/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Vis udskrift ændret til printer.
Fra : HansJensen41
Vist : 648 gange
200 point
Dato : 13-06-05 21:35

Når jeg klikker på Vis Udskrift kommer denne meddelelse:

Den aktuelle printer er ikke tilgængelig. Vælg en anden printer.

Dvs. at jeg slet ikke kan se vis udskrift. Hvad kan der være sket?
Seriøse svar, please.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 210 point
Dato : 13-06-05 21:38

Har du markeret den tilsluttede printer som standardprinter.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 13-06-05 21:56

slet printer, og søg efter ny hardware.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-06-05 22:36

Hvilket program er det du får meddelelsen i ?

Kommentar
Fra : CaPsen

Dato : 13-06-05 22:38

Afinstaller printeren og installer den igen, og se om det virker!

/CaPsen

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 14-06-05 00:21

hvis du ikke har en printer tilsluttet, kan du ikke se "vis udskrift", da den jo ikke kan se en ikke-eksisterende-printers undskriftsindstillinger

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 14-06-05 00:22

undskriftsindstillinger = udskriftsindstillinger

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-06-05 00:40

"hcma"

Vis udskrift har ikke noget at gøre med om der er en printer.
Jeg kan sagtens vise udskrift selvom alle stik er fjernet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-06-05 00:52

Hmmm - er det i printerbilledet du klikker på vis udskift ?

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 14-06-05 02:52

refi >> har lige checket igen hos mig selv, og "vis udskrift" samt "print with prewiev" er altså væk hos mig, når jeg fjerner printeren.

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 14-06-05 06:47

Hvorfor bruge "Vis udskrift". Hvis du i stedet i zoom-feltet vælger "hele siden", får du det samme billede som i Vis udskrift", men her kan du samtidig flytte rundt på elementerne på siden og på anden måde redigere den. Det kan man ikke i "Vis udksrift".
Men ellers - vælg din printer som "Standardprinter" som ovenfor nævnt.

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 14-06-05 08:23

refi

Det er ikke vigtigt om printeren er tilsluttet, men den skal være installeret.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-06-05 09:57

Ja, men man må vel gå ud fra at HansJensen41 HAR en printer - ellers er der jo ingen grund til at se et udskrift.
Om den er tilsluttet eller ej er da ligegyldig.
Men det må spørgeren jo kunne besvare.
Ligeledes står der intet om i hvilket program det er.

"hcma"
Hvor er det at du ikke kan se "vis ufskrift" blot fordi du fjerner stikkene (eller slukker printer) - du skal jo ikke afinstallere den.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-06-05 11:18

Man kan indstallere en printer uden at den er tilstede (ikke skrive testside)
Man kan arbejde som om printeren er tilstede incl. vis udskrift.
Men printerdriveren skal skal ligge synligt for det program der benytter den.
Filer > udskriv > skriv til fil - gør det muligt at tage filen medsig og udskrive et andet sted.
Jeg bruger det selv i Autocad for jeg har ikke råd til en HP "A0" plotter/printer.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 14-06-05 11:23

Prøv lige at se om den ONLINE ellers gå ind i egenskaber/avanceret

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 14-06-05 11:29

Og et par svar, på nogle af spørgsmålene kunne ønskes, ellers kan vi ikke hjælpe.

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 19-06-05 11:56

Tilgiv at jeg først ser listen i dag, der har været andet i livet end pc'er de sidste dage. En ganske nynykvæstet ankel fx.
Jeg har min gode, gamle HP710C DeskJet sat til, og den arbejder upåklageligt.
I aftes WinUpdatede jeg den lånte bærbare (Dell Inspiron 3500 XPpro og officeXP) med "Vis udskrift"-problemet.

Mine egne to (Compaq presario 5286 med winME mso2k har vist fået virus, jeg kan overhovedet ikke komme ind i den, og bærbare Vega 512 winXPpro mso2k står og venter på en ny blæser, hvis jeg selv tør pille, thi i den ligger ALLE mine data).

Nå: midt under WinUpdate kom en advarsel om, at C-drevet kun var på 6,03 GB og at der kun var 475 mb tilbage.
Ups tænkte jeg. Ud med nogle af forrige ejers underlige programmer.
Det var vist ikke så smart, for da jeg så skulle i gang med noget af al mit overgemte kontorarbejde, kunne jeg ikke åbne noget som helst. Jeg har smidt nogle installationsfiler til officeXP ud, og CD'en befinder sig hos nuv. ejer. Håber jeg rigtignok.
Derfor ved jeg ikke om mit Vis Udskrift-problem har løst sig selv.
Så før nuværende ejer finder officeXP-cd'en, kan jeg ikke svare på alle jeres hjælpsomme svar (og til tider ret skægge indbyrdes diskussioner). Tilgiv en gammel trappesnubler.
Hvordan F. får jeg banket den virus ud af compaq'en ? Jeg har sendt spørgsmålet af sted både til kandu og eksperten, men ingen har svaret endnu.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-06-05 12:03

Det nemmeste er jo nok at installere win igen.
Eller hvis det blot er nogle filer du er kommet til at slette - så kør en winrepair, men begge dele kræver jo installationscden.
Det er nok ret sikkert at "vis udskrift" fejlen stammer derfra.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-06-05 12:04

En "lånt" maskine kan jo have problemet fordi DIN printer ikke er installeret.

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 19-06-05 12:26

Kære refi: Det er officeXP, ikke winXP, jeg har slettet fra, og forhåbentlig har ejeren den rigtige cd.
Min printer er installeret, som jeg også skrev i mit lange svar, og mit opringelige spørgsmål var affødt af, at det lige pludselig ikke var muligt at se vis udskrift.

Jeg humper videre og smider point, når jeg finder ud af, hvis svar, viser sig mest fyldestgørende, og det kan jeg jo først afgøre når jeg har fået office op at køre igen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-06-05 12:39

Sorry - men du snakkede selv om winupdate.
Men så er det jo bare at geninstallere office - det har jo ingen betydning for evt. dokumenter.

Godkendelse af svar
Fra : HansJensen41

Dato : 20-06-05 20:20

Kære Eyvind. Nu har jeg installeret office2000 oveni officeXP, hvilket har løst den del af problemet. Så ville jeg igen bruge knappen "vis udskrift", og da svaret om at printeren ikke var den aktuelle, ændrede jeg inde i de 5 printere, der er installeret, til min HP710C - og så kunne jeg se udskriften.
Du får mine point og de tre stjerner, da du kom først, og dig svar affødte et ååh!? Hvorefter jeg opdagede fadæsen med afinstallering af xp-filerne.
Tak til alle andre, der altid så beredvilligt flyver i tasterne, når jeg har problemer.
Forøvrigt er printeren ikke sluttet til lige nu, da jeg sidder i sofaen med benene oppe og hører en koncert. Så det er altså ligegyldigt om den er af eller på.

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 20-06-05 20:22

Please tilgiv den åndssvage smiley. Jeg troede bare, der kom en lille, venlige kolon score parentes.

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 20-06-05 20:22

Please tilgiv den åndssvage smiley. Jeg troede bare, der kom en lille, venlige kolon score parentes.