9 = Office 2000 / Office 11 = Office 2003

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-06-05 19:20

Det er måske et spørgsmål om Micrograf kan køre under XP

Kommentar
Fra : per0702

Dato : 15-06-05 21:03

Kun et lille bidrag, min Micrografx køre udemærket under XP home versionen og under Windows 2000.
Mit program hedder Micrografx Suite 2 og er temmelig gammelt.
Det er normalt installeret med original cd'er.
Bare til oplysning.

Godkendelse af svar
Fra : HansJensen41

Dato : 18-06-05 17:56

tak allesammen. Det viser sig, at harddisken kun er på 6,02 GB med 263 mb tilbage. Så er det nok derfor det ikke var muligt at installere Micrografx. Jeg har med blævrende hjerte smit en masse programmer ud, som jeg kunne se var den forrige ejers, og lavet en gedigen diskoprydning og-alt-det-der.
Micrografx kører også perfekt på mine egne to pc'er (ME og XPpro, begge slået helt ud, forhåbentlig kun midlertidigt), men de er også nogle store bamser. Denneher er altså herefter kun en officemaskine.
Jeg gir mine få points til hcma, og be'r jer andre vente til jeg kommer så meget op i omdrejninger, at jeg kan boltre mig på listen og igen samle points til uddeling.