/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java / Spørgsmål
10  mccracken 320
Hvordan åbner jeg nyt vindue i java?
Fra : nanadowa
Vist : 775 gange
50 point
Dato : 13-06-05 23:49

Hvad skal jeg skrive for at få min kode til at åbne det web-site jeg linket til i et nyt vindue?

Java eks.:
   ['Links', null, null,
      ['Rikke Rohdes web-site', 'http://www.rikke-rohde.dk'],
      ['Start', '../index.html'],

Se menuen på http://www.artgarage.dk/menu/

Kommentar
Fra : nebis

Dato : 14-06-05 00:03

Java er ikke lige min stærke side, men her er lidt Javascript jeg engang har fået til at virke på min side...

<script language="JavaScript">
function openWindow() {
popupWin = window.open('side.html', '', 'width=500,height=400')
}
</script>

<a href="JavaScript:;" onClick="openWindow()">Åben nyt vindue</a>

Ellers kan man gøre det direkte i html-kode ved:
<a href="http://www.domæne.dk" target=_blank>Åben i nyt vindue</a>
eller ved:
<a href="http://www.domæne.dk" target="mitvindue">Åben i nyt vindue</a>

Kommentar
Fra : nebis

Dato : 14-06-05 00:04

Hov, i forlængelse af det javascript jeg inkluderede ville jeg have sagt, at du evt. kunne bruge det til inspiration og præve at tilpasse det til dit eget program

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 14-06-05 07:08

<a href="http://www.rikke-rohde.dk/" target="_blank">Rikke Rohdes web-site<a>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-06-05 08:41

Ifølge koden:

<!-- items structure. menu hierarchy and links are stored there -->
<script language="JavaScript" src="menu_items.js"></script>

Kode
/*
--- menu items ---
note that this structure has changed its format since previous version.
additional third parameter is added for item scope settings.
Now this structure is compatible with Tigra Menu GOLD.
Format description can be found in product documentation.
*/
var MENU_ITEMS = [
   ['Galleri', null, null,
      ['Billedkunst', null, null,
            ['Billedkunst.htm'],
            ['Netscape 6.0+'],
            ['Mozilla 0.9+'],
            ['AOL 5+'],
            ['Opera 5+']
         ],
         ['Mit afrikanske hus', null, null,
            ['Internet Explorer 5+'],
            ['Netscape 6.0+'],
            ['Mozilla 0.9+'],
            ['AOL 5+'],
            ['Safari 1.0+']
         ],
         ['Rohdes duel', null, null,
            ['Netscape 6.0+'],
            ['Mozilla 0.9+']
         ]
      ],
      ['Skulpturer', null, null,
         ['Internet Explorer 4.x'],
         ['Netscape 4.x']
      ],
      ['Design', 'http://www.softcomplex.com/support.html'],
   ],
   ['Links', null, null,
      ['Rikke Rohdes web-site', 'http://www.rikke-rohde.dk'],
      ['Start', '../index.html'],
      ['Billedkunst', 'Galleri/Billedkunst.htm'],
      ['Forums', 'http://www.softcomplex.com/forum/forumdisplay.php?fid=29'],
      ['TM Comparison Table', 'http://www.softcomplex.com/products/tigra_menu/docs/compare_menus.html'],
      ['Online Menu Builder', 'http://www.softcomplex.com/products/tigra_menu/builder/'],
   ],
   ['Product Demos', null, null,
      ['Traditional Blue', '../demo1/index.html'],
      ['White Steps', '../demo2/index.html'],
      ['Inner HTML', '../demo3/index.html'],
      ['All Together', '../demo4/index.html'],
      ['Frames Targeting', '../demo5/index.html']
   ],
   ['Contact', null, null,
      ['E-mail', 'http://www.softcomplex.com/support.html'],
      ['ICQ: 31599891'],
      ['Y! ID: softcomplex'],
      ['AIM ID: softcomplex']
   ],
];

Præcis som du har gjort det og det virker jo

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-06-05 08:43

UPS...

I et nyt vindue ? Så må jeg lige tøffe selve menukoden gennem og det bli'r ikke før ...efter jeg har fået fri fra arbejde !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : nanadowa

Dato : 14-06-05 08:52

Super - det ser jeg frem til molokyle

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-06-05 11:59

[hør] Om få minutter løber jeg til frokost, men jeg tænkte lige på; står det ikke hér hvordan man gør :

Citat
Format description can be found in product documentation.

For du har vel manualen ???

Hvis ikke det er en 'indbygget' feature kan det godt volde lidt hovedbrud, men som sagt jeg kigger på det til aften

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-06-05 14:17

Jeg har lige haft tid at skimme scriptet : menu.js.

