/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
frk. fidus
Fra : miritdk
Vist : 628 gange
200 point
Dato : 14-06-05 18:02

ved du hvad en ekstern blitz er ????

Accepteret svar
Fra : frk.fidus

Modtaget 210 point
Dato : 14-06-05 18:04

jubiiii.....
det ved JEG!!!

mig mig mig!!!!

Men tror nok du mener slave flash ik? Og trådløs??? For det er sådan en der går af når den registrerer en anden blitz. Det sker så til gengæld så hurtigt at øjet ikke når at opfange forskellen. Sådan én har jeg....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-06-05 18:05

fungerer den med et digital kamera ?????????

Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 14-06-05 18:07

jep

Godkendelse af svar
Fra : miritdk

Dato : 14-06-05 18:07

Tak for svaret frk.fidus.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-06-05 18:22

En ekstern blitz er en "ikke indbygget blitz".
En ekstren blitz behøver ikke at virke som slave blitz men henter kontakten fra en holder på camera eller stik på camera.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-06-05 18:24

var nu en slave jeg mente Eyvind - du ved jeg har jo sådan en ualmindelig god forstand på de ting ikke

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 14-06-05 22:22

Obs - pas på med hvilken slaveblitz du vælger. Den skal passe til dit digital kamera.

Visse modeller af slaveblitz kan blive udløst på et forkert tidspunkt, alt efter om den udløses ved først eller anden blitz udladning.
Mange digital og kompakt kameraer udsender 2 x blitz, for at modvirke røde øjne - så inden du køber, bør du kontakte en fotohandler for at få den korrekte slave blitz.

Jeg har selv 2 slaveblitz, som desværre kun virker sammen med et at mine digital kameraer.

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-06-05 22:26

tak for rådet IBM760