/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
tilknyttet program
Fra : tovelizzie
Vist : 478 gange
50 point
Dato : 14-06-05 17:56

hejsa
jeg har et problem med filer -og får denne meddelse når jeg vil åbne
denne fil har ikke et tilknyttet program , der kan udføre denne handling -
opret en tilknytning i mappeindstillinger i kontrolpanel
men hvordan gør jeg og hvad er en tilknytning-
håber nogen kan hjælpe mig - på forhånd tak , tove

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-06-05 18:08

Når du højreklikker på filen i Stifinder er der et punkt der hedder egenskaber. Prøv det så kan du se filens fulde navn, altså fornavn.efternavn. En Word-fil hedder f.eks navn1.doc. Efternavnet kaldes extention og fortæller hvilken type fil der er tale om. For hver filtype skal systemet vide hvilket program det skal bruge for at åbne filen. Fortæl hvilken extention din problemfil har. Så kan vi komme videre.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-06-05 19:08

Det er en system-fil der benyttes af Windows Media Player. Den skal du ikke åbne. Bare lad den/dem ligge. hvor de er. WMP gør brug af dem til nogle instillinger. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-06-05 19:57

Rettelse (Sorry) - Det er Videofiler til afspillelse med WMP. Vælg WMP som fast tilknyttet program til denne filtype, så kan du altid afspille dem ved at dobbeltklikke på dem.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 14-06-05 20:13

og så

wmv filer åbnes med mediaplayer

for at gøre så mediaplayer åbner disse filer som standard, så højreklik på een wmv fil og vælg
"åbn med" og sæt flueben i "brug altid det valgte program til........................"

>>aj du forveksler med vxd filer.
se her

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;308464

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 14-06-05 20:17

Hej prøv "SØG" efter filen, HELST HELE NAVNET,,,,der kan du se hvad fil DET ER,,,,, er det en du ikke har brug for så slet den,,,,ellers højreklik på egenskaber, og åbn med,,,, der kommer flere muligheder,,,

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-06-05 20:17

Højreklik på din fil>åbn med>vælg program>find det program der kan åbne filen.
Du skal ikke sætte hak i "brug altid dette program....." før du er sikker på at det er det rigtige program til at åbne den type fil.

Men hvad hedder filen til efternavn.
eks.:
abc.txt
abc.doc
abc.jpg

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 14-06-05 20:22

Du kan altid ændre program til at åbne filtyper med,,,,, bare du går ind under egenskaber,,, og ændrer det