I funktionen :

Kode
// generate item's HMTL
   document.write (
      '<a id="e' + o_root.n_id + '_'
         + this.n_id +'o" class="' + this.getstyle(0, 0) + '" href="' + this.a_config[1] + '"'
         + (this.a_config[2] && this.a_config[2]['tw'] ? ' target="'
         + this.a_config[2]['tw'] + '"' : '') + ' style="position: absolute; top: '
         + this.n_y + 'px; left: ' + this.n_x + 'px; width: '
         + this.getprop('width') + 'px; height: '
         + this.getprop('height') + 'px; visibility: hidden;'
         +' z-index: ' + this.n_depth + ';" '
         + 'onclick="return A_MENUS[' + o_root.n_id + '].onclick('
         + this.n_id + ');" onmouseout="A_MENUS[' + o_root.n_id + '].onmouseout('
         + this.n_id + ');" onmouseover="A_MENUS[' + o_root.n_id + '].onmouseover('
         + this.n_id + ');" onmousedown="A_MENUS[' + o_root.n_id + '].onmousedown('
         + this.n_id + ');"><div id="e' + o_root.n_id + '_'
         + this.n_id +'i" class="' + this.getstyle(1, 0) + '">'
         + this.a_config[0] + "</div></a>\n"
      );

Ser det ud til at det er hér det sner : target="'+ this.a_config[2]['tw'] + '"' : '') hvilket kunne tyde på der findes en parameter du kan indsætte i menu_items.js

..ellers må du blot rette det til : target="'_blank'"' : '') men så tror jeg ALLE link vil åbne i et nyt vindue. Jeg har dog ikke tid at teste det nu, så betragt det blot som et forslag og hvis du ændre noget, så husk at tage back-up af menu.js først !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-06-05 14:24

Ps. Det er altid et stort puslespil at decompilere/rette andre udvikleres scripts. Især når det ikke er noget du selv har lavet og kan dokumentere præcis, hvor i koden du har problemer.

Så du må væbne dig med tålmodighed og regn ikke med at mine råd og rettelser er andet end et 'forsøg' på at hjælpe dig

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : nanadowa

Dato : 14-06-05 16:52

Hej molokyle
Da jeg er absolut nybegynder på html og java området, ja i det heletaget på programmeriengsområdet, (jeg er grafiker og det er første gang det er lykkes mig at bruge noget kode, forstår jeg ikke meget af det kode du sendte sidst. Jeg havde håbet at jeg bare skulle skrive noget alla
['Links', null, null,
['Rikke Rohdes web-site', 'http://www.rikke-rohde.dk'],
['Start', '../index.html'],
og så placere noget alla
target="'_blank'"'
et eller andet sted i linjen ...?
Men hvad og hvor? -jeg fatter det ikke

Jeg sender gerne hele koden til menuen.

Kommentar
Fra : nanadowa

Dato : 14-06-05 16:53

og nej - desværre har jeg ikke nogen manual, det er kode jeg har hentet fra nettet.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-06-05 20:20

Jeg kan da selv downloade koden fra dit link ...også omtalte *.js filer

Ingen problemer dér !

Det er da bare at hente :

http://www.artgarage.dk/menu/menu.js
http://www.artgarage.dk/menu/menu_items.js
http://www.artgarage.dk/menu/menu_tpl.js

[hør] Du har hentet fra nettet ? Hvor ?

Hérfra ...formoder jeg : http://www.softcomplex.com/products/tigra_menu_gold/ ?

Jeg synes du selv skal have lov at læse : http://www.softcomplex.com/products/tigra_menu_gold/docs/

De har også et forum, hvor du kan få løst dine 'små' problemer ...uden jeg skal sidde at vride min hjerne

..hvis jeg havde nogen ?

Sorry nanadowa...

Jeg er i tidsnød grundet 'andre' projekter

Held og lykke

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : nanadowa

Dato : 14-06-05 21:37

Ja koden er hentetn på http://www.softcomplex.com/products/tigra_menu/

Fint nok at du har travlt - held og lykke med dine projekter.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 14-06-05 21:58

Tak

..medens jeg nu er her :

1.) Der er forskel på Java = Et objekt-orienteret programmeringssprog.

og

2.) Javascript et browserfortolket scriptsprog. (Dét du spørger om)

..og fandt du ud af at svaret var : http://www.softcomplex.com/products/tigra_menu_gold/docs/#item_scope ???

Citat
tw

Name of the target frame or window for all item's links some_name - in framed layout pages will be opened in the frame with this name, if there is no frame with such name or if in non-framed layout pages will be opened in newly created window.

Following links will reuse same window.
_self - in framed layout the link will be opened in the same frame where menu appears. In non-framed layout same window will be used for linked documents. This setting is normally used as default target for non-framed layouts

_blank - each link will be opened in the new window

_parent - in framed layout targeted document will be loaded in main window of the frameset, in non-framed layout it is equivalent to _self target

_top - in framed layout targeted document will be loaded in most outer window of the frameset, in non-framed layout it is equivalent to _self target

Du åbner et nyt vindue med tw parameteren, som forklaret på siden.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : nanadowa

Dato : 14-06-05 22:23

Ok - problemet er nok bare at jeg sgu ikke rigtig forstår det tekniske engelsk - så godt -men jeg må vel bare kæmpe neoget mere med det.

Tak for hjlæpen

Kommentar
Fra : nanadowa

Dato : 14-06-05 22:25

Jeg vil gerne godkende dit svar, men hvordan gør jeg nu det - ja helt kvik er jeg jo ikke til det her

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-06-05 08:28

Du klikker på 'Accepter kommentar' hér >>>-----------------------------------------------------------------------------------------^

..over den kommentar du synes hjalp dig bedst på vej

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : nanadowa

Dato : 15-06-05 09:16

Tak for svaret molokyle.